Om de elektrische auto te doden ... en snel !!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par phil59 » 06/07/22, 09:52

De superladers ontbreken een beetje, maar we beginnen een mesh te krijgen die correct wordt, zelfs als we het aantal EV's dat ze gebruiken verdubbelen, is dat geen probleem.
En het grootste deel van de tijd maakt u ritten binnen de autonomie van de auto.
Om een ​​rondrit van 400 km te maken, daar maak ik me niet al te veel zorgen over, en als ik bovendien bij aankomst 2-3 uur zelfs langzaam kan opladen, is dat een pluspunt.

Elk type terminal is nuttig, net zoals een LP en een veranda een nut hebben.

Maar in tegenstelling tot jou is de hybride niet de oplossing voor mij.

Ik weet ook dat een bepaald aantal voertuigen thermisch zal blijven, om verschillende redenen.

We weten dat meer dan 80% van de Fransen zelden meer dan 100 km per dag reist (en de 80 is misschien 95%, ik heb de cijfers niet gecontroleerd)

Hoeveel reizen af ​​en toe meer dan 200 km? 300, 400, enz

Ik zal er wat statistieken over moeten vinden, en ik denk dat het zal leiden tot meer dan 50% van niet meer dan 500 km ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par phil59 » 06/07/22, 10:04

Obamot schreef:Er is een wet nodig om eigenaren te verplichten 6KW-laadstations te installeren in privé-parkings onderaan gebouwen (en ondergronds), of in ieder geval die van huurders die erom vragen. En dit met elektriciteitstarief aan de netprijs. Het is de enige manier. Anders zal de verkoop van EV's een plafond bereiken en stagneren.


Er is het recht om te nemen, maar niet gemakkelijk op te zetten.

Op een eigen parkeerplaats kun je alleen groene stopcontacten plaatsen, het is niet duur, en in 8-10 uur heb je de 200 km weer in de auto gezet, meer dan genoeg voor de meerderheid.
Genomen, omdat niet gemakkelijk toegang tot mensen van buitenaf.

Voor gratis parkeren heb je terminals nodig, maar in feite verandert dat niets aan het probleem, want je kunt een terminal gemakkelijk voor de gek houden om een ​​stopcontact aan het einde te plaatsen...

Zodra je een controlemiddel plaatst, verhoogt het de prestaties, zo ....

Ik ben blij als ik betaal bij een terminal die me een plezier doet, als het een eerlijke prijs is, en het voorkomt dat auto's de terminal overdag blokkeren....
Als ik naar een van mijn dochters ga, is er een LIDL, nu met een (dubbele) snelle terminal. In eerste instantie had je vrij. Toen ik aankwam, was er altijd minstens één auto (lokale mensen) .... Nu is het betalend, 25 cent per kWh, iets duurder dan het dagtarief van 17 cent thuis, maar eerlijke prijs, en zoals we boodschappen doen, 20 minuten, nog wat zien, vaak heb ik 150 km weer in de auto.

Het voordeel van betalen is dat ik moet opladen en de terminal is vaak beschikbaar. En profiteer van een plek waar u stopt, om te laden, geen tijdverspilling!
Maar 25 cts, om de terminal winstgevend te maken, ik kan het niet geloven, we doen je een plezier.
Zo'n snelle terminal, onder de 40-50 cts per kWh is moeilijk....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Obamot » 06/07/22, 10:06

In de stad is het gebrek aan parkeerplaatsen, periode, een afschrikmiddel, en bij snellaadstations zijn het de kosten van opladen die onbetaalbaar zijn. Met een EV laad ik nooit aan de snellaadstations, tenzij ik dat moet/moet doen... En het is simpel, zonder dat er een langzaam laadstation beschikbaar is, koop ik geen EV.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par phil59 » 06/07/22, 11:05

Obamot schreef:In de stad is het gebrek aan parkeerplaatsen, periode, een afschrikmiddel, en bij snellaadstations zijn het de kosten van opladen die onbetaalbaar zijn. Met een EV laad ik nooit aan de snellaadstations, tenzij ik dat moet/moet doen... En het is simpel, zonder dat er een langzaam laadstation beschikbaar is, koop ik geen EV.


Dus het is niet zozeer een pb van VE, het is eerst het gebrek aan parkeerruimte?

Oplaadplaatsen voor EV's, dichtbij huis, maximaal 150 m, anders wordt het een gedoe.

Dit is een van de redenen waarom niet iedereen een EV kan hebben. Als het niet mogelijk is, is het ingewikkeld...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par sicetaitsimple » 06/07/22, 11:25

phil59 schreef:Maar 25 cts, om de terminal winstgevend te maken, ik kan het niet geloven, we doen je een plezier.
Zo'n snelle terminal, onder de 40-50 cts per kWh is moeilijk....


Ik weet het niet, maar ik denk dat snellaadstations nog steeds een relatief recent fenomeen zijn en aangezien de EV-markt ook heel snel verandert, weet ik niet zeker of het "businessmodel" van laadstations nog steeds gestabiliseerd is.
Het zou me uiteindelijk niet verbazen als ik bijvoorbeeld variabele prijzen zou zien die afhankelijk zijn van de dag en het uur van de dag, min of meer in navolging van de waargenomen variaties op de elektriciteitsmarkt, die terminalbeheerders kunnen verkrijgen.
Een zeer winderig WE zou er bijvoorbeeld toe leiden dat sommige automobilisten op basis van een aantrekkelijke prijs anticiperen op hun vulling in plaats van te wachten op een dag van de volgende week. De "realtime" informatie wordt verzonden door een telefoontoepassing.
Kortom, naar mijn mening heeft dit alles nog de tijd om flink te evolueren..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par Obamot » 06/07/22, 11:48

phil59 schreef:
Obamot schreef:In de stad is het gebrek aan parkeerplaatsen, periode, een afschrikmiddel, en bij snellaadstations zijn het de kosten van opladen die onbetaalbaar zijn. Met een EV laad ik nooit aan de snellaadstations, tenzij ik dat moet/moet doen... En het is simpel, zonder dat er een langzaam laadstation beschikbaar is, koop ik geen EV.


Dus het is niet zozeer een pb van VE, het is eerst het gebrek aan parkeerruimte?
Het zijn alle beperkingen, een tweedehands VHC voor 2 euro, je kunt hem wegdoen als hij dood is of de reparatiekosten, en het verwisselen van de banden zal de weddenschap bij een andere gelegenheid overschrijden voor 000 € zonder dat het je een arm. Met een EV of hybride is het voorbij aangezien het te maken heeft met de staat van de accu's die erg duur zijn. Een VE bewaar je dus noodzakelijkerwijs veel langer...
Ik heb maar één keer een nieuwe auto gekocht, ik zei tegen mezelf "nooit meer" : Cheesy:

phil59 schreef:Oplaadplaatsen voor EV's, dichtbij huis, maximaal 150 m, anders wordt het een gedoe.

Dit is een van de redenen waarom niet iedereen een EV kan hebben. Als het niet mogelijk is, is het ingewikkeld...
In werkelijkheid..
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par phil59 » 06/07/22, 14:06

Volgens de VT is al 2000€ aan onderdelen enorm....

De laatste keer dat ik een koppelingsset maakte, kreeg ik ongeveer € 150 aan onderdelen, de distributieriemset, ongeveer hetzelfde, misschien € 200 nu, maar niet veel meer...

Ik heb net even gekeken, en het is ongeveer € 100.... Het paar schokdempers begint bij € 90 en bij 150 zit je goed.... de remblokken, in de € 20,


Over het algemeen, toen ik een VT stopte, was het aan het einde van zijn leven....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par sicetaitsimple » 06/07/22, 20:11

Heeft het echt zin om een ​​VT van € 2000, die minstens 10 jaar oud is, te vergelijken met een nieuwe of zeer recente EV?
Ik weet het niet zeker. Wat echter interessant zal zijn, is om echte gegevens te hebben over de levensduur en de achteruitgang van de prestaties van EV's in de loop van de tijd op basis van aanzienlijke volumes.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par sicetaitsimple » 06/07/22, 20:49

Hier een artikel over thuisladen. Ik heb geen mening, ik citeer hem alleen.

https://www.automobile-propre.com/breve ... -salaries/
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!




par phil59 » 06/07/22, 21:00

Uit mijn ervaring heb ik pas 10 jaar achteraf, met een EV waar de laatste jaren veel minder mee gereden is.

16 Kwh, 120-130 km, dat is niet slecht. Destijds was het ongeveer 000 km autonomie, maar sindsdien zit ik, zelfs met mijn kona, meer in het 100 kWh-verbruik en de 12-13 kWh aan de uitlaat.

Dus een aanzienlijk aantal cycli, met betrekking tot de batterij.

Maandagochtend, ik heb nog 55-56 km afgelegd om de chir te gaan zien, en er waren nog 30 km over om te laten zien, maar zeer gulzig terug ....

Minder dan 20% verlies, en ik denk dat het in totaal 15-20 jaar meegaat, zonder echte zorgen.

Momenteel een accessoire 12V accu, meer uit voorzichtigheid vervangen dan hs, bovendien heb ik hem nog, een paar banden, veel ruitensproeier en ruitenwissers....

Ik vergat, CT te doen! Verzekering aan 23€ per maand in alle risico's in het begin, nu zit ik op 25!

Nog geen airconditioning, maar die komt wel, denk ik.

Dus, met 4 keer meer batterij op de kona .... 15 jaar op 25 km, een kleine 000 km zou het volhouden, en waarschijnlijk een remblok vervangen .... 400 € uit mijn zak .
400 km, dat is meer dan € 000 aan brandstofbesparing, rekening houdend met € 31 per liter dinosaurussap, en 400 cent per kWh aan gemiddelde elektriciteitsprijs, en een verbruik van 2.05 kWh aan de stekker voor 16 km (dichter bij de 15 in het algemeen ).
En weinig reparaties te verwachten, een set schokdempers, kogelgewrichten, eindelijk de gebruikelijke dingen voor loopwerk, maar geen distributieriem, geen pot, maar geluk...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten