Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Elke dag elektrisch rijden




par sicetaitsimple » 20/12/22, 21:17

phil59 schreef:Ik had mijn eerste ion met 10 km op de teller en die van mijn vrouw was 5-6 km, dus allebei nieuw.
Op 10-jarige leeftijd, boven de 60 km, denk ik na over hoe ik moet rijden, en ik heb geen vertrouwen meer, nu, met 0 km te gaan, kan ik nog steeds 10 km doen met 50 km/u, zoals voorheen.


Het is geen auto meer, het is iets om brood te gaan kopen, eventueel wat meer....
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 20/12/22, 21:58

Maar dat is heel subjectief, want nu met 450 km autonomie en naar huis gaan met 100 km is een minimum, terwijl je vroeger, toen je terugkwam met 5 km autonomie, blij was!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Elke dag elektrisch rijden




par sicetaitsimple » 20/12/22, 22:16

phil59 schreef:Maar dat is heel subjectief, want nu met 450 km autonomie en naar huis gaan met 100 km is een minimum, terwijl je vroeger, toen je terugkwam met 5 km autonomie, blij was!


Het is mogelijk... Laten we zeggen dat het me niet meer interesseert, als ik een elektrische auto koop, hoef ik niet elke keer in de stress te schieten als ik erin stap.
Ik las dus de avonturen van degenen die een EV van 10 jaar of langer hebben met minder dan 100km autonomie, zelfs enkele tientallen, maar ach, dat brengt me op praktisch vlak niet veel. Ik zou nooit een vroege vechter zijn....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Obamot » 20/12/22, 22:40

sicetaitsimple schreef:Ik zou nooit een vroege vechter zijn....
Dus waarom kom je op een forum dynamische "vroege vechter?" : Cheesy:

RhoOÔh de scooop! En hoe lang zeg ik al dat clowns geruststelling nodig hebben?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 20/12/22, 22:45

sicetaitsimple schreef:Het is mogelijk... Laten we zeggen dat het me niet meer interesseert, als ik een elektrische auto koop, hoef ik niet elke keer in de stress te schieten als ik erin stap.
Ik las dus de avonturen van degenen die een EV van 10 jaar of langer hebben met minder dan 100km autonomie, zelfs enkele tientallen, maar ach, dat brengt me op praktisch vlak niet veel. Ik zou nooit een vroege vechter zijn....


Een tankwagen met een paar duizend liter brandstof, en klaar is kees!

Bah, met de zoé, ze40 hadden we weinig angst, en al helemaal niet met de kona, in Frankrijk. In Belqiue en Nederland zijn we voorzichtig, want niet per se in het Frans geschreven, maar tot nu toe geen zorgen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 24/12/22, 12:50

Een bericht van de man die 30 km per jaar aflegt met een auto uit 000.

Dag
Ik stuiter terug van onze vriend Chevreuse.
Zonder zijn mechanisch genie zou ik in zo'n korte tijd geen 200 km kunnen afleggen. Ik doe gemiddeld 000 km per jaar en dat wordt grotendeels mogelijk gemaakt door de uitstekende lader die ik van mijn kant als snel beschouw. Ik laad mijn auto op tot 30% in 000 minuten bij openbare terminals. Plotseling staan ​​de grote open ruimtes voor mij open :D

Nogmaals bedankt Alan
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Obamot » 24/12/22, 14:05

"openbare terminals" het zijn nog geen opladers, toch? : Idee:

Ten slotte is er de openbare terminal van Matignon : Oops:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 27/12/22, 10:56

Zet dat hier:

elektrische auto's met gezag opleggen: "We plannen een situatie van ineenstorting van onze industrie, van massale toename van import uit China met behulp van" publiek geld! ", hekelt Elie Cohen terecht.


1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Forhorse » 27/12/22, 23:37

Waarom "opleggen"?
Ja, sommigen moeten zich waarschijnlijk verplicht voelen om over te stappen op elektrisch (terwijl er in werkelijkheid nog geen verplichting is... dus ik wil zeggen "het zit tussen je oren").
Maar er zijn ook heel veel mensen die het uit vrije wil doen (noodzakelijk ecologisch bovendien... elektrisch rijden biedt andere "voorzieningen")
Ik woon in de outback, ver van de eerste ZFE (waar ik bijna nooit een voet zette) Ik had nog jaren in een oude stinkende diesel kunnen rijden (ik heb er trouwens nog 2 in het verkeer, en mijn servicewagen is ook een diesel )
Als ik een elektrische heb gekocht, is dat niet omdat het mij is opgelegd, maar gewoon omdat het een manier van voortstuwing is die ik leuk vind.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Ahmed » 28/12/22, 12:15

Er is geen sprake van oplegging in strikte zin, maar van publiciteit en collectieve druk voor elektrische auto's, warmtepompen, koolstofarmoede of andere (afhankelijk van de omstandigheden). Het is niet nuttig voor de economie om een ​​bepaald individu te overtuigen, alleen genoeg om zijn doelen te bereiken. Als deze kritische massa eenmaal is bereikt, zullen degenen die weigerachtig zijn, door de ontwikkeling van infrastructuren gedwongen worden daarop over te stappen. Zo zorgde de opkomst van de mobiele telefoon, die in de kinderschoenen een bijkomende mogelijkheid was, voor het verdwijnen van telefooncellen... We durven te wedden dat met een (mogelijke) veralgemening van elektromotoren benzinepompen schaars zullen worden in de tegenovergestelde verhoudingen ( lang voor een echt en definitief einde van olie)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten