Heeft de olielobby de elektrische auto vermoord?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 27/02/14, 14:25

Nieuwe elektrische voertuigen hebben slechts een beetje onderhoud nodig... Als ze oud worden, is dat helemaal niet meer hetzelfde...

Tesla komt uw Tesla aan huis onderhouden
Voor het bedrag van de factuur...Hoeveel is het???

voor de mia...en zijn prestaties...Heb jij de herinnering die Citro yoyot???

Citro schreef:
François Richer schreef:...Dus op dit moment kom ik regelmatig thuis met nog ongeveer tien km autonomie... dus ik ben erg blij dat ik de grote batterij heb genomen.
De drie tips om de meeste autonomie te krijgen zijn de trui, de stof en de lichte voet :o
Legt u nog steeds dagelijks 50 km af of heeft u uw kilometerstand verhoogd? :?
Zo ja, dan betekent dit 50 km afgelegd + 10 km resterend = maximaal 60 km in de winter, wat niet groter is dan de winterautonomie van onze 106/Saxo/AX... :?
Bezitters van PSA C-ZERO - iOn - Mitsubishi i-MiEV drieling lijken in de winter niet meer autonomie te hebben... :(


60km met de grootste accu die er is...zonder de verwarming te gebruiken en in savatte drag-modus te rijden.. Je maakt zelf bekend dat hij het niet beter doet dan de oude PSA...

En eigenlijk is 60km wat mijn sax momenteel doet met een volle tank...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/02/14, 15:15

François RICHER lijkt desondanks erg blij met zijn MIA...

Achteraf is het duidelijk dat we ons voertuig kiezen op basis van het gebruik dat we ervan maken...
U heeft om budgetredenen een Saxo gekocht, waarbij u tegen uzelf zei "dat moet wel goed komen", maar deze is niet bij uitstek geschikt voor uw reizen, vooral vanwege de geschiktheid voor heuvels op nationale wegen.
Mijn vrouw heeft hetzelfde gevoel vanwege een brug op de ringweg met een oprit met een hoog % en de vrachtwagens die duwen... haar 106 ontwikkelt nominaal slechts 15 pk DIN...

Om deze reden wordt mijn vrouw afgeschrikt door de MIA en geeft ze de voorkeur aan de e-up, waarvan de test afgelopen zaterdag indruk op haar maakte...

Wat mij betreft, ik neem dergelijke beklimmingen niet op snelwegen en heb geen last van het gebrek aan vermogen. Mijn 106 is genoeg en de MIA zou hem met voordeel vervangen...
:P

Ga eens een VW e-up proberen met Madame en als je je daar niet te krap voelt, trap je er misschien in... Bij het optrekken laat hij de grote sedan van Madame achter... qua verbruik zal dit bijna zijn de helft van wat uw Saxo verbruikt.
Met 8 jaar garantie op batterijen kan het de moeite waard zijn om met de bank te trouwen...
Als u dat doet, moet u erop aandringen dat de auto aan u wordt gepresenteerd door een verkoper die een VE-training heeft gevolgd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 27/02/14, 15:43

Citro schreef:Ga eens een VW e-up proberen met Madame en als je je daar niet te krap voelt, trap je er misschien in... Bij het optrekken laat hij de grote sedan van Madame achter... qua verbruik zal dit bijna zijn de helft van wat uw Saxo verbruikt.
Met 8 jaar garantie op batterijen kan het de moeite waard zijn om met de bank te trouwen...
Als u dat doet, moet u erop aandringen dat de auto aan u wordt gepresenteerd door een verkoper die een VE-training heeft gevolgd.


Het is bij voorbaat dood... Mevrouw en de elektrische auto zijn al minstens een decennium een ​​onverenigbaarheid geworden... Met de lithiumelementen die ik morgen ga krijgen, is mijn sax momenteel bijna net zo duur als zijn grote Duitse stationwagen (uiteraard gekocht, zeer hoge kilometerstand)...

En als ik haar vertel dat ik een lening moet afsluiten om een ​​elektrische auto te kopen... laat ze me onder dwang interneren...

Nee nee..Ik ga genoegen nemen met deze saxofoon met 15 pk en 60 km autonomie (die ik hoe dan ook hoop te vergroten om 10 tot 20 km gebruikscomfort te hebben), ook al is hij moeilijk in omloop te houden (reserveonderdelen met beperkte middelen ) om naar mijn werk te gaan is het nog steeds genoeg...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten