Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par izentrop » 17/03/21, 02:02

Thibr schreef:te vergelijken met een gebruikte zoe
momenteel € 3500, - aan hulp in Frankrijk voor een gebruikte elektrische auto : Wink:
Zeldzaam en exorbitant in minibusuitvoering.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par thibr » 17/03/21, 19:26

ik begrijp het niet :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par GuyGadeboisTheBack » 17/03/21, 21:15

Thibr schreef:ik begrijp het niet :|

De minibus Zoé is te duur. Vooral omdat het niet bestaat.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par sicetaitsimple » 17/03/21, 21:56

Rajqawee schrijft:Nou, ik heb een Clio 3 uit 2007 die is gestapeld van 6L naar 100 waarmee ik 5000 per jaar rijd. Ze heeft 70000 op de teller. Ze rijdt bijna alleen op 70 en 90. Ik ben niet zo dichtbij om een ​​elektrische auto te kopen, behalve een grote breuk, denk ik: /

Maar deze nieuwe "kleine" elektrische met 230km autonomie lijkt best goed, zeker gezien de prijs.


Zelfde voor mij, Clio3 met 80000 km in 10 jaar.Geen haast om over te stappen, maar zeker naar elektrisch. Aan de andere kant is in mijn geval de autonomie vandaag iets te laag om mijn "lange" ritten (ongeveer 300 km) te maken zonder te tanken.
Maar tenzij er een probleem is, denk ik dat het zeer succesvol zal zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par gildas » 17/03/21, 22:05

BSR
vooral omdat een elektrisch exemplaar in bedrijf 1 miljoen keer minder moet vervuilen dan een thermisch exemplaar in dezelfde oefening met een koude motor!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par izentrop » 17/03/21, 23:28

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Thibr schreef:ik begrijp het niet :|

De minibus Zoé is te duur. Vooral omdat het niet bestaat.
Je bent jong. :P
Laten we zeggen dat mijn vrouw niet meer tegen lage stoelen kan en als je de huid van de billen moet betalen voor een VE SUV, is het het niet waard 8) ... Daarna hebben we er geen geprobeerd ... we zullen erover moeten nadenken, verouderde diesel.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par phil59 » 04/07/21, 18:28

De veer is erg goed, maar niet "ontworpen" voor lange reizen.

De oorspronkelijke belasting, hoewel aangesloten op een T2-aansluiting, zoals de zoé, kost slechts maximaal 7 kW (iets minder), tegen 22 voor de zoé, natuurlijk op voorwaarde dat de terminal ze goed levert.

Er is een optie, de combo-aansluiting (CCS), voor 600 €, die ik aanraad om te nemen, waarmee opladen met maximaal 30 kW mogelijk is.

Veel EV's kunnen minimaal 50 laden op dit combi-stopcontact.

De accu's worden niet verhuurd, bovendien is Renault daar mee gestopt, en kun je je accu terugkopen.
Voor een kleine roller geen interesse, voor een grote roller wel.

Vergeleken met een "triplet" is het 2 keer de autonomie en 2 keer de basislaadsnelheid, wat erg goed is, als je weet wat je wilt.

Vandaag heb ik nog steeds mijn ion, maar niet meer zoé. Ik ben veranderd.

Beeld

Een beetje overdreven zeker, maar begin maart, voor de quarantaine, deed ik met deze auto iets meer dan 300 km, e, minder dan 4 uur, minder dan 25% van de snelwegen.

De toekomst is goed bij VE.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par GuyGadeboisTheBack » 04/07/21, 19:11

phil59 schreef:De toekomst is goed bij VE.

Ja, en dus niet voor ecologie.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par phil59 » 04/07/21, 19:32

Om op zijn minst "ecologisch" te zijn, zou je onmiddellijk moeten sterven, buiten, in een tuin, en je lichaam daar achterlaten.

Daar zul je echt moeite voor doen! : Lol:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 28/08/21, 10:02

Nog meer LAGE KOSTEN!

Is het door de EU goedgekeurd? Ik betwijfel ! Het artikel vergeet zeker de verzendkosten (soms 3 keer belangrijker dan het product als het een zwaar product is zoals dit...)

Goedkoper, je sterft: deze elektrische auto kost slechts 1800 €

Letterlijk, door de prijs nog verder te verlagen zou er nog maar één motor op vier wielen overblijven. Klaar om je te laten verleiden door de K5M-2500?

Hoewel niemand het met eigen ogen heeft gezien, zet het het internet in vuur en vlam en laat het deze K5M-2500 praten. Behalve dat deze nieuwe elektrische auto noch de snelheid, noch de acceleratie, noch de autonomie heeft. Het enige voordeel: te koop vanaf 2100 dollar (d.w.z. 1800 €), exclusief op de Chinese verkoopsite Alibaba.

Wat krijgen we voor die prijs? De K5M-2500 heeft een motor van 800 W voor een vedergewicht van niet meer dan 260 kilo, een combo die voldoende is om 40 km/u te bereiken... als de wind in de goede richting staat. Volgens fabrikant ElectricKar is de 2,7 kWh-accu voldoende voor een dikke vijftig kilometer. Twee kenmerken die duiden op een gebruik dat beperkt is tot het dagelijkse leven in de stad of, als het even kan, op het platteland om te gaan winkelen in de dichtstbijzijnde stad.

Maar laten we het over het uiterlijk hebben. Zijn vurige rode carrosserie heeft een steigerend paard dat doet denken aan Ferrari; als dit een auto was en geen gigantisch plastic lieveheersbeestje. De twee passagiers (de een achter de ander) zullen gebruik maken van acht ramen om het landschap te bewonderen dat waarschijnlijk heel langzaam zal passeren...

P(r)ock auto. We vermoeden dat we voor deze prijs geen wonder mogen verwachten, maar betekent dit dat de eis van elektrische autorijders zo laag is? Zonder design, comfort of technische prestaties... is het natuurlijk gemakkelijk om de prijzen te verlagen. Toch komen deze lelijke (maar emissievrije) karren steeds vaker voor.

Denk aan de Chinese Freze Nikrob, deze stadsgolfwagen, of deze pot yoghurt gemaakt in Europa... Te geloven dat we van ze houden, want er zullen er zo veel zijn. Of, meer prozaïsch, de industrie begreep dat er een niche aan het ontstaan ​​was: die van voertuigen die in lage-emissiezones mogen rijden. Laat het gezegd zijn, de strijd tegen de CO2-uitstoot mag niet ten koste gaan van het design van onze geliefde auto's.


0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten