Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Macro » 16/03/21, 11:17

Persoonlijk heb ik 10 jaar te trekken tot ik met pensioen ga, dan heb ik aan zo'n auto geen zin ... Omdat ik denk dat ik er gelukkig mee zou zijn .... Dus ik reis per vliegtuig en taxi (op de achterbank). ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Rajqawee » 16/03/21, 11:18

Nou, ik heb een Clio 3 uit 2007 die is gestapeld van 6L naar 100 waarmee ik 5000 per jaar rijd. Ze heeft 70000 op de teller. Ze rijdt bijna alleen op 70 en 90. Ik ben niet zo dichtbij om een ​​elektrische auto te kopen, behalve een grote breuk, denk ik: /

Maar deze nieuwe "kleine" elektrische met 230km autonomie lijkt best goed, zeker gezien de prijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Macro » 16/03/21, 11:29

Maar we hebben misschien niet alle informatie (ik heb niet meer gezocht dan dat) ... Zijn de batterijen in eigendom of zijn ze verhuurd ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par izentrop » 16/03/21, 15:23

Macro schreef:Maar we hebben misschien niet alle informatie (ik heb niet meer gezocht dan dat) ... Zijn de batterijen in eigendom of zijn ze verhuurd ....
Ze praten er niet over, ze moeten erbij worden betrokken :?
Met zijn batterij met een capaciteit van 27,4 kWh wordt de elektrische auto geadverteerd met een autonomie van maximaal 230 kilometer in de gecombineerde cyclus van de WLPT-meetstandaard, die is gebaseerd op een volledige gestandaardiseerde cyclus die bestaat uit 57% van de ritten. 25% ritten langs de stad en 18% ritten op de snelweg.
Een goed gedetailleerde pagina https://www.phonandroid.com/dacia-sprin ... rique.html

Moet je eens zien hoe gemakkelijk het is om een ​​heuvel te beklimmen en hoe snel met drie volwassen passagiers en bagage?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Christophe » 16/03/21, 16:06

izentrop schreef:Moet je eens zien hoe gemakkelijk het is om een ​​heuvel te beklimmen en hoe snel met drie volwassen passagiers en bagage?


Ik denk geen probleem met het koppel van een elektromotor ...

De zorg is eerder de topsnelheid in de tijd ... en opnieuw is het een gebruik bedoeld voor de stad en voorstedelijk ...

Het artikel dat u heeft gevonden, geeft interessante informatie:

Is de Dacia Spring Electric beschikbaar voor verhuur?

De Dacia Spring Electric is ook beschikbaar voor lange termijn verhuur. Voor een contract van 49 maanden en 40 kilometer reken je 000 euro huur per maand voor de Comfort-versie en 89 euro voor de Comfort Plus-versie, na aftrek van de ecologische bonus en met de omzettingsbonus, die het mogelijk maakt om de eerste maand geen bijdrage te betalen.


89 € all-inclusive, behalve dat het opladen voor een EV bijna gegeven is! Aan de andere kant 40 km over 000 maanden is vrij licht minder dan 49 per jaar ... Kortom, in 10e auto lijkt het mij erg interessant ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par GuyGadeboisTheBack » 16/03/21, 19:00

Ze kunnen het houden, hun mest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Forhorse » 16/03/21, 19:13

Macro schreef:Maar we hebben misschien niet alle informatie (ik heb niet meer gezocht dan dat) ... Zijn de batterijen in eigendom of zijn ze verhuurd ....


Incuses, Renault heeft zijn onzin over het huren van batterijen gestopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Forhorse » 16/03/21, 19:16

Anders omdat ik al elektrisch rijd, heb ik geen interesse om te veranderen.
Als ze nu voor een vergelijkbare prijs een bestelwagen maken om de dieselkangoo van mijn vrouw binnen 2 of 3 jaar te vervangen, waarom niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par thibr » 16/03/21, 19:18

te vergelijken met een gebruikte zoe
momenteel € 3500, - aan hulp in Frankrijk voor een gebruikte elektrische auto : Wink:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Dacia Spring review: de goedkope elektrische auto van Renault is er! Test en feedback




par Peter » 16/03/21, 22:52

Persoonlijk ben ik niet geïnteresseerd in een elektrische auto (ik heb maar één auto en ik ben niet overtuigd van het algemene ecologische voordeel van een elektrische auto ten opzichte van een kleine benzine).

Maar het is best interessant om te zien hoe een goedkope elektrische auto zonder de gimmicks eruitziet.
Als ik geïnteresseerd was, zou ik mezelf de vraag stellen naar de oorsprong van de batterij en of deze is ontworpen om te kunnen worden vervangen door een onafhankelijke garage of alleen door de fabrikant kan worden vervangen.
Anders ben ik qua design geen fan van de SUV-stijl, ik had liever iets aerodynamischer gezien.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten