Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 15/03/21, 09:38

Recensies, tests en tests op de Dacia Spring ..

Marketing en bestellingen gepland vanaf 20 maart 2021 (uh ze hadden kunnen wachten op de 21e nee ... Dubbele gratis publiciteit ah ah ah ... ah nee de 21e is een zondag ... verdomme) voor een levering in de herfst van 2021 : een elektrische auto met 230 km autonomie voor de prijs van een Twingo met een paar opties ... het is nog steeds niet slecht! En zeker veel groener dan de Tesla (ja, de steaks om uit te gaan zijn vervuiling: iets duurs KAN NIET groen zijn) !!

Renault brengt met Dacia de goedkoopste elektrische auto op de markt

De Renault-groep heeft zojuist de prijzen bekendgemaakt van de Dacia Spring, afgeleid van zijn Chinese elektrische KZE. Met 12.400 euro, na aftrek van de bonus, zal de goedkope auto van de diamantgroep de goedkoopste batterijwagen op de markt zijn.

Renault had een elektrische auto beloofd van nog geen 15.000 euro, het wordt uiteindelijk 12.403 euro, bonus in mindering gebracht. De diamantgroep maakte donderdag de prijzen bekend van de Dacia Spring, het kleine, goedkope elektrische model, afgeleid van de City K-ZE ontwikkeld voor China.


Screenshot_2021-03-15 061623366334-web-tete webp (WEBP-afbeelding, 1280 × 720 pixels) .png


https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... he-1297399

Dacia heeft de Franse pers al geleverd ... enkele videorecensies en recensies:





1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Janic » 15/03/21, 09:55

Super cool! Een voertuig gebouwd buiten Frankrijk, dus met meer werklozen voor ons land en aan het einde van de dag, met een premie die we hen betalen met onze belastingen. 8) : Cry: :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 15/03/21, 10:18

Nou ja, in Frankrijk zou het niet groen genoeg zijn geweest! Nee, maar waar denk je dat al mijn EV-batterijen vandaan komen?

In afwachting van de mega Tesla-fabriek in Berlijn?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Janic » 15/03/21, 10:28

Christophe "15/03/21, 11:18
Nou ja, in Frankrijk zou het niet groen genoeg zijn geweest! Nee, maar waar denk je dat al mijn EV-batterijen vandaan komen?
ze zijn afkomstig van kinderen die met blote handen graven, of bijna tunnels zonder ondersteuning om deze kostbare mineralen uit de grond te halen. En we hebben de kinderen die Nike maken, berecht. De wereld is gek!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 15/03/21, 11:09

Het is heel stom wat je zegt ... Apple, Nike, Tesla ... hetzelfde gevecht !! 8)

Begreep je niet dat dit verhaal over kindslaven en zeldzame aarden een lobby was voor de bestrijding van elektrische voortstuwing op olie? : Lol: : Lol: : Lol:

Houd de windturbines ook gebruik van teveel zeldzame aarde, de salo..es !!! Maar vooral niet de elektromotoren, de wapenindustrie en het transport die echter> 95% van de wereldproductie verbruiken !!

Ah ah ah ik lach!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Janic » 15/03/21, 11:20

door Christophe ”15/03/21, 12:09
Het is heel stom wat je zegt ... Apple, Nike, Tesla ... hetzelfde gevecht !! 8)
al wat ik zeg is altijd een con ... van eenvoud en vanzelfsprekendheid; maar het is inderdaad hetzelfde ... werk in plaats van vechten!
Begreep u niet dat dit verhaal over kindslaven en zeldzame aarde lobbyde voor pro olie tegen elektrische voortstuwing [*]? : Lol: : Lol: : Lol:
Je hebt gelijk!
Houd de windturbines ook gebruik van teveel zeldzame aarde, de salo..es !!! Maar vooral niet de elektromotoren, de wapenindustrie en het transport die echter> 95% van de wereldproductie verbruiken !!
Ja, dit wordt zelfrechtvaardiging genoemd!
Ah ah ah ik lach!
we zijn het beu!

[*] daarnaast is het zeer waarschijnlijk, want wie profiteert van de afname van het gebruik van fossiele producten: voor de nucleaire industrie vooral omdat de vraag naar elektriciteit sterk toeneemt, andere energieën die slechts langzaam of helemaal niet toenemen: wie profiteert ervan? van de meevaller? : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 15/03/21, 11:40

Janic schreef:Ja, dit wordt zelfrechtvaardiging genoemd!


Nee, het heet liegen door weglating, manipulatie van mening, mentale corruptie ... onder rechtvaardiging van de economische belangen van belangengroepen!

(Ik heb het woord lobby ahahahah niet kunnen plaatsen)

Nou, we kunnen ons opnieuw concentreren op de lente ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 16/03/21, 10:23

Opeens zou hier interesse zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Macro » 16/03/21, 11:10

Persoonlijk zeg ik tegen mezelf ... als ik over 3 of 4 jaar een tweedehands niet te duur vind ... Het zou mijn C Zero kunnen vervangen die voor mij nog een beetje beperkt is in termen van autonomie ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 16/03/21, 11:12

Hetzelfde ... over 10 jaar, toen ik mijn 93 tot 400 km zou hebben gereden, denk ik dat ik erover zou nadenken! : Mrgreen:

ps: als ze voortijdig overlijdt voor de 400 km zal ik er eerder over nadenken ... en zou ik wat zonnepanelen aan mijn installatie toevoegen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten