Elektrisch systeem voor het bewaken van een cluster van belastingen voor EV's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Elektrisch systeem voor het bewaken van een cluster van belastingen voor EV's




par Remundo » 11/06/22, 10:36

Ik denk dat dit onderwerp interessant kan zijn voor mensen, hier is het onderwerp: gemeenschappen (parkings, gebouwen) zullen elektrische oplaadclusters moeten installeren, in plaats van met een laag vermogen:
sicetaitsimple schreef:
Remundo schreef:kun je je voorstellen dat ik zit te denken over dit onderwerp om een ​​parkeerplaats uit te rusten...

laten we redeneren op 10 plaatsen: als ik aan elke plaats 10A wil geven, laat ik het onderschreven vermogen exploderen.

Ik zal een elektronisch systeem moeten plaatsen voor het toezicht op stopcontacten met prioriteiten... een lastscheidingssysteem...



Nou, het hangt allemaal af van voor welke klanten deze parkeerplaats is bedoeld. Tussen bijvoorbeeld een hotel waar meer 's nachts wordt opgeladen zonder de bedoeling om de klant 's ochtends wakker te maken om hem te vragen zijn voertuig te verplaatsen en een winkelcentrum dat opengaat op de dag dat de maximale omzet wordt onderzocht ,,Ik denk dat er mogelijke verschillen zijn qua design en prijsstelling.
Dat gezegd hebbende, voor jouw voorbeeld is 24kVA ongeveer 350€/jaar abonnement, of 1€/dag. Ook de zee niet om te drinken.

Forhorse schreef:Als het voor een lading is die de hele nacht kan duren, is 10A voldoende.

Dan moet je kijken of de 10 stopcontacten potentieel tegelijkertijd gebruikt gaan worden of dat er een "proliferatie" komt waardoor uiteindelijk maar een deel van het totale vermogen nodig is.

Er is ook de mogelijkheid van load shedding maar dit is niet mogelijk met een eenvoudig stopcontact, daarvoor heb je een terminal nodig waarmee je het laadvermogen kunt moduleren (met als voordeel dat je sneller kunt opladen als er meer vermogen beschikbaar is) maar het is niet langer dezelfde installatieprijs... niet zeker of het winstgevender is met betrekking tot een groter EDF-abonnement.

10 terminals + het supervisiesysteem om de stroom tussen de terminals te beheren is gemakkelijk € 15.000 en je hebt een abonnement nodig van 10x6A = 12kVA of € 17 per maand
10 versterkte stopcontacten zonder energiebeheer is 1500€ en je hebt een abonnement nodig van 10x10A = 20kVA dus 24kVA of 28.28€ per maand

Kortom, het kost 100 jaar om de besparing op het abonnement rendabel te maken door het plaatsen van terminals


wie kent er bedrijven die dit soort stuurprogramma's maken en de hardware die daarbij hoort?

Van mijn kant heb ik documenten gelezen over cascadocyclische loadshedders, maar naar mijn mening is het een beetje grof als een methode, zelfs als het zou kunnen werken.
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par sicetaitsimple » 11/06/22, 12:42

Remundo schreef:Ik denk dat dit onderwerp interessant kan zijn voor mensen, hier is het onderwerp: gemeenschappen (parkings, gebouwen) zullen elektrische oplaadclusters moeten installeren, in plaats van met een laag vermogen:
wie kent er bedrijven die dit soort stuurprogramma's maken en de hardware die daarbij hoort?
Van mijn kant heb ik documenten gelezen over cascadocyclische loadshedders, maar naar mijn mening is het een beetje grof als een methode, zelfs als het zou kunnen werken.

Ja, verharen is nog steeds een beetje beestachtig! Het moet werken, maar ik weet niet zeker of de klant wiens lading volledig is afgesneden, per se erg blij is...
Voor bedrijven, nee, geen persoonlijke ervaring, je vindt er net zo goed internetreferenties als ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par Forhorse » 11/06/22, 12:50

Nee, bij alles-of-niets-lading bestaat het risico dat er veel problemen ontstaan ​​bij het opladen.
Het is niet gegarandeerd dat wanneer de stroom wordt afgesneden, de voertuiglader niet zal falen, of zelfs als het niet faalt, er wordt niet gezegd dat er geen tussenkomst van de gebruiker vereist is om het opladen te hervatten.

Ik ben niet categorisch, waarschijnlijk voor veel voertuigen is het geen probleem, maar het is niet gegarandeerd.
En dan normaal gesproken, om de belasting van een EV te verminderen, is er een "onderhandeling", waarbij plotseling de stroom op de bypass-aansluiting wordt onderbroken tijdens deze onderhandeling.

Als je het laadvermogen wilt moduleren, moet je via een terminal die weet te communiceren met het voertuig om aan te geven met welk maximaal vermogen het kan opladen, in tegenstelling tot mobiele opladers (standaard geleverd of als accessoire gekocht) die een vast vermogen (dat kan worden aangepast voordat het opladen begint)

Alle IRVE-installateurs kunnen normaal gesproken zo'n installatie doen, er is genoeg om uit te kiezen (chargeguru, izi-by-edf, proxiserve, wallbox, wattpark, enz... de wereld van elektrische mobiliteit moet een oplossing kunnen bieden)

Anders kan het ook in DIY worden gedaan
Bijvoorbeeld (dit is slechts een voorbeeld) het is mogelijk om op een terminal zoals de VE-tronic WB-01 te gaan: 590 € (gemaakt in Frankrijk) en waarschijnlijk een beetje bespreekbaar als je 10 neemt en een kleine domotica-server (jeedom , domoticz,...) onder Raspberry-Pi die met een beetje ontwikkeling in staat is om dat allemaal te beheren.
Misschien kunnen ze zelfs door rechtstreeks contact op te nemen met VE-tronic en het probleem aan hen uit te leggen, een kant-en-klare oplossing bieden.

Maar nogmaals, ik stel mezelf de vraag of een dergelijke installatie relevant is om 15€ / maand te verdienen op het EDF-abonnement?

Ik ga er in ieder geval van uit dat de herlading belastbaar zal zijn (of dat de kosten zullen worden uitgesplitst in de prijs van de dienst / producten die ter plaatse worden verkocht), dus het volstaat om de extra kosten van het abonnement te integreren in de prijs van de vergoeding .

Het enige voordeel van een installatie met terminals is de mogelijkheid om vol vermogen te laden wanneer niet alle slots in gebruik zijn. Maar dat is een dure installatie voor een dienst die niet per se relevant is voor lang parkeren.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par phil59 » 11/06/22, 16:12

Forhorse schreef:Nee, bij alles-of-niets-lading bestaat het risico dat er veel problemen ontstaan ​​bij het opladen.


Ik ga er in ieder geval van uit dat de herlading belastbaar zal zijn (of dat de kosten zullen worden uitgesplitst in de prijs van de dienst / producten die ter plaatse worden verkocht), dus het volstaat om de extra kosten van het abonnement te integreren in de prijs van de vergoeding .

Het enige voordeel van een installatie met terminals is de mogelijkheid om vol vermogen te laden wanneer niet alle slots in gebruik zijn. Maar dat is een dure installatie voor een dienst die niet per se relevant is voor lang parkeren.


Op triplets, ion, c0, imiev, toen je eerst de stekker doorsneed, zagen we dat veel interne opladers het niet leuk vonden, en je moet de trekker van de autostekker overhalen om de lading zonder risico af te snijden. Het is een lading op een eenvoudig 220V-stopcontact, of groen up.

Aan de andere kant, op de terminal, is er een pilootdraad, en men kan de belasting afsnijden, maar ook niet zeker, dat alle VE zijn belasting herstart, zelfs als de meerderheid het zou doen.

Gemoduleerd vermogen zou slimmer zijn, en het zou op T2-aansluiting zijn, de meest klassieke nu.

In de stad is het vaak ingewikkeld om een ​​EV op te laden, als je thuis geen stopcontact hebt, en zelfs op een terminal in de buurt van je huis, is het lastig om je EV te krijgen, 2-3 uur later ....
Je moet hem daar zonder problemen de hele nacht kunnen laten staan.
Het is meer een verhaal van het aantal stopcontacten, dan van het beschikbare vermogen, te verwachten...

Voor de meerderheid is een enkelfasige 3.5 kW nachtlading voldoende.
Als je dit vermogen weet te moduleren, tot 8A, 2kW, (in load shedding), scheelt dat aanzienlijk in de kosten, al was het maar in infrastructuur...

De gemakkelijkste manier zou zijn om stopcontacten te kunnen plaatsen, maar dat zou een bepaalde populatie kunnen aantrekken .... (om hun niet-elektrische gitaar in te pluggen : Lol: ).

De gratis, ik ben niet voor.
Een betaling, momenteel 10-15 cts per kWh blijft correct, en vanaf 5 of 10H bezetting zonder kosten, begint u 1€ per uur te rekenen, het eerste uur, en dan 5€ per uur, bijvoorbeeld geschiedenis dat de plaatsen kunnen "draaien"...

Om te situeren, als je geen Telsa bent, betaal je op de Tesla-terminals € 1 per minuut bezetting, als je auto is aangesloten, en je laadt niet meer op.

Om ook te lokaliseren, mogen we de prijs van de geverfde locatie niet verwaarlozen .... bij ons moeten we voor 8 terminals van 22 kW bijna net zoveel "verf" betalen als de prijs van de terminals. Eenvoudige terminals in T2, zonder identificatiesysteem.
Tel daar de prijs van kabels bij op om ondergronds te gaan, en je komt uit, ik heb meer precies in gedachten, en je komt uit op ongeveer € 25.

Een lager vermogen plaatsen zal de prijs een beetje verlagen, maar ik betwijfel of we van 25 € naar 000 € gaan....

Ik heb een vriend, die voorzitter is van ongeveer 500 inwoners, en 000-3 gemeenten, voor de energietransitie....
Hoofdpijn voor hem, hij zou graag "gratis" terminals maken, maar het is een beetje ingewikkeld om de gemeenten te "verplaatsen"....
En zoals ik al eerder zei, ik ben niet gratis, ook al heb ik gisteren 28 minuten gratis in een LIDL opgeladen, naast 50 kW .... terwijl Madame 2-3 races reed.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par sicetaitsimple » 11/06/22, 19:49

phil59 schreef:De gratis, ik ben niet voor.

Ben het met je eens, ik denk dat dit de grootste slechte dienst is voor de elektrische auto. Het is nodig, en zal steeds meer nodig zijn, dat hij op openbare of particuliere laadpalen rijdt. Dus een echt afschrikkende prijsstelling voor voertuigen met zuignap.
Van wat je zegt, heeft Tesla het goed begrepen! 60€/u, het is echt afschrikkend!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par phil59 » 12/06/22, 09:47

Waarom wil je 10 laadpalen in 10A zetten, kun je iets meer vertellen?

Er is iets dat kan worden gedaan, het is tijdens de ontwikkeling van de parkeerplaats, het is om de omhulsels voor de 10 terminals te passeren en pas met 2 of 4 te beginnen en de echte behoeften in de loop van de tijd te zien.

Op het werk zijn onze 8 bolders verdeeld over 2 "palen" van 4 bolders, om de kosten te minimaliseren.

Sindsdien hebben onze 22 kW-terminals, zacht ze verlaagd tot 11 kW, te veel zuigwagen....

Ik had destijds voorgesteld om 2 of 4 terminals van 22 kW gratis te plaatsen (het was een voorwaarde voor de CEO), en een in DC, 18 of 36 kW of meer, maar het betaalde, tegen 10 cts de kWh ( we betalen minder dan dat) .... maar om verschillende redenen, "politiek", werd het niet gedaan ...
Deze DC-terminal kunnen we tot 5 verdiepingen 22 kW maken ....
De DC-klemmen kosten ongeveer 10 keer meer dan AC, om een ​​orde van grootte te geven .... en je moet de "buizen" passeren en de gewenste stroomonderbrekers plaatsen ....

Zodra je 3.5 kW op een terminal overschrijdt, ben je verplicht een "gekwalificeerd elektricien voor terminals" in te schakelen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par Remundo » 12/06/22, 13:36

OK, bedankt voor je feedback, die ik deel.

VE-Tronic, is dat niet een bedrijf met Cyril Haënel?

Anders is er ook deze site die uitlegt met sprekende diagrammen: https://ce6.fr/index.php/irve/
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par phil59 » 12/06/22, 14:02

Welk identificatiesysteem heb je gepland of niet, want helemaal gratis, plug & play?

Op een gegeven moment nam ik contact op met chargemap en vroeg hem om de terminals te nemen, ze gratis te geven en klaar te zijn om het sap te "verkopen" voor 7-8 cent per kWh...
Maar chargemap kan dat niet aan.

De topoperator in Frankrijk, het is een prijs van 70 cts voor 20 minuten, onder 22 kW, daarboven gaan we naar 4.50 € .... (denk ik).
En zo'n prijs willen we niet!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par Remundo » 12/06/22, 16:11

de vraag is nog steeds niet opgelost.

elke huurder parkeert op een vaste plaats. Het is een eigen parkeerplaats.

Ik heb 3 mogelijke opties
* helemaal gratis
* maandabonnement + gratis kWh
* afrekening van kWh met of zonder pakket

zodra ik de kWh factureer, heb ik problemen met de aftrek...

maar als het systeem te laks is, betaalt de eigenaar alles...

mijn idee zou zijn om een ​​toezicht te hebben dat zowel de stroomvraag beheert, maar ook de verbruikte kWh registreert.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elektrisch systeem voor het begeleiden van een laadcluster voor EV's




par phil59 » 12/06/22, 17:59

Als het voor woningen is en niemand kan binnenkomen, waarom plaatst u dan niet alleen groene stopcontacten, met behulp van een telefoon-app, om de belasting te regelen en de kWh te factureren, met een maandelijks vast tarief (om te voorkomen dat u neemt en niet gebruikt), inclusief de eerste 50 kWh?
Met consumenten sonoff type dozen, bijvoorbeeld (ongeveer 15 € nu) ....


Het beste zou zijn om het op een "framboos" te beheren! en daar zou je ook indirect de kW kunnen beheren die eruit komt....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 366 gasten