Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par ENERC » 26/10/20, 19:25

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:...in een ontluikende markt en met elektrische auto's met een actieradius van minder dan 200 km, kan ik me vandaag niet voorstellen dat een fabrikant hierin zou stappen.


Veel EV's momenteel op de markt hebben geen 200 km autonomie... : Mrgreen: : Mrgreen:

Dit zal met name het geval zijn voor de hierboven genoemde Dacia Spring (met slechts 27 kWh batterij... bij 0.15-0.2 KWh/km in wegmodus is de berekening snel gedaan...)

Kennelijk ken je de markt niet, dus je weet niet waar je het over hebt...

Wil je een lijstje met wat voorbeelden of komt het wel goed? :schok:

Pas op met rekenen op de snelweg: 40 kWh geeft 200 km bij 130 km/u, maar je komt nooit aan 0% batterij, en opladen boven de 80% gaat erg traag. In de praktijk doe je 10%-80% dus 140 km aan 130 km/u.
Om 200 km op de snelweg af te leggen, heb je minimaal 60 kWh nodig
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 26/10/20, 19:27

Ik wil niet tegen de VE ingaan.

Maar dat lijkt mij aan te tonen, zoals voor veel andere dingen, dat het niet voldoende zal zijn om een ​​technische oplossing A te vervangen door een technische oplossing B (hier A = thermische auto; B = elektrische auto). Maar dat het nodig is om het functioneren in onze samenlevingen radicaler te veranderen.

Want zelfs als we van plan zijn om thermische voertuigen te huren voor de weinige % van de lange reizen waar elektrische auto's ongepast zijn, zouden we ze in de meeste gevallen met ons huidige gedrag tegelijkertijd nodig hebben. Geen enkel verhuurbedrijf, noch enige fabrikant zal tijdens piekperiodes (lange vakanties, Kerstmis, Pasen, enz...) over voldoende voertuigen kunnen beschikken...

We zullen dus de feestdagen moeten spreiden - wat nog vele andere voordelen zou hebben!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 26/10/20, 19:33

ENERC schreef:
Of een concept van een auto op een aanhanger die in konvooi wordt getrokken door een trekker. Het is in feite de trein op de weg.


Zolang er alle vrachtwagens op onze wegen zijn, zouden we een elektrische auto moeten verkopen met een harpoensysteem waarmee je je aan een van deze vrachtwagens kunt vasthouden... Een James Bond-ding. Ze zouden uiteindelijk kunnen stoppen met het blokkeren van de wegen door geharpoeneerd te worden???

[sorry, ik had een antwoord geopend - en toen "Laten we gaan eten!" ; Ik had in de tussentijd niet alle e-mails gezien, waarvan sommige herhalen wat ik zeg]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 26/10/20, 19:40

Christophe schreef:
Kennelijk ken je de markt niet, dus je weet niet waar je het over hebt...

Wil je een lijstje met wat voorbeelden of komt het wel goed? :schok:


Waarom zo'n agressieve reactie??? Ik dacht aan het handvest hiervan forum voorzien voor vreedzame discussies?

Ik weet er ook niets van. En toch maak ik ruzie. Ik informeer mezelf. Ik denk hardop.

Ce forum wordt het elitair? Alleen degenen die er iets van weten hebben recht van spreken? Hoe zit het dan met democratie? Gekken stemmen niet? Definitie van een eikel?

Geef me in ruil daarvoor een fabrikant die begint met wat u voorstelt, na de omwenteling van Renault lang geleden.

Dus jij lijkt er ook niet veel vanaf te weten? Of ben je aan het dromen? Ik herinner je eraan dat met "als" mijn tante mijn oom zou zijn (als ze die had!).

Het is gewoon mijn perceptie.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par phil59 » 26/10/20, 20:20

Mijn oude ion duurt lang om op te laden in chademo boven de 80%.

Mijn zoe 40 ook.

De nieuwe ZE50 gaat tot 90-95% snel genoeg om op te laden.

Zondag nam ik de weg om naar een van mijn dochters te gaan, zo'n 170 km. TP rond de 13-14°, slecht gerold, gemiddeld rond de 72 km/u op de weg, met een paar passages bij 110 op snelwegen, kwam uit op 8% belasting. Als ik koel rijd, neem ik maximaal tussen de 60 en 70% van de batterij.

Een vriend van mij nam een ​​kona 64 kWh. Volgend jaar is hij van plan om er zijn 1150 km mee af te leggen naar Spanje. Hij zegt tegen zichzelf 2 dagen, een stop bij het hotel, zonder de snelweg te nemen, en dat betaalt ze de nacht in het hotel....

Vraagterminal .... er zijn terminals en terminals ....

Het huidige gemis, is meer voor elke dag, vergroen stopcontacten, zie gewoon een simpel 220V stopcontact...

Alles zal niet ver van mijn hoek komen in 2021....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 26/10/20, 20:25

Christophe schreef:Kennelijk ken je de markt niet, dus je weet niet waar je het over hebt...


Je hebt gelijk! : Roll:
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 26/10/20, 20:48

Did67 schreef:we zouden het tegelijkertijd nodig hebben. Geen enkel verhuurbedrijf, noch enige fabrikant zal tijdens piekperiodes (lange vakanties, Kerstmis, Pasen, enz...) over voldoende voertuigen kunnen beschikken...


Je kent de markt niet! Het spreekt voor zich dat alle EV-fabrikanten een vloot van huur-VT's zullen hebben (zelfs in bruikleen!) die gedurende het jaar enkele weken zullen worden gebruikt!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Ahmed » 26/10/20, 21:09

Ik heb nooit gezegd dat elektrische auto's de norm waren, maar ik nam aan dat dat zo was...

Spreid de feestdagen uit, ongetwijfeld een goed idee, maar verspreid over het zomerseizoen wordt het al ingewikkelder...
Gedrag veranderen? Voor mij, die erg huiselijk is, is dit niet actueel. :P
Het concept van vakantie is gebaseerd op het idee van een tegenwicht tegen een onaangename gebruikelijke manier van leven, zou het niet beter zijn om de laatste te verbeteren?
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par phil59 » 26/10/20, 21:13

Waarom wil je per se dat een VT op vakantie gaat?

Met minder dan 500 km kunnen veel EV's het sinds 2017...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 26/10/20, 21:21

Ahmed schreef:Het concept van vakantie is gebaseerd op het idee van een tegenwicht tegen een onaangename gebruikelijke manier van leven, zou het niet beter zijn om de laatste te verbeteren?


Het kan ook zijn om (zelfs oppervlakkig, ik zeg dit voordat je het me vertelt) regio's, landschappen, inwoners, activiteiten, culturele (of gastronomische!) gewoonten te ontdekken die verschillen van je dagelijkse leven, of het nu in 200, 1000 of 10000 km is. Stel je open en ontdek een beetje, onafhankelijk van je gebruikelijke manier van leven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten