Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 16/07/22, 17:08

Ik heb nog geen betrouwbaar geschrift gevonden om het te posten (alleen mensen zeiden, maar niets officieels), maar ik neem mijn zaak, die van een kona met een batterij van 64 kWh.

Over het algemeen wordt de buffer voor meerdere tijdschriften gebruikt, niet slechts één tegelijk.

Voor mij is het "best trekbare" vermogen 78-79 kW, we ronden af ​​naar 80.

Ik ga naar een oplader, tussen de 20-50% opgeladen. Ik heb geen preconditionering van de batterij. (mini batterij, mist ongeveer 50 kWh, hooguit 32).
We stoppen bij 80% lading...


De eerste 2 minuten, ongeveer, laad ik slechts op ongeveer +- 50 kW, daarna gaat het omhoog naar 80, om weer naar beneden te gaan in de 70-75%, grofweg, en (ik heb een geheugenverlies), maar bij 75% zit ik op 50 kW.

Dit betekent vooral dat ik in het slechtste geval ga schieten (bij 20% resterende batterij bij lancering), ik ga 36 kWh schieten, in 80 kW lading, d.w.z. minder dan 30 minuten, op maximaal vermogen, en als we 48 kW uit het net kunnen halen, ontbreekt er niet veel, 30 kW, ruim 30 minuten om uit de bufferbatterij te pompen.

Als de bufferbatterij 200 kWh is, en er zijn 2 kona's tegelijk aan het opladen, dan halen we 60 kWh uit de bufferbatterij en wordt deze in een goed uur weer op 100% gezet.

Veel auto's doen het slechter, maar andere doen het veel beter.

Laten we het voorbeeld nemen van een auto met een batterij van 80 kWh en opladen met 200 kW, die ook op 20% uitkomt, of 48 kWh te leveren. Dat is ongeveer 15 minuten.
We hebben over 15 minuten op het net 12 kWh geleverd, er ontbreekt 36 kWh die op de buffer wordt gepompt, in 15 minuten....
Voor een auto duurt het ongeveer 40 minuten om de buffer op te laden...

En als de auto's elkaar te snel opvolgen, komt er natuurlijk een moment dat de buffer leeg is, en laad je maximaal op 48 kWh....

Maar over het algemeen zijn de terminals niet 100% van de tijd bezet, verre van dat!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Janic » 16/07/22, 18:24

16/07/22, 11:55

@janic
Dus Janic, ik denk dat je het onderwerp in de war hebt gebracht, hier is het gerold, en niet dood de elektrische auto, waarop, wanneer ik cijfers produceer, echt, je op zoek bent naar iets anders, om de dingen te omzeilen waarvan je denkt dat ze zijn exact , en die onjuist zijn, helaas voor u.
het gaat niet om wat ik geloof of niet, maar om een ​​realiteit die de hypothese betreft van de pseudo-verdwijning van de thermische auto in de komende jaren en dus wat inderdaad logistieke problemen oplevert voor de nationale, Europese, maar vooral wereldwijde schaal. Zeker, er zijn enkele discutabele punten, zelfs twijfelachtig, maar het geheel is over het algemeen realistisch. Dus zie de toekomst voorbij je zelf ik!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 16/07/22, 18:56

Dus, afgezien van echte argumenten, vallen we aan met zuur met jouw ik!

Maar ik zeg dat over 10 jaar de 1000 km, autonoom rijden op de snelweg haalbaar zal zijn, gezien de vooruitgang die is geboekt met de batterijen, en al het mooie argument van opladen op de weg van vertrek op vakantie, zal zijn nul, helaas voor jou.

Over 10 jaar denk ik niet dat er 100% van het wagenpark elektrisch zal zijn, en dat we op zijn best rond de 40-50% van het totaal zullen zitten, met 15 EV's.

Een studie van 2 jaar geleden, laten we zeggen, in Quebec (gratis?)....

https://roulezelectrique.com/ges-sur-le ... 00-000-km/

Illustratie-synthese-CIRAIG quebec.jpg
Illustratie-synthese-CIRAIG quebec.jpg (116.17 KiB) 643 keer bekeken


We hebben het over de Tesla-batterij die 1 km zou kunnen ondersteunen met minder dan 600% verlies .... ???? Ja ? Neen ?

En ?

ME I(E) heb een bijna 10 jaar oude ion, met 16 kWh batterij, 120-130 km, niet de nieuwe batterijen, hè!
Dus logischerwijs, als we ons daaraan houden, zou een batterij van 50 kWh minimaal 350-400 km moeten meegaan en minimaal 000 jaar!

Als we na 10 jaar veiligheid 350 km afleggen, is dat minstens 000 km/jaar, wat voor velen veel meer dan genoeg is....

Maar ik ben er bijna zeker van dat 15-20 jaar haalbaar is, zonder al te veel moeite, voor de meerderheid, wat 15-20 km/jaar zou zijn, wat ruim boven het nationale gemiddelde blijft.

Dus als een batterij, type Tesla, nieuwe generatie, vandaag het strikte minimum, 1 km kan afleggen, wat we er niet mee zullen doen, omdat veel van hen hun warmte niet langer dan 600 jaar vasthouden, dan zeg IK dat deze energie kan communiceren met het distributienetwerk, en het sap herverdelen naar het netwerk, om de pieken uit te wissen...
Ik geloof dat zonder pb een zeer goede levensduur van de batterij behouden blijft!

Daarmee steek ik de barbecue aan....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Janic » 17/07/22, 08:22

16/07/22, 18:56
Dus, afgezien van echte argumenten, vallen we aan met zuur met jouw ik!
Ik val niet aan, ik constateer gewoon dat JIJ jezelf naar voren brengt over bijna alle onderwerpen die je benadert...zoals de meeste grappige mensen!
Anders zijn uw theoretische argumenten alleen geldig voor ONZE rijke landen, terwijl deze auteur het onderwerp op mondiaal niveau onderzoekt, voor 8 miljard toekomstige consumenten en daar verliest het alle geloofwaardigheid behalve dat er 10 extra planeten zijn om te voorzien in de materiële verlangens van elk.
Kom terug naar de aarde!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Janic » 17/07/22, 10:03

0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 17/07/22, 10:27

Dus, wat vreemd is, zoals altijd ..

We beginnen in eerste instantie vanuit Frankrijk.

Het oorspronkelijke idee ...Samenvatting:

JIJ vertelt me ​​(de anti), je kunt geen elektrische auto besturen tijdens een lange reis, en daarom neem ik het niet.
ME, ik laat je zien dat het mogelijk is, zonder enig echt probleem, op redelijke rijtijden, vooral als we het hebben over een aantal zeer lange uitzonderlijke reizen...

Omdat het niet in jouw richting werkt, dat het al met al geloofwaardig is om in VE te rijden, vallen we voor velen de fabricage aan die meer vervuilt. We zullen het opnieuw hebben over zeldzame aardmetalen (zoals die aanwezig is in katalysatoren), over de winning ervan.

Ik zie showcijfers, studies, die bewijzen dat vanaf de geboorte tot de dood van de EV, de EV enorm veel minder vervuilt dan een VT, in Frankrijk, maar het meest verschrikkelijk, ook in landen waar de productie van elektriciteit vervuilender is dan thuis.

Uw argumenten gaan niet op tegen de VE, nu zeggen ze dat er niet genoeg materiaal is om een ​​VE te maken...
En dat allemaal omdat het alles of niets wordt, alleen VE, of als het niet kan, alleen VT...

Dus genoeg materiaal of niet, ik weet het niet, maar het is waar dat het ingewikkeld kan zijn als je alles wilt.

Maar is er al genoeg materiaal om alle VT's te maken?

Ik heb de indruk dat we in cirkels ronddraaien, discussiëren, en er gebeurt niets, en we laten dingen rotten in plaats van evolueren.
We gaan het onderwerp zelfs rotten Elke dag elektrisch rijden, terwijl ME ik zei, dat deze opmerkingen waarop ik hier antwoordde die van zijn Om de elektrische auto te doden ... en snel !!

Maar misschien ligt de oplossing in meer privévoertuigen?
Ook geen autodelen.

Maar zoals het Quebec-artikel, robottaxi's in EV's?
En dus delen we het aantal voertuigen door 10, hebben we niet meer zoveel snelwegen nodig, enkelbaans snelwegen, alle robotauto's rijden daar met 150 km/u, met 10 m ruimte, tussen elke "toto", de eerste vertraagt , de anderen vertragen ...

Maar ik denk niet dat je klaar bent voor die nuchterheid...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Janic » 17/07/22, 10:46

phil
Maar ik denk niet dat je klaar bent voor die nuchterheid...
nuchterheid begint pas wanneer de vod brandt en individuen beseffen dat zij de eerste slachtoffers zijn van dit gebrek aan nuchterheid (de hond die achter de staart aan rent) en dit op ALLE gebieden zonder uitzondering.
Ecologie maakt deel uit van dit besef dat het huidige gedrag individueel en collectief moet worden heroverwogen, en het betreft de hele planeet, niet alleen onze ego's als de rijken.
in feite wordt de soberheid in kwestie gevonden in de vrijwillige vermindering of gedwongen door de gebeurtenissen omdat, zoals het gezegde luidt: "er zal niet voor iedereen zijn!"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 17/07/22, 10:48

Hier, ik heb net je video bekeken en ik heb nog veel te zeggen.

Ik zal het vanavond doen, zonder twijfel.

IK Ik ga mijn elektrische auto klaarmaken, want ik vertrek in "niet WIJ"!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Forhorse » 17/07/22, 11:42

De auteur van deze video is openlijk anti-VE (hij is eigenlijk anti-verandering) en zijn argumenten zijn net zo nep als de andere.
Dit is pure en simpele desinformatie.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Elke dag elektrisch rijden




par sicetaitsimple » 17/07/22, 12:49

Forhorse schreef: (het is eigenlijk anti-verandering)


Daarom houdt opa Janic er zo van....

Trouwens, laten we eerlijk zijn, zijn er in de officiële archieven van de 20e eeuw sporen van elektrische voertuigen die enige efficiëntie zouden hebben aangetoond? Nee, het is hetzelfde als vaccinaties! CQFD.
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten