Elektrische bussen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Elektrische bussen




par Macro » 23/08/21, 23:22

GuyGadeboisLeRetour schreef:Ik vond een video van een gasbus die "ontploft"... Een benzinevoertuig (Diesel, ik weet het niet) zou veel meer schade hebben aangericht, ook al is het indrukwekkend:


Voertuigen die ontploffen...Het zit in de film...de tank van een benzineauto kan alleen ontploffen als hij leeg is...Nu zijn ze allemaal van plastic dus smelten ze onder invloed van de hitte en de benzine ontbrandt het kan mogelijk een vuurbaleffect hebben... maar niets vergelijkbaars met je bus die nog steeds een mooie winderigheid heeft...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische bussen




par Christophe » 17/09/21, 02:02

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische bussen




par Christophe » 29/04/22, 17:58

Oeps ...

Deze bus van lijn 71 vatte 's ochtends vlam in het 100e arrondissement van Parijs, waarbij ongeveer dertig arbeiders werden gemobiliseerd, volgens de brandweerlieden waarmee Le Parisien contact had opgenomen. Het is een 5% elektrische bus, van de Bolloré-merk Bluebus 149SE-serie, net als de bus die begin april afbrandde. Vanmiddag heeft de RATP besloten om de XNUMX Bolloré elektrische bluebussen die op haar netwerk circuleren, tijdelijk uit de roulatie te halen.



https://www.leparisien.fr/video/video-b ... ULAUVM.php

Het zou goed zijn als Bolloré een volledige controle zou uitvoeren van de samenstellingen van zijn batterijen...omdat een batterij niet op die manier in brand vliegt wanneer ze wordt gestopt, behalve in het geval van kortsluiting van de samenstellen...(waterinfiltratie, vochtigheid ?) of ernstige schendingen van de instructies voor het koelen van de elementen...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elektrische bussen




par phil59 » 29/04/22, 18:30

Voor zover ik weet, zijn de "Bolloré" hete batterijen.

Als ze niet worden gebruikt, of 48 uur niet zijn aangesloten, lijkt het mij dat ze in de winter worden gezet.
En het duurt ongeveer 48 uur voordat ze operationeel zijn.

Voor een bus is het niet zo onhandig, hij rijdt elke dag, en nogal wat uren per dag.

Aan de andere kant is het voor een bepaald voertuig niet geweldig om constant op de batterijen te verbruiken, om ze "warm" te houden!
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische bussen




par Christophe » 29/04/22, 19:01

Wat ? Gebruikt hij nog steeds die grote rotzooibatterijen om de energie-intensieve en anti-ecologische temperatuur van de BlueCars op peil te houden? :schok: :schok: :schok:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elektrische bussen




par phil59 » 29/04/22, 21:38

Ja, en het is niet nieuw, het lijkt erop dat je aan het ontdekken bent....

De E-Méhari is bijvoorbeeld hetzelfde....

Op een bus die veel rijdt, is dat geen probleem.
Net als een 38T om in de stad te rijden, waar een Ferrari niet geschikt is.

Een LP om een ​​zet te doen is goed.

Een Ferrari voor het rijden op Duitse autobahns is prima.

Een 2Cv om in de stad te rijden is goed!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische bussen




par Christophe » 30/04/22, 00:22

Ja, ik ontdek dat deze batterijen nog steeds worden gebruikt... er zijn tal van krachtige en duurzame batterijen die deze beperking niet hebben...

Hoeveel wordt er in rekening gebracht voor een nieuwe elektrische bus versus een gasbus?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elektrische bussen




par phil59 » 30/04/22, 05:41

Genomen van ; schone auto.

Terwijl fabrikanten hun elektrische voertuigen meestal uitrusten met lithium-iontechnologie, houdt Bolloré koers met zijn LMP-batterijen. De Bretonse groep hoopt zijn accu's te kunnen ontwikkelen naar meer energiecapaciteit en werking bij kamertemperatuur.

Om zijn doorzettingsvermogen bij de ontwikkeling van zijn lithium-metaal-polymeerbatterijen met vast elektrolyt te rechtvaardigen, brengt Bolloré verschillende belangrijke voordelen in evenwicht: de afwezigheid van kritische materialen (kobalt, cadmium en nikkel), hun weerstand tegen extreme temperaturen, hun betere energiedichtheid, hun recycleerbaarheid en hun eenvoud van vervaardiging.

Voor hun goede werking moeten de LMP-cellen, die de Bluecar en zijn Bluesummer- en Citroën e-Méhari-derivaten bevatten, echter op een temperatuur van ongeveer 60°C worden gehouden. Als dit niet echt een probleem is voor wagenparken die dagelijks worden geëxploiteerd, vinden particuliere automobilisten het moeilijk om zich aan te passen aan het feit dat ze de auto op het lichtnet moeten aansluiten wanneer deze niet regelmatig wordt gebruikt.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

Re: Elektrische bussen




par elman46 » 30/04/22, 10:25

Voor degenen zoals ik die zich afvragen, waar worden de batterijen in een elektrische bus geplaatst? pagina 20 van deze pdf
Ik, die dacht dat ze onder de vloer zaten, beschut tegen de hitte en de kou.

https://www.je-roule-en-electrique.fr/s ... ance_0.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische bussen




par Christophe » 30/04/22, 12:13

Dat komt omdat het adaptief knutselen is dat in een haast wordt gedaan om de winst te maximaliseren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten