tender EP: range extender EV

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 02/08/13, 17:05

eigenlijk had ik indertijd een generator-aanhangwagen voor CATHI overwogen ...

Maar toen ik onder de achterste vloer leunde, gaf ik het op ... Er is geen serieus ankerpunt om een ​​kink in de kabel te zetten, dunne vellen, plastocs batterijpakketten Nicad niet ver ...

alles is gedaan om te voorkomen dat deze PSA-voertuigen een scooter aanslepen ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/08/13, 08:59

macro zei:

Ik zou zeggen dat het zelfs in de buitenwijken erg goed is als je niet gehaast bent ...


Het is een kwestie van gebruik: probeer een beetje een reparatie technicus / installateur baan met de autonomie van een elektrisch voertuig: het is veel te zwak!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 04/08/13, 14:12

elephant schreef:macro zei:

Ik zou zeggen dat het zelfs in de buitenwijken erg goed is als je niet gehaast bent ...


Het is een kwestie van gebruik: probeer een beetje een reparatie technicus / installateur baan met de autonomie van een elektrisch voertuig: het is veel te zwak!


Momenteel zijn er geen elektrische utility voertuig is aangepast om meer 100km / dag als niet op zijn route een terminal snel opladen ... Kennis is regelmatig vol met zijn vrije C0 in 8mn Ikea in Tours (nou niet helemaal ca stopt bij 80% denk ik) dat het mogelijk maakt dat de dagelijkse 180km ... Zonder de mogelijkheid om mijn werk te laden krijg ik te maken met mijn 120km op 12heures saxo..Mais Laten we hopen dat het een kortetermijnvertraging is ... Een tesla roadster arriveert op 300km met een volle. Waarom niet een berlingo of een scudo ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/08/13, 17:39

Aanmoedigen van voorbeelden, maar onmogelijk in de beschreven situatie, van iemand die van stad naar dorp gaat, altijd te laat, geparkeerd op meer dan 100 meters van de klant, enz ...

In de zomer doe ik meer dan 950 km met 60 liters diesel : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 04/08/13, 21:15

Macro schreef:
elephant schreef:Op dit moment is geen enkel elektrisch voertuig geschikt om meer dan 100km / dag te maken als het onderweg geen snel laadstation vindt ...

Sorry dat ik u tegenspreekt, macro, maar de Berlingomoreen Cathi heeft een bereik van 120 km

Ik vraag me af of Kangoo ZE het ook niet kan doen ...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: EP-tender: range extender voor VE




par Remundo » 03/06/18, 12:20

Voor dit begin van juni, de nieuwe sycomoreennes zijn geïnteresseerd in:

* nieuwste ontwikkeling van EP-Tender

Beeld

* en een interview met Jean Marc JANCOVICI op de Nationale Assemblee

Beeld, over de energie- en klimaatproblemen in 2013, maar tamelijk actueel!

Goede (her) ontdekking (en)!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: EP-tender: range extender voor VE




par chatelot16 » 03/06/18, 19:29

moet het een aanhangwagen plaatsen achter de elektrische auto die al te zwaar is en die te weinig autonomie heeft?

Ik geef de voorkeur aan een lichte thermische auto en een elektrische aanhangwagen die de batterij vervoert op de korte afstand toegestaan ​​door de batterij ... als we het elektrische bereik overschrijden, parkeren we de aanhangwagen en gaan we verder met de motor zonder het eigen gewicht van batterij

een elektrisch aangedreven aanhanger zou het toelaten om alle kleine lichte thermische auto's als een elektrische auto te gebruiken

een gewone thermische auto is niet sterk genoeg om het gewicht van de batterij te dragen ... het is niet absurd om de batterij en de elektromotor in een aanhangwagen te plaatsen ... het enige dat overblijft is om de juiste te ontwikkelen rijden betekent om de kracht van de aanhangwagen vanuit de auto te besturen, de auto-accessoires goed aan te drijven, vooral rem en stuur niet zo accessoire dat het
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: EP-tender: range extender voor VE




par Dirk Pitt » 03/06/18, 21:11

REX op sleeptouw is een goede oplossing voor mij omdat het voldoet aan de 20% van use-cases die de VE niet kan oplossen.
dus een REX-trailerverhuur zou 100% van de gebruiksgevallen van de auto opleveren, maar met een VE + REX wanneer nodig.
1 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: EP-tender: range extender voor VE




par Remundo » 03/06/18, 23:20

chatelot16 schreef:moet het een aanhangwagen plaatsen achter de elektrische auto die al te zwaar is en die te weinig autonomie heeft?

Op dit moment kan een pakket van 20 kWh gemakkelijk 100 km kruisen voor ongeveer 150 kg. Zelfs een kleine auto kan deze lading gemakkelijk dragen. 100 km door het opnieuw vullen van de vullingen geeft een reeks acties die betrekking hebben op 95% van de ritten.

De VE pb is de aankoop (of tenminste huren) een 2-auto om lange ritten te maken (500 km bijvoorbeeld op 1-dag); huur zo'n versnelling is relevant. het vermijdt de 2ème-auto (geen verzekering, minder garage, minder geïmmobiliseerde grijze energie), het verbruikt minder VE omdat het elke dag lichter is. het verenigt de batterijen (dus ook minder geïmmobiliseerde grijze energie).

Of je moet de Teslaistes spelen om acute Lithiumite: Trailer hen zal nooit meer want ze zijn voortdurend 500 kg van batterijen die slechts 5% van de tijd op een groot frame gebruikt ... allemaal voor 80 k €. : Roll:
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: EP-tender: range extender voor VE




par izentrop » 03/06/18, 23:26

Remundo schreef:en een interview met Jean Marc JANCOVICI op de Nationale Assemblee
Beeld, over de energie- en klimaatproblemen in 2013, maar tamelijk actueel!
Goede (her) ontdekking (en)!
Ja, hij had altijd een zeer helder discours en werd hier niet altijd goed geschat.

Het probleem is dat hij het heeft over groei van 0 naar parlementsleden die dat absoluut niet kunnen begrijpen, omdat het niet in hun genen zit.
Het is het hele politieke systeem dat zal moeten veranderen zodat de verandering de goede richting op gaat. Het is zo groot als een ommekeer dat je je zorgen kunt maken over wat de toekomst biedt.
Het gaat niet goed met me en het staat los van het onderwerp, maar ik begrijp mezelf. :?
1 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten