De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Remundo » 31/12/21, 15:16

Ik ben niet tegen kleine auto's en zachte mobiliteit

om maar niet te spreken van "high end", dat komt niet overeen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par voormalig Oceano » 06/03/22, 17:05

Voor elektrische auto's mag niet worden vergeten dat ze een 12V-accu hebben, als deze ontbreekt werkt de auto ook niet met zijn volle accu.
Wat de winter betreft, is er een daling van het bereik na het opladen, de Peugeot Ion van mijn vrouw gaat van 110 km naar 94 km na volledig opladen tussen zomer en winter bij negatieve temperaturen.
Mijn plug-in hybride (KIA Optima PHEV) doet hetzelfde 54 tot 49 na opladen. Aan de andere kant is er een truc die erin bestaat de oplaadtijden naar het einde van de nacht te verschuiven, zodat het opladen iets voor het vertrek naar het werk stopt, zodat de batterij warm en iets efficiënter is.

Wat betreft de voor- en nadelen:
- een tweedehands auto nemen is al recyclen, het is goedkoper en dus milieuvriendelijk 8)
- dankzij herstel bij het vertragen (je voet op de Ion optillen komt overeen met remmen, het rempedaal beknellen, hard op het rempedaal drukken - een ongelukkige reflex wanneer ik de auto van mijn vrouw steek - laat je toe om de weerstand te controleren van de veiligheidsgordel en zijn classificaties...), of het nu op een EV (Electric Vehicle, EV, BEV) of een HR (Rechargeable Hybrid, PHEV) is, is een onmiskenbaar voordeel ten opzichte van pure verbranding.
- de blik op het momentane verbruikte vermogen (geen toerenteller maar een Charge-ECO-eco-power teller) en de resterende autonomie betekent dat we een vlottere rijstijl aannemen, met meer anticipatie, dus minder energie-intensief dan bij thermisch.
- Voor de HR wordt het spel om het maximale aantal km elektrisch te doen, als u overschakelt naar de "klassieke" hybride modus om niet op uw bestemming aan te komen met de minste elektrische km autonomie, want dat betekent dat u voor niets olie hebt verbrand.
Met mijn laatste tankbeurt op de PHEV heb ik 2634 km gereden (1,71 L/100 km met deze tankbeurt) en opnieuw tankte ik om te anticiperen op de stijging van de brandstofprijs omdat ik korte ritten maak en AR werk in elektrische en de andere ritten in elektrische/hybride mix, en ik had onder de 1,5 L/100 km grens kunnen komen.
Sinds ik deze auto kocht, is mijn verbruik 3,12 L/100 km over 25256 km afgelegd, met verschillende lange ritten Vogezen/VAR, Vogezen Parijs,... De doelstelling van minder brandstofverbruik is bereikt.
In alle gevallen, of het nu gaat om EV, HR, moet u het voertuig nemen dat overeenkomt met het meest frequente gebruik, de meest frequente rit, zelfs als dit af en toe thermisch gebruik betekent voor zeldzame langere reizen (vakanties, verre races, ...) waar u stap over naar hybride op een HR of gebruik een persoonlijke thermiek, geleend of gehuurd.

Dus de pluspunten:
- kijken naar brandstofverbruik, ecologisch rijden veroorzaakt door bereikcontrole, motorefficiëntie met herstel, gebruikskosten, rijplezier, afwezigheid van lawaai, afwezigheid van emissies tijdens het reizen (in Frankrijk met het aandeel koolstofarme elektriciteitsproductie-emissies zijn laag), zal beginnen en rijd ook in de winter met zeer lage temperaturen (geen brandstofgel of motorsmeermiddelen), koppel en vermogen vanaf het begin beschikbaar, thuis opladen mogelijk, geen brandstofgeur, mogelijk opladen in eigen verbruik PV (winstgevend te zien.. .).
en de nadelen:
- fabricage van de batterij en de motor (lithium, magneten) of het gaat om milieukosten (maar zie met betrekking tot de milieukosten voor oliewinning, zinken olietanker, pijpleidingbreuk, vervuiling door raffinaderijen, VOS-verdamping, CO2-verbranding) en maatschappelijk (idem heeft te maken met de maatschappelijke kost van olie - olielobby's, uitbuiting/onteigeningen), wintergevoeligheid op autonomie, verwarming op de laadbatterij en dus op autonomie (gebruik van een bijproduct van de motorwarmte-explosie), gewicht van de batterij voor de langeafstands-EV, onvoldoende netwerk van terminals en soms volledig bezet, oplaadtijd voertuig, soms ongeschikte oplossing voor een ongeplande en ongebruikelijke reis, afwezigheid van geluid (voetgangers/fietsers/dieren in landelijke gebieden), noodzakelijke ontwikkeling van elektrische infrastructuur (productiemiddelen, distributie, terminals), kosten van een nieuw voertuig (exclusief Dacia Spring) maar er zijn goede kansen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Obamot » 06/03/22, 18:18

Ik vraag me af over het kopen van een tweedehands elektrisch voertuig (of hybride). Ik keek daarom naar de mogelijkheden en zag dat na ongeveer tien jaar de batterijen vervangen moesten worden, wat een ontmoedigende kost betekent.

Als gevolg hiervan is het "huur"-systeem van de batterij dat Renault met zijn Twizy aanbiedt zinvol, als de batterij gratis wordt vervangen wanneer deze leeg is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Macro » 06/03/22, 18:32

Shit, ik had vorig jaar de batterijen van mijn c zero moeten vervangen.. Is het ernstig als ik het niet heb gedaan???
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Forhorse » 06/03/22, 18:48

Obamot schreef:Als gevolg hiervan is het "huur"-systeem van de batterij dat Renault met zijn Twizy aanbiedt zinvol, als de batterij gratis wordt vervangen wanneer deze leeg is.


Je kunt altijd poetsen zodat Renault (de DIAC) je accu's vervangt. Ze doen er alles aan om je te vertellen dat ze nog steeds aan de norm voldoen... en aangezien zij degenen zijn die de norm bepalen en de controles doen, nou...
Sommigen hebben het geprobeerd... maar eigenlijk, behalve voor volledig lege batterijen (geïmmobiliseerd voertuig), geen kans om een ​​vervanging te krijgen.
1 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par jean.caissepas » 06/03/22, 19:28

Obamot schreef:Ik vraag me af over het kopen van een tweedehands elektrisch voertuig (of hybride). Ik keek daarom naar de mogelijkheden en zag dat na ongeveer tien jaar de batterijen vervangen moesten worden, wat een ontmoedigende kost betekent.

Als gevolg hiervan is het "huur"-systeem van de batterij dat Renault met zijn Twizy aanbiedt zinvol, als de batterij gratis wordt vervangen wanneer deze leeg is.


Ik heb artikelen gelezen voor Tesla's met LFP-batterijen: De batterijen worden gedurende 15 jaar gegeven met SOH > 70-80%, wat een goede 20 jaar gebruik suggereert (inclusief de laatste met verminderde autonomie).

Ik raad je aan om te gaan voor een EV met LFP-batterijen (4000 cycli op 100%, wat veel meer is dan de levensduur van een VT) in volle aanschaf, zonder verhuur.

De keuze is voorlopig nog beperkt vanwege de overweging van deze technologie, en het feit dat deze (in China) sinds vorig jaar sterk verbeterd is.
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Obamot » 06/03/22, 20:11

jean.caissepas schreef:
Obamot schreef:Ik vraag me af over het kopen van een tweedehands elektrisch voertuig (of hybride). Ik keek daarom naar de mogelijkheden en zag dat na ongeveer tien jaar de batterijen vervangen moesten worden, wat een ontmoedigende kost betekent.

Als gevolg hiervan is het "huur"-systeem van de batterij dat Renault met zijn Twizy aanbiedt zinvol, als de batterij gratis wordt vervangen wanneer deze leeg is.


Ik heb artikelen gelezen voor Tesla's met LFP-batterijen: De batterijen worden gedurende 15 jaar gegeven met SOH > 70-80%, wat een goede 20 jaar gebruik suggereert (inclusief de laatste met verminderde autonomie).

Ik raad je aan om te gaan voor een EV met LFP-batterijen (4000 cycli op 100%, wat veel meer is dan de levensduur van een VT) in volle aanschaf, zonder verhuur.

De keuze is voorlopig nog beperkt vanwege de overweging van deze technologie, en het feit dat deze (in China) sinds vorig jaar sterk verbeterd is.

Alsjeblieft...
Ik las net over een onafhankelijke reparateur, die de batterij van uw Tesla zou vervangen voor 5 dollar.— US$
https://www.phonandroid.com/tesla-22-50 ... ndant.html

Als dit waar is, en ik wil niet per se een Tesla, met een verbruik van 100 € brandstof per week, dan zou het euro-equivalent in batterijpakket in 1 jaar worden afgeschreven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Obamot » 06/03/22, 20:36

Forhorse schreef:Je kunt altijd poetsen zodat Renault (de DIAC) je accu's vervangt. Ze doen er alles aan om je te vertellen dat ze nog steeds aan de norm voldoen... en aangezien zij degenen zijn die de norm bepalen en de controles doen, nou...
Sommigen hebben het geprobeerd... maar eigenlijk, behalve voor volledig lege batterijen (geïmmobiliseerd voertuig), geen kans om een ​​vervanging te krijgen.

Ici https://www.caroom.fr/guide/voiture-pro ... -remplacer

...naar verluidt zou een standaardruil (bij de dealer) op een Nissan Leaf 4,- kosten (500,- voor een Zoe).
...in ieder geval is het beter om een ​​tweedehands voertuig te kopen met een “batterijcertificaat”.

Hier... Hier... is er noodzakelijkerwijs een evenwicht tussen de kosten van vervangende batterijen en autonomie...
Een Tesla is geen Leaf, en de iMiev/PSA zal gewijd zijn aan korte ritten.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par phil59 » 07/03/22, 19:54

Ongeveer € 2 per liter brandstof...

Ik heb nog steeds 6-700 km gereden dit WE in VE, zonder enige pb ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Forhorse » 07/03/22, 22:58

Ik 346km op zaterdag, voor een korte dag op de landbouwbeurs. Geen probleem en het kostte me 2.5€ (1,25l diesel... : Mrgreen: )
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten