Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/10/18, 18:27

Kom op, het nieuws van de chirurg, categorisch nadat hij naar mij had geluisterd en naar röntgenfoto's en scanners had gekeken:

a) een “jongerenongeval”! ; de schouder is al behoorlijk mobiel voor een ongeval dat 48 uur geleden plaatsvond

b) er is geen noodzaak tot opereren; het zal op natuurlijke wijze herbouwen

c) maar het zal lang duren: 3 tot 4 maanden

d) geen achterwaartse bewegingen, maar oefeningen met beide handen samen, voorwaarts

e) controle radio om binnen 1 maand te controleren

Ik zei tegen mezelf dat een chirurg die niet aandringt op een operatie, niet oneerlijk mag zijn. Hij zag er ook niet versuft of incompetent uit!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 17/10/18, 19:15

...maar oefent met beide handen samen, naar voren gericht

Ook wij, mijn dierbare broeders, bidden voor het herstel van Did, moge de Heer met hem zijn in deze beproeving! :D
Amen!
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Ahmed » 17/10/18, 20:41

Omdat er op dit moment niemand komt opdagen, maak ik van de gelegenheid gebruik om een ​​kleine voorbereidende schoonmaak te doen. Ik draag over wat de oorsprong van dit draadje was.
Ahmed schreef:
Ik heb net een "hybride" fiets gekocht (een recente gelegenheid), maar aangezien ik me bewust ben (sic!) Van het belang van de middenmotor, is dit de formule die ik heb aangenomen. Naast een betere balans zorgt deze montage ervoor dat de motor dankzij de derailleur tijdens grote inspanningen op een meer optimale snelheid kan draaien. De evenredigheid van de ondersteuning met de inspanning op het pedaal zorgt ook voor een zeer soepele overgang in voorwaartse beweging.
Het vervangt een oude stoomboot, is mislukt bij de CT en toch perfect aan ... Afrikaanse normen! : Wink:

Mixieer56 ondervraagt:
Je aankoop interesseert me erg Ahmed! Inclusief merk, model en prijs. Natuurlijk moet het moeilijk zijn om een ​​kans te vinden?
Dank u voor uw antwoord.

Mijn antwoord:
@ Mixeer56
Dit zijn het merk "Néomouv"* en het model "Kalyso" met een batterij van 36 V en de grootste capaciteit in het assortiment => 90 km theoretische autonomie. Ik kocht van een fietsverhuurbedrijf dat aan het einde van het seizoen uitrusting verkoopt die hij aan het begin had gekocht; er zit dus nog garantie op (resterende periode 1 1/2 jaar) en zijn goed onderhouden; ze worden ook na revisie en eventueel vervangen van slijtdelen weer doorverkocht. Dit alles is bij de prijs inbegrepen: 1190 €**, wat mij gezien het bovenstaande redelijk lijkt. Ik specificeer dat het natuurlijk mogelijk is om het te proberen voordat je het koopt.

* Natuurlijk is het van Chinese makelij.
** Voor dit model. Andere, van hetzelfde merk, zijn er ook, maar met goedkopere in-wheel motoren, maar naar mijn mening minder interessant.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Ahmed » 17/10/18, 22:18

Hallo, Houston..., antwoord...

Heeft niemand hier iets over te zeggen? :( Misschien had ik mezelf geweld moeten aandoen en het een titel moeten geven; "Een revolutionaire bovenunitaire fiets', zoals de stijl van veel uitvinders op wonderbaarlijke wijze gespaard blijft van bescheidenheid?

Wees voorzichtig, goede prins, ik geef u het woord, maar als u het opgeeft, ga ik persoonlijk naar de kolen*! : Cheesy:

* Jammer voor CO²! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 17/10/18, 22:45

Een goed herstel Didier!
We praten hier inderdaad niet meer veel over de moestuin van de luiaard. : Roll:
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Forhorse » 17/10/18, 23:02

Ik hoop in ieder geval dat jouw bericht succesvoller is dan de mijne over elektrische scooters : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Ahmed » 17/10/18, 23:23

Misschien was de titelkeuze niet pakkend genoeg? Misschien had je moeten praten over waterhydrolyse of iets dergelijks?
In ieder geval bedankt voor je wensen! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 18/10/18, 00:51

Forhorse schreef:Ik hoop in ieder geval dat jouw bericht succesvoller is dan de mijne over elektrische scooters : Mrgreen:


Over welke heb je het?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 18/10/18, 07:37

Ahmed schreef:@ Mixieer56
Dit zijn het merk "Néomouv"* en het model "Kalyso" met een batterij van 36 V en de grootste capaciteit in het assortiment => 90 km theoretische autonomie. Ik kocht van een fietsverhuurbedrijf dat aan het einde van het seizoen uitrusting verkoopt die hij aan het begin had gekocht; er zit dus nog garantie op (resterende periode 1 1/2 jaar) en zijn goed onderhouden; ze worden ook na revisie en eventueel vervangen van slijtdelen weer doorverkocht. Dit alles is bij de prijs inbegrepen: 1190 €**, wat mij gezien het bovenstaande redelijk lijkt. Ik specificeer dat het natuurlijk mogelijk is om het te proberen voordat je het koopt.

* Natuurlijk is het van Chinese makelij.
** Voor dit model. Andere, van hetzelfde merk, zijn er ook, maar met goedkopere in-wheel motoren, maar naar mijn mening minder interessant.


Bedankt voor je gegevens Achmed! Dit model lijkt mij inderdaad geschikt voor reizen voor een zeventigjarige : Oops: Je moet nog steeds de juiste mogelijkheid vinden in Bretagne!
Tenzij ik mij vergis, heb ik gelezen dat "Neomouv" een fietsenfabrikant is gevestigd in Frankrijk! Wellicht de montage als de onderdelen uit China of Oosterse landen komen?
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par renaud67 » 18/10/18, 10:03

Hallo,
Ik ben iets meer dan een jaar geleden overgestapt op elektrisch mountainbiken, het voordeel is dat ik, omdat ik niet zo ijverig kan oefenen, het kan doen zonder bij de minste klim in het rood te komen. er zijn drie niveaus van ondersteuning, op dit moment zit ik nog steeds op het minimum (20% denk ik), het is behoorlijk goed gedaan, dat wil zeggen dat je in principe op het rondsel moet zijn dat de 'men geen hulp zou hebben om de juiste hulp te krijgen.
Gezien de praktische aspecten heb ik ongeveer 100 km autonomie met een batterij van 500 Wh.
in gesprek met een collega die op de weg rijdt, probeert hij af en toe zijn fiets te elektrificeren, om dezelfde redenen om te kunnen blijven oefenen zonder fysiek last te hebben van de inspanning.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten