Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 27/10/20, 09:56

Did67 schreef:Gezien de huidige uitrusting (veel gezinnen in "dichtbevolkte niet-stedelijke" gebieden hebben twee auto's), is dit wat er zal gebeuren. Vooral thuis. Want als de financiële arbitrage het toelaat, zal ik aan het einde van de lente in de gelederen zitten. Met een PV-set. En we zullen een van de LPG-VT's over hebben voor de "raids" die ik noemde.

En inderdaad, het zal onze CO-uitstoot aanzienlijk verminderen2 van fossiele oorsprong en die van deeltjes (die al zwak zijn met LPG) of CO en Nox. Misschien 80%! Dat is allesbehalve anekdotisch.


Hier is wat je moet doen, je bent niet een van deze Franse "idioten van de VE-poll" ... (maar we wisten het al!)

Goed wat mij betreft, ik moet gewoon een kip vinden die het zou verdragen om bij mij te wonen en die zou betalen voor haar EV : Mrgreen: : Mrgreen:

Hoe oud is je dochter? : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2656

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 27/10/20, 11:52

Did67 schreef:
phil59 schreef:
Vraagterminal .... er zijn terminals en terminals ....



En prijs en prijs! We zijn helemaal niet meer in "de volle 2 €" aangekondigd door de pubs (dat is tegen de binnenlandse prijs thuis) ... Sommige "snelle" tankbeurten benaderen een volle tank brandstof .. Want als de overheid "aanmoedigt", financiert ze niet. En zo krijgen particuliere investeerders hun geld terug!


Dit is inderdaad een gebied dat verre van gestabiliseerd lijkt te zijn, zowel op technisch vlak (toename van oplaadvermogen en betrouwbaarheid van terminals) als in termen van prijsstelling (per kWh, per min, met "bevoorrechte" tarieven afhankelijk van of u zich abonneert op een bepaald abonnement of "de klap van de club", zo niet, een eigen netwerk zoals Tesla of open netwerk, ...).
Afhankelijk van het soort gebruik kan het min of meer strafbaar zijn, ook hier is het een persoonlijke aangelegenheid. 5 of 6 keer per jaar "racketeered" worden omdat je "moet" opladen op een snelle terminal zonder abonnee te zijn, is zeker vervelend maar uiteindelijk niet erg serieus (financieel).
Ik denk dat we nog niet klaar zijn met het zien van de ontwikkelingen op dit gebied (inclusief variabele tarieven afhankelijk van het tijdstip, de bezettingsgraad van de terminals, ...) vóór een trend achtergrond komt naar voren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 27/10/20, 12:01

sicetaitsimple schreef:
5 of 6 keer per jaar "racketeered" worden omdat je "moet" opladen op een snelle terminal zonder abonnee te zijn, is zeker vervelend maar uiteindelijk niet erg serieus (financieel).



Inderdaad. Wij zijn in de "pechservice", net zoals de verhuur van een vervangende thermische wagen ...

Maar het is nog steeds goed om te weten, want als we dit soort herladen vermenigvuldigen, krijgt de beroemde "TRI" een hit!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 27/10/20, 12:02

Christophe schreef:
Hoe oud is je dochter? : Mrgreen:


Waar streef je naar? De erfenis?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2656

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 27/10/20, 12:18

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef:
5 of 6 keer per jaar "racketeered" worden omdat je "moet" opladen op een snelle terminal zonder abonnee te zijn, is zeker vervelend maar uiteindelijk niet erg serieus (financieel).



Inderdaad. Wij zijn in de "pechservice", net zoals de verhuur van een vervangende thermische wagen ...

Maar het is nog steeds goed om te weten, want als we dit soort herladen vermenigvuldigen, krijgt de beroemde "TRI" een hit!


Ja, vooral omdat de EV vandaag voornamelijk wordt ingezet voor mensen (of wagenparken en bedrijven) die de fysieke mogelijkheid hebben om thuis op te laden tegen het gebruikelijke elektriciteitstarief.

Maar op een gegeven moment zal het ook nodig zijn om degenen te bereiken die het niet kunnen (hoeveel voertuigen parkeren er elke nacht op straat?) En voor hen zal de oplossing bijna altijd snel opladen zijn, op voorwaarde dat de prijzen aanvaardbaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 27/10/20, 13:10

Did67 schreef:
Christophe schreef:
Hoe oud is je dochter? : Mrgreen:


Waar streef je naar? De erfenis?


Uh nee, ik zou voorlopig tevreden zijn met zijn VE en zijn knuffels! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Maar ja, nu je het zegt, heb ik er altijd van gedroomd om een ​​moestuin met luiaards te erven !! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par ENERC » 27/10/20, 19:24

Did67 schreef:Gezien de huidige uitrusting (veel gezinnen in "dichtbevolkte niet-stedelijke" gebieden hebben twee auto's), is dit wat er zal gebeuren. Vooral thuis. Want als de financiële arbitrage het toelaat, zal ik aan het einde van de lente in de gelederen zitten. Met een PV-set. En we zullen een van de LPG-VT's over hebben voor de "raids" die ik noemde.

En inderdaad, het zal onze CO-uitstoot aanzienlijk verminderen2 van fossiele oorsprong en die van deeltjes (die al zwak zijn met LPG) of CO en Nox. Misschien 80%! Dat is allesbehalve anekdotisch.

Voor de PV-kit, aangezien je het oppervlak hebt (dat is tenminste wat ik op je video's zie), moet je dat niet op het dak plaatsen.
Je neemt een kit zoals 1650 W aan 959 € of 2000 W aan 1100 € (+79 € transport bijvoorbeeld met schokkorting - heb er nooit problemen mee gehad)
Bij een zonovergoten haag plant je wat paaltjes wat diep, zet je een vierkant en zet je een houten spant vast. Je plaatst de panelen op de grond op geotextiel en je drukt de panelen onder een hoek van 60 ° op de spant. U bevestigt de panelen aan de spant met een midden- of eindlijnklem op de spant (speciale PV-schelp - € 1,2 per stuk)
Een beetje stevig verlengsnoer om naar een stopcontact van 16A in huis te gaan, en dat is alles wat er is. Als Enedis de kranten gewoon verkloot heeft, zul je zeggen dat je het niet wist : Mrgreen:

Ik kweek planten die bang zijn voor de zon achter de panelen. Volgend jaar zal ik de tomaten vooraan testen, zonder dat het de panelen overschaduwt. Met het dubbele effect van PV dat de wind afsnijdt en veel warmte uitstraalt, zullen we zien of ik eerder in het jaar tomaten heb. :D
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2656

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 27/10/20, 20:27

ENERC schreef:Voor de PV-kit, aangezien je het oppervlak hebt (dat is tenminste wat ik op je video's zie), moet je dat niet op het dak plaatsen ......

Dat het kan werken, zeker (vergeet sowieso de omvormer niet : Lol: ). En inderdaad, als er ruimte is, is een grondinstallatie zeker ideaal in termen van kosten en vervolgens in termen van onderhoud, zeker nu waar het risico op diefstal verwaarloosbaar wordt, wat een paar jaar geleden niet het geval was. .
Of het conform is, niet in termen van contractueel papierwerk van Enedis of anderszins, maar in termen van elektrische installatienormen, ben ik er minder zeker van? Kun je een omvormer rechtstreeks op een 16A-stopcontact aansluiten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 28/10/20, 09:49

Ik had eigenlijk het idee om een ​​"schuilplaats" (zonwering) te maken op het pad dat naar de Potager du Laesseux leidt. Ook om "educatieve" redenen. Veel mensen gaan daar doorheen. Als dat hen een goed idee kan geven ...

Maar ik zou mezelf een regelgevende connectie betalen. Ik denk niet dat we flibustery kunnen generaliseren. Als iedereen kan doen wat ze willen als ze volledig autonoom zijn (niet verbonden), denk ik dat het enigszins hypocriet is om verbinding te maken wanneer het uitkomt, maar niet volgens de regels te spelen als het gemakkelijker is. Dit is niet mijn "filosofie". Of ik ben "in", en ik accepteer de geldende beperkingen (ik zit in het bedrijf, dus ik betaal belasting - ook al is het op zich niet prettig!). Of ik ben "uit". En ik doe wat ik wil. Ik ben helaas "in". Dus ik accepteer ... en ik betaal !!!!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par phil59 » 28/10/20, 18:40

Met een ZE40 dus 40 kWh accu.

Zaterdagmiddag vertrek ik van het werk, batterij 100% opgeladen, vertrek voor 190 km, neem een ​​volledige warmtepomp in de zoe, dat wil zeggen het externe element, het interne element en de mengfles, dit om mijn kapotte pomp te repareren, een stop op de heenreis, 130 km van het huis, ongeveer 30 minuten, gratis gekozen opladen en naar de pomp gebracht, weer stoppen bij terugkeer naar dezelfde plaats, 35 minuten opladen , een beetje gewicht zonder de auto, aankomst 10 km van het huis, met meer dan 20% resterend, 25 minuten in rekening brengen om 50% gratis te brengen, want de volgende dag vertrek naar een van mijn kinderen, (170 km), om te zeggen dat thuiskomen, opladen via een conventioneel stopcontact, niet ver van de volledige lading zijn ... (99% door zondagochtend te vertrekken).

Maandagochtend gedeeltelijk opladen bij Renault gratis, 140 km wandelen, maandagavond gratis opladen, terwijl we inkopen deden in een winkelgebied, en dinsdag halverwege de middag, vertrek terug naar huis, opnieuw 170 km.

Ongeveer 850 km in feite, van zaterdagmiddag tot dinsdagavond, met 50% vernieuwd op zaterdagavond en 72% geleverd op dinsdagavond.

Of 122%, we zullen zeggen 150% van 40 kWh, met verschillende mogelijke verliezen, of ongeveer 8 € ...

Om jezelf op weg te helpen, een keer hier en daar, de 100 km betalen, ten koste van fossiele brandstof, waarom niet, als het moet. Het is het oplossen van problemen, zoals de koffie die u buitenshuis meeneemt, waar het voor 4 keer de prijs bij u terugkomt ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten