De hexacopter vliegend bad drone naar 1 passagier en minder dan 10 000 €! DIY!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Ahmed » 24/01/18, 12:38

Tegenwoordig, en vooral met het weer, is het bad nog niet zo’n gek idee! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 24/01/18, 12:43

Snapte de grap niet... : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Ahmed » 24/01/18, 12:48

Voor het landen in een overstroomd gebied lijkt mij dat een goede formule.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 24/01/18, 13:06

Ah... oké, eigenlijk had ik iets minder nuchters van je verwacht : Cheesy:

Heel Frankrijk staat al een maand min of meer onder water, maar nu het naar Parijs komt, praten we er meer over... uiteraard... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Gaston » 24/01/18, 14:05

Christophe schreef:Heel Frankrijk staat al een maand min of meer onder water, maar nu het naar Parijs komt, praten we er meer over... uiteraard... : Cheesy:
Het is hier altijd droog :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 24/01/18, 14:12

Sorry, ik had de noordelijke helft moeten specificeren...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Peter » 24/01/18, 16:32

Ik dacht ook dat het nep was toen ik hem zag opstijgen, totdat de man zijn hoofd bewoog. Als het nep is, is het heel goed gedaan.

6 rotors is zeker beter dan 4, maar als een motor of controller uitvalt, kan het nog steeds grappig zijn.
In het geval van een defect aan een rotor moeten de anderen voldoende stuwkracht kunnen leveren om zachtjes te landen en tegelijkertijd de onbalans te compenseren, nog 2 rotoren lijken mij essentieel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 24/01/18, 16:37

We hebben het zojuist ontkracht, dus stop weer met praten over 'nep'... dat zou goed zijn 8)

Een borstelloze heeft een levensduur van 10 uur (vergeleken met de motor van uw auto bij 000 uur...), dus de storing zal door iets anders komen dan de motor zelf... een ECS of de batterijen.

Bij dit prototype lijkt het alsof er op elke as 3 accu's zitten, dus 1 accu voor 2 propellers, dus geen "centrale" accu.
Gezien het totale volume is er slechts ongeveer 1 kWh opgeslagen...misschien is 0.8 misschien 1.2...

De vermenigvuldiging van rotoren is niet noodzakelijkerwijs een pluspunt in termen van veiligheid!

Het hangt allemaal af van hoe je het ziet:

a) Er is meer kans op een storing als er 8 elementen zijn dan 6 en 4...

b) Leidt het falen van een element tot de vernietiging van het vliegtuig (concept van fail safe)?

Een quadcopter die een propeller verliest, is verloren, een hexa en octo weet ik niet... maar dat zou gemakkelijk op internet moeten worden geverifieerd... doe wat onderzoek op YouTube...

Als de hexa faalveilig is in 5 helices, dan is het deze configuratie die moet worden behouden (de ehang: elektrisch-transport/l-ehang-184-first-drone-for-man-t14437.html heeft 4 dubbele rotors en dus 8 motoren...hoewel 8 enkele rotors betere luchtvaartresultaten zouden hebben opgeleverd)

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par chatelot16 » 24/01/18, 18:42

een echte helikopter kan zonder gevaar een motorstoring krijgen... de wieken blijven draaien als zweefvliegtuigen en de piloot kan zijn machine blijven besturen... dit noemen wij autorotatie, het maakt deel uit van de normale opleiding tot helikopterpiloot

een quadcopter is onmogelijk te vliegen met een kapotte rotor en valt uit elkaar

met een groter aantal rotoren moet er een betere tolerantie zijn voor defecten, maar ik weet niet zeker of 6 voldoende is

maar zelfs als een groot aantal rotoren het mogelijk maakt om het falen van een rotor te tolereren, staat het niet toe dat de autorotatie daalt in het geval van een lege batterij... lege batterij = oncontroleerbare val

de propeller met vaste spoed is een eenvoudige oplossing voor een geavanceerder speelgoed of drone, maar zonder passagier en met een voldoende laag gewicht om geen veiligheidsproblemen te hebben

als er een passagier is, is het naar mijn mening verplicht om propellers met variabele spoed te hebben om de afdaling zonder energie te controleren... de eenvoud van de drone met meerdere propellers heeft geen zin als we variabele pitches plaatsen, dus de echte helikopter blijft in mijn mening dat de beste oplossing... er zijn hele kleine helikopters
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De hexacopter vliegende badkuipdrone met 1 passagier en minder dan 10€! doe-het-zelf!




par Christophe » 25/01/18, 13:22

Nou vrienden, een hexacopter met een gescheurde motor is inderdaad fail safe, antwoord gevonden in een video van 2 seconden op YouTube:

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten