Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par ENERC » 28/10/20, 19:15

Did67 schreef:Ik had eigenlijk het idee om een ​​"schuilplaats" (zonwering) te maken op het pad dat naar de Potager du Laesseux leidt. Ook om "educatieve" redenen. Veel mensen gaan daar doorheen. Als dat hen een goed idee kan geven ...

Maar ik zou mezelf een regelgevende connectie betalen. Ik denk niet dat we flibustery kunnen generaliseren. Als iedereen kan doen wat ze willen als ze volledig autonoom zijn (niet verbonden), denk ik dat het enigszins hypocriet is om verbinding te maken wanneer het uitkomt, maar niet volgens de regels te spelen als het gemakkelijker is. Dit is niet mijn "filosofie". Of ik ben "in", en ik accepteer de geldende beperkingen (ik zit in het bedrijf, dus ik betaal belasting - ook al is het op zich niet prettig!). Of ik ben "uit". En ik doe wat ik wil. Ik ben helaas "in". Dus ik accepteer ... en ik betaal !!!!

Als je moet betalen om je elektriciteit gratis te geven en de Linky telt in beide richtingen... Ze geven niet om ons.
Waarom moeten we de producent TURPE betalen als we al betalen voor de Linky die in beide richtingen telt????

We waren de Linky verkocht als de revolutie omdat het energie in beide richtingen telt ... maar je moet betalen .... voor een uitlezing op afstand?

Bovendien is Frankrijk zeer beperkt met betrekking tot de Europese wetgeving op dit gebied:
Is Frankrijk in tegenspraak met deze nieuwe tekst?
Europese? "Het is aan de Europese Commissie om te oordelen", antwoordt
Arnaud Gossement, milieuadvocaat en adviseur
van Enerplan. “De richtlijn is een instrument dat doelstellingen maar stelt
laat de keuze van middelen om dit te bereiken over aan de Staten. Het is duidelijk dat de Franse belasting vandaag niet aanzet tot zelfconsumptie. Lidstaten hebben echter ook het recht, op grond van een andere richtlijn
Europese Unie op de interne elektriciteitsmarkt, te manoeuvreerruimte
belangrijk om de financiering van hun elektriciteitsnet te verzekeren. " Voor
eigen verbruik te verdedigen, is Enerplan van plan om een
inbreukklacht bij de Europese Commissie. Weten
dat de lidstaten 18 maanden de tijd hebben om aan de richtlijn te voldoen,
de onderhandelingen over de Turpe 6 zullen zeker op het juiste moment komen
om het schot te corrigeren


Heel eenvoudig - de omvormer en de elektrische beschermingsdoos zijn inbegrepen. Je plugt rechtstreeks in een 16A. Ook al moet er in de muur geboord worden, je kunt net zo goed een dubbel stopcontact maken: één voor de auto en één voor de omvormer (waterdicht natuurlijk)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 28/10/20, 19:25

ENERC schreef:Heel eenvoudig - de omvormer en de elektrische beschermingsdoos zijn inbegrepen. Je plugt rechtstreeks in een 16A. Ook al moet er in de muur geboord worden, je kunt net zo goed een dubbel stopcontact maken: één voor de auto en één voor de omvormer (waterdicht natuurlijk)


Niet begrepen....Je komt uit de panelen (gelijkstroom), je doorboort de muur (tot dan is het goed) en wat gebeurt er dan?
Een klein schema?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 28/10/20, 19:32

Ik begreep dat je in een doos aankwam, bij de uitgang van de PV, met een omvormer erin. De kabel in een 16A-stopcontact repatrieert de elektriciteit (en ik stel me voor, geeft het signaal om te synchroniseren). Je repatriërt dus de energie in 230 V (lager amperage, dus zwakker gedeelte). Ik stel me voor en ik hoop ook dat bij afwezigheid van excitatie door het netwerk, de omvormer snijdt om iemand die ingrijpt op het netwerk niet te elektrificeren ???
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 28/10/20, 20:05

Did67 schreef:Ik begreep dat je in een doos aankwam, bij de uitgang van de PV, met een omvormer erin. De kabel in een 16A-stopcontact repatrieert de elektriciteit (en ik stel me voor, geeft het signaal om te synchroniseren). Je repatriërt dus de energie in 230 V (lager amperage, dus zwakker gedeelte). Ik stel me voor en ik hoop ook dat bij afwezigheid van excitatie door het netwerk, de omvormer snijdt om iemand die ingrijpt op het netwerk niet te elektrificeren ???


Ik begrijp het niet, vandaar mijn vraag. Omdat Enerc schrijft "Ook al moet er in de muur geboord worden, je kunt net zo goed een dubbel stopcontact maken: één voor de auto en één voor de omvormer (waterdicht natuurlijk)",
Een klein schema zou leerzamer zijn dan lange toespraken, daar begrijp ik eerlijk gezegd niets van dit "dubbele take" -verhaal. Ook niet op de plek van de omvormer.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par ENERC » 29/10/20, 08:46

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:Ik begreep dat je in een doos aankwam, bij de uitgang van de PV, met een omvormer erin. De kabel in een 16A-stopcontact repatrieert de elektriciteit (en ik stel me voor, geeft het signaal om te synchroniseren). Je repatriërt dus de energie in 230 V (lager amperage, dus zwakker gedeelte). Ik stel me voor en ik hoop ook dat bij afwezigheid van excitatie door het netwerk, de omvormer snijdt om iemand die ingrijpt op het netwerk niet te elektrificeren ???


Ik begrijp het niet, vandaar mijn vraag. Omdat Enerc schrijft "Ook al moet er in de muur geboord worden, je kunt net zo goed een dubbel stopcontact maken: één voor de auto en één voor de omvormer (waterdicht natuurlijk)",
Een klein schema zou leerzamer zijn dan lange toespraken, daar begrijp ik eerlijk gezegd niets van dit "dubbele take" -verhaal. Ook niet op de plek van de omvormer.

Did67 heeft het allemaal: een zelfverbruikende omvormer voor zonne-energie synchroniseert het netwerk. In Frankrijk moet het voldoen aan de VDE0126-norm:
- Een snelle ontkoppeling in minder dan 0.2 s is vereist als de rms-spanning buiten het bereik [80%; 115%] van de nominale waarde (230 V), d.w.z. [184 V; 264.5V]
- Als de waarde van de rms-spanning gedurende lange tijd (typisch 10 minuten) de waarde van 110% van de nominale spanning op het leveringspunt (230 V) overschrijdt, moet het apparaat ook van het distributienet worden gescheiden
- Het frequentiebereik moet binnen het interval [47.5 Hz; 50.2 Hz]


De omvormer schakelt dus binnen 0,2 seconden uit als hij het stabiele netwerk niet meer ziet op zijn terminals.

We plaatsen de omvormer aan de voet van de zonnepanelen buiten met zijn AC-beschermingsdoos en we zeggen de AC-kabel om hem aan te sluiten op een punt dat in aval van het verdeelbord. Waarom binnen aval ? het moet zich achter de 30 mA-beveiligingen van de differentiaalstroomonderbreker bevinden.
En dus is bedrading naar het verdeelbord of aansluiten op een stopcontact precies hetzelfde.
Vooral omdat we het hebben over 2000 W piekzonnevermogen, dus in de praktijk 1500 W aan de omvormeruitgang.
toebehoren
autoconso.png
autoconso.png (51.84 KiB) 3253 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 29/10/20, 10:19

Dank u voor deze informatie.

Ik zou dit goed bestuderen voordat ik actie onderneem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 29/10/20, 10:22

sicetaitsimple schreef:
Ik begrijp het niet, vandaar mijn vraag. Omdat Enerc schrijft "Ook al moet er in de muur geboord worden, je kunt net zo goed een dubbel stopcontact maken: één voor de auto en één voor de omvormer (waterdicht natuurlijk)",
Een klein schema zou leerzamer zijn dan lange toespraken, daar begrijp ik eerlijk gezegd niets van dit "dubbele take" -verhaal. Ook niet op de plek van de omvormer.


Wel twee stopcontacten naast elkaar.

Op de ene sluit je de omvormer aan (zoals een stofzuiger). Uw PV-kit, inclusief de omvormer, is een "elektrische accessoire" die wordt aangesloten op een stopcontact op uw netwerk.

Aan de andere kant sluit je je VE aan. Om uw PV-kit niet los te koppelen...

Zowel je auto als je kit staan ​​buiten. Aan te passen als u hem in uw garage parkeert!

Dat is wat ik begrijp.
Dernière édition par Did67 de 29 / 10 / 20, 10: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 29/10/20, 10:39

OK, begrepen, bedankt allebei.
Enerc ging namelijk uit van de hypothese dat de aansluiting van de auto en de aankomst van de omvormer zich fysiek op dezelfde plek bevonden, wat ik niet had geïntegreerd in mijn voorstelling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 29/10/20, 11:41

Deze info, niet genoeg in aanmerking genomen, lijkt mij:

"Inderdaad, bedrijven, verantwoordelijk voor meer dan de helft van de aankopen van elektrische auto's, helpen de tweedehandsmarkt aan te wakkeren, die cruciaal is voor de meeste huishoudens."
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 15/03/21, 09:38

De lente komt eraan: transport-electriques/avis-dacia-spring-the-electric-car-low-cost-renault-is-the-test-and-feedback-of-experience-t16791.html

De Franse pers heeft al enkele testmodellen binnengekregen...beschikbaar voor klanten in het najaar (tel de eindejaarsleveringen waarschijnlijk mee...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten