De hexacopter vliegend bad drone naar 1 passagier en minder dan 10 000 €! DIY!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 25/01/18, 13:27

En een hex in batterij bijna leeg ca geeft dit:



Ja, je moet snel naar beneden!

Een hex op 5 motoren van binnenuit gezien:



De black-out begint om 2:13
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 25/01/18, 13:29

Anders zijn er Tricopere-drones, het is vrij zeldzaam (maar gehinderd door geleide open source-vluchtcontrollers zoals APM ArduiPilot bijvoorbeeld), hier is er een die krachtig genoeg is om een ​​man te dragen:



(eigenlijk is het een hexa op 3 armen, zoals de ehang)

Wat betekent dat het mogelijk is dat een quad "niet crasht" op 3 motoren... om te zien hoe de vluchtcontroller dit voor elkaar krijgt!

Als we stuwkrachtreserves op de motoren hebben, zou een intelligente verdeling van stuwkracht het ergste moeten kunnen vermijden (in rustige lucht)...

Anders is er de mogelijkheid om voor de botsing "nood" te remmen, zoals een retro-raket op een paar meter van de grond: we geven "alles" om de val zoveel mogelijk te stoppen!
Want het is niet de val die pijn doet, maar de impact! Een sonar op hoogte zou perfect zijn om dit te besturen!

Anders bin, de parachute of de retroraket! een retroraket weegt niets vergeleken met de stuwkracht die hij kan geven!

Maar de drone moet tijdens de herfst zijn houding behouden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Adrien (voormalig nico239) » 26/01/18, 13:22

Omdat ik geen stuurwiel ben zoals jij, kan ik me voorstellen dat het gebruik van de machine waarschijnlijk een beetje anders is dan jij.

Maar om al een paar meter van de grond in open grond te lopen, is het een geweldig idee dat me bluft : Mrgreen:

In dit geval doet veiligheid er minder toe, nou ja, een beetje minder :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 26/01/18, 13:29

Ja, mits de inzittenden van de propellers goed beschermd zijn bij impact, hier is dat niet het geval...

Een duidelijk veiligheidsvoordeel van de drone is de lage horizontale snelheid!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Ahmed » 26/01/18, 13:33

Ja, dat ding klinkt best gaaf! Zou een doodskist niet geschikter zijn geweest dan een badkuip? : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 26/01/18, 13:59

Zou optioneel kunnen zijn?

Wanneer het eindproduct op de markt komt, kunnen we de gewenste schaal kiezen: badkuip, doodskist, Pegasus, vliegende schotel... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par chatelot16 » 26/01/18, 14:28

in vliegtuig of helikopter weten alle piloten dat het gevaar de grond is, dus hoe meer je op grote hoogte vliegt, hoe stiller je bent, hoe meer tijd je hebt om je landingsplaats te kiezen in geval van pech... en vooral we brengen anderen niet in gevaar door altijd de mogelijkheid te hebben om de juiste landingsplaats te kiezen

een onbetrouwbaar elektrisch apparaat om in hoogte te klimmen zal een publiek gevaar zijn dat laag vliegt en overal ongelukken veroorzaakt ... het zal op geen enkele manier worden toegestaan

Ik ben vaak tegen allerlei soorten regelgeving... maar voor een keer ben ik heel blij dat we niet zomaar alles toestaan

voor degenen die vliegmachines willen uitvinden, er zijn al kleine helikopters, en ik denk dat het mogelijk is om ze nog kleiner te maken en waarom niet elektrisch, maar het lijkt me essentieel om alle kwaliteiten van echte helikopters te behouden, de vooruitgang is om doe het beter om het niet slechter te doen

een elektrisch pleziervaartuig heeft niet de vereisten voor productiviteit en ruw weer van een echte helikopter, dus het kan langzamer worden berekend met een grotere rotor voor een lagere oppervlaktebelasting en energieverbruik, lager energieverbruik ... precies het tegenovergestelde van deze quadri of hexacopter met te kleine propellers
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 26/01/18, 17:31

In feite waren er al tientallen soortgelijke projecten, hier is nog een "pretty pro":

0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Adrien (voormalig nico239) » 26/01/18, 22:12

chatelot16 schreef:in vliegtuig of helikopter weten alle piloten dat het gevaar de grond is, dus hoe meer je op grote hoogte vliegt, hoe stiller je bent, hoe meer tijd je hebt om je landingsplaats te kiezen in geval van pech... en vooral we brengen anderen niet in gevaar door altijd de mogelijkheid te hebben om de juiste landingsplaats te kiezen


Als je met lage snelheid 1 meter boven de grond vliegt, zie ik geen direct gevaar anders dan je hoofd raken met een propeller, in ieder geval minder dan bij Enduro... maar goed.

Maar deze kleine persoonlijke kant van het magische tapijt, ik herhaal het, schopt me.

En wat juist fijn is, is de lage snelheid: om rond te lopen...

We zijn een paragliding-vallei, we vliegen ruim de helft van het jaar en we hebben een autogyro (helemaal naakte Mad Max-stijl) die lang vliegt om te filmen en ik denk er ook aan om instructies te geven aan de studenten... nou dat is het. leuk maar veel minder dan dit "vliegend tapijt"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 27/01/18, 20:48

En nog een: hoversurfen!

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 195 gasten