Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Elke dag elektrisch rijden




par GuyGadeboisTheBack » 17/07/22, 23:57

Christophe schreef:verkeerde onderwerp, niet?

En gieten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 18/07/22, 00:27

Ja, de Force is eerder Yoda en Obi Wan Kenobi...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 18/07/22, 22:08

Dus ik bevestig, verdronken in alle off-topic, dat als je thuis geen stopcontact hebt om op te laden, het chiant, zelfs 250 meter van het gaan om verbinding te maken met een externe terminal. Ik deed het gisteren en vandaag nacht, en het is niet cool.

De terminals moeten zich dus aan de voet van het gebouw in de stad bevinden, of maximaal 100 meter.
Anders zou de VE een hele klus kunnen worden!

Het is niet eens een kwestie van kosten, hier komt het voor mij op 21 cent per kWh, iets duurder dan thuis, maar nog steeds redelijk redelijk, ruim onder de € 3 per 100 km.

Dus geen 22 kW terminals aan de voet van het appartement, maar 7 aan de max, geschiedenis, dat je 's avonds naar huis gaat, de stekker in het stopcontact steekt en de volgende ochtend weer verder gaat. 3.5 zou best kunnen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 19/07/22, 13:16

Een terminal van 7kw per parkeerplaats, in een residentie van 30 appartementen.... Je hebt een dijk van een netwerk nodig om ze te bevoorraden als iedereen om 19 uur zijn auto gaat parkeren en de oven en de inductiekookplaat aanzet om het avondmaal te bereiden....

Als ik me herinner hoe het thuis was met mijn 106 die alleen al 14 ampère pompte op één fase van mijn 9Kw-meter (15 A beschikbaar per fase) moest ik jongleren met de andere verbruikers die ik in HC draaide ... De wasmachine op een andere en de boiler (driefasig) op 2 fasen in plaats van 3 ... Met de Czero in 10A is het veel beter, zijn energieopslaggroep is veel efficiënter dan die van de 106 ... het verbruik aan het stopcontact is ongeveer 30% minder voor dezelfde service
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 19/07/22, 15:35

Je weet wel macro, dat met een triplet, door één 8A te laden, in 8H max, één getankt voor 100 km!

Dus waarom niet, afhankelijk van de locatie, laden tegen verschillende prijzen, voor vertrekken op verschillende tijdstippen, verschillende laadvermogens, enz.?

Met alle onzin die ik hier hoor, sommige +- gerechtvaardigd, uit angst, zijn we niet in de buurt van 30 VE voor 30 appartementen!

Met 10 maxi in 5 jaar wordt het het einde van het einde van de wereld!

Edit:

IK IK!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 19/07/22, 16:51

100km een ​​drieling : Cheesy: : Cheesy: Als de laatste 20 bergafwaarts gaan ja....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 19/07/22, 17:14

Meer met de mijne, met zijn 10 jaar en 120-130 duizend km, maar toen hij jong was, ja, zonder pb, in de zomer ...

Reeds 2 retourritten van minimaal 400 km gedaan met, in augustus, een mooie dag....

Nu is het dichter bij de 80, en ik gok op 65, in de winter .... om geen verrassingen te hebben, en het is nu ingewikkelder voor ons, want met de kona weten we de limieten niet meer .... bij 20% resterende batterij heb je de autonomie van een triplet ...

Het bereiken van minder dan 100 km autonomie maakt ons "allemaal grappig", terwijl voordat we aankwamen met nog 10 km te gaan, normaal was, en we waren contant!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 19/07/22, 17:20

de mijne heeft me nooit meer dan 96 km autonomie getoond... en hij heeft veel minder km dan de jouwe, maar ach, hij doet zijn werk elke dag...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Elke dag elektrisch rijden




par sicetaitsimple » 19/07/22, 17:43

phil59 schreef:Dus waarom niet, afhankelijk van de locatie, laden tegen verschillende prijzen, voor vertrekken op verschillende tijdstippen, verschillende laadvermogens, enz.?


Ik geloof het niet echt, maar ik kan het mis hebben.

Zoals je zegt, de ideale situatie is een vrijstaande woning met een garage of een parkeerplaats, voorzien van een stopcontact.
Dan stel ik me voor dat er steeds meer condominiums, met parkeerplaatsen of boxen, zullen worden uitgerust.
Ik denk dat opladen op de werkplek, waar mogelijk natuurlijk, gestaag zal groeien. Het kost de werkgever niet veel en het verbetert de relaties. Het kan zelfs een bedrijfsdoelstelling zijn om de ecologische voetafdruk van zijn werknemers te verkleinen door hen aan te moedigen elektrisch te gaan.

Er blijft het geval van mensen die noch een parkeerplaats noch de mogelijkheid hebben om op de werkplek op te laden. In dit geval denk ik dat de realistische oplossing het krachtige laadstation is, met voordelige abonnementsformules voor regelmatige gebruikers. Het equivalent van het huidige tankstation, maar dan langer.

De terminal van een paar kW op de openbare weg, daar zie ik eerlijk gezegd geen toekomst voor.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 19/07/22, 23:04

sicetaitsimple schreef:[
Er blijft het geval van mensen die noch een parkeerplaats noch de mogelijkheid hebben om op de werkplek op te laden. In dit geval denk ik dat de realistische oplossing het krachtige laadstation is, met voordelige abonnementsformules voor regelmatige gebruikers. Het equivalent van het huidige tankstation, maar dan langer.

De terminal van een paar kW op de openbare weg, daar zie ik eerlijk gezegd geen toekomst voor.


Dat is helemaal niet mijn mening....
Ik huil daar absoluut niet.
Meestal laad ik thuis op. (veel meer tijd thuis, maar momenteel waarschijnlijk net zoveel stroom buiten, met mijn gemiddelde van 4000 km/maand.

Maar wanneer u in het WIJ bent, in het niet-WE, op vakantie, of u nu tijdens het winkelen een terminal met hoog vermogen hebt, en u profiteert hiervan tijdens het winkelen, of u laadt langzamer op, bijvoorbeeld 11 kW wanneer u zich op een plaats bevindt, wanneer dit redelijk is, door de juiste oplaadkaart te nemen, of wanneer u bij uw inleverpunt bent, dan laadt u op een zeer nabije terminal.

Maar als je elke dag ongeveer 200 km rijdt, laad je bijna elke dag op en dat wilde ik testen.

Het probleem is niet om de auto op 250 meter afstand af te zetten, maar om hem daarna weer op te halen. Als je het een nacht kunt laten staan, is het perfect, zelfs als het een laag stroomverbruik heeft.

Zoveel terminals, met weinig stroom ...
Op het werk is het een tijdelijke oplossing.

Rijdt u op WE, of heeft u al minimaal een week gereden, alleen thuis opladen, en een week buiten met de verplichting om buiten te laden....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten