De Tchernomobiles Macro [VE Nickel Cadmium PSA]

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 18/02/14, 09:13

Nou, de rust was van korte duur...
Gisteravond was het de oplader die loskwam...

Nog geen 400 km sinds de laatste pech...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 18/02/14, 13:01

Je hebt echt een nest problemen geërfd...

Klop op hout... afgezien van een standaard vervanging van de computer (die kapot was gegaan na een zware koudegolf), is alles in orde.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 18/02/14, 13:15

De jouwe is uit mijn geheugen een veel recentere versie dan de mijne... En de mijne rolt zeker te veel voor iets dat zojuist is ontworpen om van de ene brievenbus naar de andere in een huizenblok te gaan...

Dat is alles wat je van zo'n auto mag verwachten, Japans speelgoed uit de jaren 80 was veel betrouwbaarder dan dat.

En het is om deze redenen van betreurenswaardige betrouwbaarheid dat ze zo succesvol zijn geweest in landelijke en voorstedelijke gebieden...

zodra we ze dagelijks iets verder dan 10 km gebruiken, gaat alles naar de hel... en snel...
Het was niet ontworpen om gebruikt te worden, maar om er mooi uit te zien in een administratieve vloot... En daarmee bedrijven te subsidiëren zonder het te willen zeggen (heuliez? saft?sagem?)....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 18/02/14, 13:30

Ik denk dat mijn Berlingomoreen uit 2003 stamt. Hij is iets meer dan 10 jaar oud. Het bereikt 60 km.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 18/02/14, 13:36

De chernomobile is uit 99 met de eerste generatie Y1000 rekenmachine... Hij heeft slechts 56 km...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

A




par ik Citro » 18/02/14, 13:54

Macro schreef:zodra we ze dagelijks iets verder dan 10 km gebruiken, gaat alles naar de hel... en snel...
Het was niet ontworpen om gebruikt te worden, maar om er mooi uit te zien in een administratieve vloot... En daarmee bedrijven te subsidiëren zonder het te willen zeggen (heuliez? saft?sagem?)....
Ik kan je dat niet laten zeggen... :?
Misschien had de eerste serie wat betrouwbaarheidsproblemen, maar die werden voor zover mogelijk opgelost door PSA en voor de rest door de gebruikersgemeenschap.

Aantal leden van forum VE (ikzelf inbegrepen) leggen met deze voertuigen zonder grote problemen ruim 15.000 km per jaar af na ruim 100.000 km, met accu's die soms wel een tiental jaar oud zijn...

De administratieve vloot van de Stedelijke Gemeenschap van Bordeaux was uitgerust met 1/3 van deze auto's, waarvan de afschrijvingsperiode met 5 jaar werd verlengd vanwege de aanzienlijke budgettaire besparingen en hun betrouwbaarheid gecontroleerd door de mechanische werkplaats van de parkmanager.
Het is geen pretje om een ​​wagenpark er "mooi uit te laten zien", terwijl alleen het huren van de batterijen meer dan € 100,- per maand kost... Ze moeten rijden. Omdat deze voertuigen identiek waren aan benzinemodellen, was dit bovendien niet zichtbaar en waren veel inwoners van Bordeaux niet op de hoogte van het bestaan ​​van honderden elektrische auto's die in Bordeaux circuleerden, evenals van het bestaan ​​van meer dan 200 laadstations, waaronder een tiental snelladers. 2 km extra autonomie per oplaadminuut).

Ik begrijp je wanhoop, maar ik herhaal: je bent aan een gevaarlijk avontuur begonnen zonder de kennis ervan, je leert op eigen kosten...
Dat gezegd hebbende, wij zullen u helpen bij het oplossen van problemen. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/14, 14:03

Mevrouw's 106 heeft vorige week de 100.000 km overschreden.

De mijne heeft in september de 70.000 km gepasseerd toen ik hem in de wacht zette. Ik denk erover om hem over een paar dagen weer op wielen te zetten met zijn lithiumelementen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 18/02/14, 14:23

Hallo hoi.. Mijn sax kwam van de groene ruimtendienst van Bordeaux...15 km toen ze hem weggooiden...

Hoeveel zijn er gebouwd? Hoeveel overleefden de 50Kkm???
Bij jou denk ik dat de oplader al vervangen is...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/14, 14:43

Je verwart het stadhuis van Bordeaux en de stedelijke gemeenschap van Bordeaux.

- Stadhuis van Bordeaux:
Alleen de groendienst (plus een auto voor meneer Juppé die hem nooit heeft gebruikt) beschikte over een paar elektrische auto's (maar voor zover ik weet geen mechanische werkplaats voor het onderhoud ervan).

- Stedelijke gemeenschap van Bordeaux:
Een elektrische vloot van 150 auto's, vuilniswagens, vrachtwagens en scooters.
Een mechanische werkplaats en carrosseriewerkplaats uitgerust met alle apparatuur voor onderhoud, reparatie en BETROUWBAARHEID.

Dat gezegd hebbende, adviseer ik niet om de gereviseerde voertuigen van de CUB te kopen, omdat ze niet voor niets zijn, over het algemeen werd alles wat geldig was meegenomen voor reserveonderdelen en wat niet in orde was, werd erin gezet... Toen ze de scooters verkochten, was er waren geen batterijen meer, geen lader, geen Ecu...

Dit is ook wat er met jou gebeurde toen je je Berlingo zonder batterijen kocht... Alle elektronica was dood.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 18/02/14, 15:12

Citro schreef:- Stedelijke gemeenschap van Bordeaux:
Een elektrische vloot van 150 auto's, vuilniswagens, vrachtwagens en scooters.
Een mechanische werkplaats en carrosseriewerkplaats uitgerust met alle apparatuur voor onderhoud, reparatie en BETROUWBAARHEID.

Dat gezegd hebbende, adviseer ik niet om de gereviseerde voertuigen van de CUB te kopen, omdat ze niet voor niets zijn, over het algemeen werd alles wat geldig was meegenomen voor reserveonderdelen en wat niet in orde was, werd erin gezet... Toen ze de scooters verkochten, was er waren geen batterijen meer, geen lader, geen Ecu...

.

Daar zijn we het mee eens... Ze hebben een werkplaats nodig met veel competente mensen om ze in omloop te houden en te hervormen op 45000 km...
Slechte betrouwbaarheid dus...
Herinnering aan de geschiedenis van deze saxo: service voor groene ruimtes in Bordeaux gedurende 5 jaar 15000 km, presse-papier gereviseerd door accus services doorverkocht aan een Bordeaux-gebruiker die 10 heeft gereisd, daarna een andere gebruiker en onderhoud door Citroen voor 000 gedurende 15000 jaar, 4 batterijen vervangen, daarna ik..4km in 16000 maanden ongeveer tien batterijen vervangen en nu waarschijnlijk een oplader...Dat gezegd hebbende, het probleem ligt misschien alleen tussen de marshal-aansluiting van de auto en de oplader (defecte verbinding in het stopcontact...) Ik Binnen 18 uur weet ik meer...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten