elektrische auto bij koud weer: getuigenis Leaf

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par Exnihiloest » 16/02/21, 16:07

Het wordt er niet beter op, en toch zijn we nog ver verwijderd van Canadese temperaturen!

"In Amiens veroorzaakte de koudegolf schade aan de gelederen van de elektrische bussen van de stad. De gemeente moest haar oude dieselbussen ter versterking inschakelen."
https://www.caradisiac.com/vague-de-fro ... 188108.htm

En het is niet alleen het remsysteem. Zijn we vergeten dat batterijen alleen goed werken bij relatief hoge temperaturen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par GuyGadeboisTheBack » 16/02/21, 17:49

Vandaar het belang van rijden op aardgas... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par phil59 » 16/02/21, 19:47

GuyGadeboisLeRetour schreef:Vandaar het belang van rijden op aardgas... : Mrgreen:


het betekent niets...

In "Canada" zijn auto's met slechts 100 km autonomie nog steeds 60 km bij -30°!

(verandering van verwarmingssysteem, maar wanneer men het niet weet, niet beheerst, men gelooft de waarheid te hebben, alwetend te zijn, god wat, vertelt men onzin!).
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par GuyGadeboisTheBack » 16/02/21, 19:49

phil59 schreef:het betekent niets...

Zoals 1000 km afleggen in een elektrische auto (standaard, op de openbare weg, onder welke omstandigheden?) met een gemiddelde snelheid van 100 km/u, ongetwijfeld.
Desalniettemin staan ​​​​je gekke bussen in Amiens vast in het depot. Iets ondenkbaars met bussen die op methaan rijden (vandaar mijn reflectie). Maar het is waar dat als je er niets van begrijpt, het helpt. : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par phil59 » 16/02/21, 20:32

Je bent een kampioen in het maken van uitzonderingen op algemeenheden! Dat is alles wat het betekent.

Weet je nog ?
Om te zeggen dat je onderweg nooit stopt?

Om door te gaan voor "idioten" de anderen?

elektrisch-vervoer/auto-en-elektrisch-vervoer-le-fil-des-news-t14813-750.html?hilit=ne nooit doen#p382811

En om te zeggen dat je op de snelweg niet gemiddeld 100 km/u kunt rijden?

Windwijzer ben jij!

Ik heb je aangeboden om in pm een ​​debat voort te zetten, maar je bent niet geïnteresseerd, als je niet kunt posten en iets kunt vertellen over onderwerpen die je niet beheerst...

Haan ben je ... ik zal niet aandringen, en je verdient geen enkele aandacht.

Dat gezegd hebbende, ik leef niet om op een te posten forum zoals jij, dus als ik "verbannen" word, zal ik niet huilen omdat ik een comeback ben...

Ideeën hebben is goed, maar ze kunnen onze ervaringen veranderen, of we die nu hebben of niet...

Het vervolg in PM? nee, het is het niet meer waard, ik zal niet meer antwoorden in MP.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par GuyGadeboisTheBack » 16/02/21, 21:45

Wat een onzin ! Nogmaals, je begreep niet wat ik zei (in je link). Al op het moment dat je het nog niet had begrepen... wordt het opmerkelijk grappig, daar. :schok:

Ps: ik wacht nog op de illustratie van wat je zegt: 1000 volledig elektrische terminals met een gemiddelde van 100 km/u.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par Forhorse » 16/02/21, 22:59

Wat heeft het voor zin om 1000 terminals te doen met een gemiddelde van 100?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par GuyGadeboisTheBack » 16/02/21, 23:38

Forhorse schreef:Wat heeft het voor zin om 1000 terminals te doen met een gemiddelde van 100?

Vroem vroem! Hoewel het met de elektrische liever Dziiii dziiittt zou zijn... : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par Ahmed » 17/02/21, 08:45

Forhorseje vraagt:
Wat heeft het voor zin om 1000 terminals te doen met een gemiddelde van 100?

- Om sneller terug te keren naar het startpunt! Door zo ver te gaan dat een oneindige snelheid wordt aangenomen, zou het gelijk staan ​​aan niet bewegen (wat tegelijkertijd deze vergezochte aanname bespaart)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Elektrische auto in extreme kou: getuigenis met de Leaf




par Macro » 17/02/21, 11:17

Het overkomt mij regelmatig om beroepsmatig dit soort woon-werkverplaatsingen te maken.... Om automobilisten die pech hebben naar hun woning of naar hun plaats van bestemming te repatriëren.... Het is het dagelijks leven van de andere medewerkers van de bak van de taxi waarin ik werk.... 10 tot 12 km per maand voor hen... Voor mij die alleen in het weekend rijdt, als de zaken goed gaan is dat gemiddeld 000 km per weekend... Met wat verlengd weekend ....Nuggets op 1500 3500km....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten