De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Opnieuw:




par gildas » 09/12/21, 10:54

Citro schreef:
Did67 schreef:... Ik heb zojuist de site (in het Duits) gelezen die gewijd is aan de ontwikkeling van de SMART-e: het vermogen van de pelletbrander is 11 kW, de productie van 10 kW thermisch + 1 kW elektrisch ...

Dus in de winter kunnen we een auto opladen tijdens het verwarmen ...
:? Zelfs niet, de minste EV-belasting verbruikt 2 kW elektriciteit (10A), mijn "oude EV's" verbruiken 3,3 kW elektriciteit of meer dan 14A (op een standaard 10-16A stopcontact).


De anekdote van de dag:
Mijn laptop ging uit toen hij voor 50% was opgeladen (buitengebruik bij 4 °)
Ik stopte het 10 minuten in mijn zak en ik kon het weer aanzetten en gebruiken, de lading was 40%.

Moraal: Als uw elektrische auto in de winter wordt ontladen en zonder de mogelijkheid om op te laden, probeer hem dan hete lucht te sturen als de verwarming van het terrein in de buurt is ... : Cheesy:

Info op eigen risico!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4342

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par GuyGadeboisTheBack » 09/12/21, 12:17

Terug van mijn olijvenoogst (temperatuur 2°): Twee Renault Zoe gestrand op de snelweg. Kans natuurlijk. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Macro » 09/12/21, 14:13

Ben thuis -2 ° C ... en zoals elke dag ....

Mijn Czéro 2011 en 90 km, bracht me vanmorgen naar mijn werk ... Ik heb zelfs de verwarming aangezet ... En ik heb genoeg om vanavond naar huis te gaan ... Zonder overdag op te laden ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

De voors en tegens van elektrische auto's




par jean.caissepas » 09/12/21, 15:06

Mijn TM3 werkt ook erg goed in de winter (vanaf -3 ° vorige week).

Vloeistofkoeling / verwarming via een warmtepomp helpt veel om de batterij te sparen en de werking ervan te optimaliseren.
Ik heb mijn vertrektijd zo geprogrammeerd dat de batterij en het passagierscompartiment gedeeltelijk opwarmen en het batterijverbruik niet explodeert (in dit geval moet de auto aangesloten blijven tot de vertrektijd).

Het grootste verschil in de winter: regeneratief remmen dat sterk wordt verminderd over 20 km
Anders is de ontwasemingsfunctie van de voorruit + stoelverwarming op 1/3 genoeg voor mij om te reizen

Marco: In 2012 kocht ik bijna een C0 voor 11 k €, maar ik kon de heen- en terugreis voor mijn TAF in de winter niet maken, en geen oplaadpunten om op te laden in de buurt van mijn werkplek ...
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met dat nerveuze lieveheersbeestje : Mrgreen:
De SEAT Mii maakte ook oogcontact met mij, maar de dame wilde niet (te klein zei ze...) : Roll:
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par phil59 » 09/12/21, 18:40

In "Canada" zijn er "drielingen" zoals de C0, die bij -30° rollen.

Met de kou is de autonomie verminderd, het is waar, maar we hebben nog steeds genoeg!

Het is nog steeds raar om alleen zoe naar beneden te tellen! Er waren geen thermiek ????????

Of, het is zoals deze ervaring op RTL, we nemen mensen die niet gewend zijn aan een EV, en we laten ze 400 km afleggen in de winter ...

Resultaat 9 uur rijden ....

Maar we zullen ook geen thermiek maken over dezelfde route, om een ​​vergelijkingspunt te hebben ...

Om te situeren, op 31 oktober heb ik meer dan 730 km afgelegd in minder dan 12 uur in een elektrisch voertuig, de tijd nemend ....
Via dezelfde route zou een thermiek ongeveer 10 uur hebben geduurd ... ik, het zou gemakkelijk 11 uur hebben geduurd met mijn poses ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4342

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par GuyGadeboisTheBack » 09/12/21, 18:43

Ik analyseer niet, ik geef geen commentaar, ik geef een info. Twee Zoe kapot, één na Prayer, één voor Manosque. Het is een feit.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par phil59 » 10/12/21, 08:00

GuyGadeboisLeRetour schreef:Terug van mijn olijvenoogst (temperatuur 2°): Twee Renault Zoe gestrand op de snelweg. Kans natuurlijk. : Mrgreen:


Ik nam dat voor een opmerking!

Minstens één keer per mij, op mijn 10 km weg naar het werk, zie ik een thermiek aan de lage kant, met de waarschuwingen .... nog geen elektrisch voertuig in de haven!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4342

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par GuyGadeboisTheBack » 10/12/21, 16:45

phil59 schreef:Ik nam dat voor een opmerking!

Het is geen commentaar, het is een getuigenis.
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par jean.caissepas » 10/12/21, 17:33

GuyGadeboisLeRetour schreef:
phil59 schreef:Ik nam dat voor een opmerking!

Het is geen commentaar, het is een getuigenis.


U wijst er terecht op, want sommige fabrikanten hebben voor hun accu bewust gekozen voor luchtkoeling (uit het oogpunt van zuinigheid) in plaats van deze te koelen/verwarmen via een vloeistof en een warmtepomp.

Het energieverlies in de winter op een auto met luchtkoeling kan oplopen tot 24%, en kan worden beperkt tot minder dan 10% op de meest geoptimaliseerde modellen.

Persoonlijk verbruikt mijn TM3 met warmtepomp slechts 1 tot 2 Kwh / 100 km meer dan in de zomer (vertrek rond de 3° in de ochtend momenteel)

Achteraf hebben we geen informatie over de oorzaak van de storing (lege accu?, Motor defect?, Elektronica defect?)

Bovendien zijn het niet alleen EV's die kapot gaan als het vriest: snelladers gaan kapot omdat hun lcd-schermen niet van de kou houden!
Die van Tesla hebben dit probleem niet want geen scherm op hun terminals!

Ik hoop van harte dat de Tesla Super Charger in 2022 voor iedereen open gaat, zodat dit andere terminalfabrikanten aanmoedigt om dit soort betrouwbaardere terminals te gebruiken!
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par gildas » 31/12/21, 13:59

Remundo schreef:top van de lijn : Mrgreen: : Lol: : Mrgreen:

een 2-zits zeepstaaf die tot 60 km/u max gaat voor een actieradius van 150 km

bedankt voor die lachbar. :P

Transport-elektrische / auto-and-elektrische-transport-the-fil-of-news-t14813-1180.html # p482819

Een "zeep" is echter het ecologische alternatief om naar het werk te gaan en kort te pendelen!
De besparingen op de brandstof en verbruiksgoederen van uw gebruikelijke thermische voertuig zullen de verzekering en de vervanging van de "zeep" -batterij betalen na 10 jaar gebruik ...

De interesse:
- Geen vervuiling op straat (in rijtjeshuizen), concentratieplaatsen van vervuilende stoffen / geluid van warmtemotoren!

- Verwaarloosbare voetafdruk waardoor het verkeer tijdens de spits vlot kan verlopen!

Nadeel: Je hebt thuis ruimte nodig voor de kar.

Auto / MPV / SUV voor weekenden en vakanties!

Bewerken: vergeet de St Christophe aan boord van de kar niet : Oops:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten