Economische low-cost binnenvaartboot met elektrische voortstuwing

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

De rest van de tests




par Nevada » 17/12/08, 17:33

Een uitstapje naar Benâtre
We profiteerden van de aanwezigheid van mijn 16-jarige zoon en besloten om tussen de middag te gaan lunchen in de sluis van Bénâtre op de Mayenne, waar een gezellig restaurant was gevestigd, met de Micheline, een Arcachonais van 5 meter uit Jeanneau, dit keer uitgerust met een elektromotor van 500 V en 24 W, die van ons vorige avontuur tussen Angers en Entrammes, en nog een elektromotor van 1500 W om hem aan enkele tests te onderwerpen.
Depart
We verlaten Port Reinheard om 9 uur. Wij gebruiken de 48w-motor. De accuspanning bedraagt ​​500 V, motor draait. (Alle spanningen worden gegeven bij draaiende motor, waarbij de nullastspanning aanzienlijk hoger is). De accu’s hebben inmiddels de kans gehad om te “werken” en zijn volledig opgeladen.
Mijn zoon zet zijn eerste stappen aan de bar.
We leggen de 1000 meter af die ons scheidt van de Persigandsluis in 10 minuten, de GPS geeft 6,1 km/u aan.
We verlieten Persigand om 10:08 uur met een accuspanning van 24,2V en een snelheid van 6,8 km/u op de GPS.
Wat een genot om in stilte over de Mayenne te glijden. De Briassésluis ligt op 3490 meter hoogte. Al snel zien we aan onze rechterkant de Vicoin uitmonden in de Mayenne, verderop zien we de sluis van Briassé, maar om daar langs de rivier te komen, moeten we een flinke omweg maken.
Om 10:40 uur gaan we de sluis van Briassé binnen met een spanning van 24,1V. We hebben de 3490 meter in 32 minuten afgelegd, wat een gemiddelde van 6,5 km/u oplevert. Redelijk met 2/3 pk bij de propeller...
Na een leuk gesprek met Régis, de sluiswachter, die onze proeven met belangstelling volgt, varen we terug naar La Bénâtre, 2720 meter verderop. De tegenwind is hevig en we halen een topsnelheid van 5,4 km/u op de GPS.
Om 11 uur arriveren we bij de Bénâtresluis met een gemiddelde snelheid van slechts 15 km/u vanwege de hevige tegenwind.
We maken van de gelegenheid gebruik om een ​​tafel te reserveren voor 12 uur in dit leuke restaurant aan de rivier en in de tussentijd gaan we naar La Fosse om te kijken of Gilles op zijn boot zit en hem te vragen mee te gaan.
We vertrekken uit La Bénâtre om 11 uur met een spanning van 35V bij 24 km/u, daarna 5,7 km/u op de GPS.
Na 1920m komen we in de sluis van Fosse, vandaag om 11 uur in handen van Martine met een spanning van 55V. We legden het bereik af met een gemiddelde van 23,9 km/u.
We waarschuwen Martine dat we alleen een rondvaart maken en om 12:03 uur verlaten we de sluis.
Gilles ligt inderdaad met de kant tegen de sleep afgemeerd. Vijf minuten later is de boot van Gilles in zicht. Halve bocht om 12:08 uur. De snelheid verandert plotseling, daarna gaan we met slechts 3,8 Km/u op de GPS de stroom op.
Helaas is Gilles er niet en gaan we terug naar de sluis van de Fosse. De stroming is erg heftig en we halen op de GPS een topsnelheid van 3,9 km/u.
Om 12:20 uur komen we aan in La Fosse en is de sluis klaar.
Om 12 uur komen we uit de sluis en varen terug naar La Bénâtre. De spanning is vastgesteld op 25 V en de snelheid op 23,8 km/u.
Het duurt 30 minuten om de 1950 meter af te leggen die ons scheidt van La Bénâtre, waar we om 12 uur aankomen. Daar wacht ons een goede verrassing op het ponton, Alexis. Hij kwam zich bij ons voegen. Aan de andere kant, een onaangename verrassing, de omkeerrelais lieten ons gaan tijdens het aanmeren. Het zal nodig zijn om dit te versterken, in de tussentijd sluiten we de motor rechtstreeks aan op de stroomonderbreker.
Vanochtend hebben we ruim 3 uur gevaren. Aan tafel!!! De rivier graaft...
Na een goede maaltijd, zonder overdaad gedronken, varen we om 15 uur de sluis van Bénâtre binnen en vertrekken om 25 uur. Wij nemen de terugweg. De spanning is 15 V en de snelheid is 33 km/u.De 23,7 meter die ons scheiden van Briassé worden in 4,9 minuten afgelegd met een gemiddelde snelheid van 2720 km/u.
We komen Briassé binnen om 16:05 uur en vertrekken om 16:17 uur met een spanning van 23,5V en een snelheid van 4,8 km/u.
Het bereik van Briassé strekt zich voor ons uit met zijn 3490 meter die we deze keer in 56 minuten zullen afleggen met een gemiddelde snelheid van 3,8 km/u.
We varen om 17 uur de Persigandsluis binnen en vertrekken om 13 uur.
We bewegen met een snelheid van 3,8 km/u met een vermogen van 500 W.
Het is tijd om de 1500W elektromotor te testen. Het wordt met water getipt en gevoerd.
De snelheid neemt toe en stabiliseert op 6 km/u. Grote teleurstelling. Wij hadden beter verwacht...
Verdrievoudig het vermogen om iets meer dan 2 km/u te winnen....
We schakelen weer over op de kleine motor en komen om 17 uur aan in Port Rheingeard met een accuspanning van 35V.
De zoon, die zijn debuut op de rivier maakte, sliep de hele volgende dag, duidelijk niet gewend aan de rivier. Hij had een uitstekend geheugen.
We hebben vandaag ruim 5 uur gevaren in de stilte en zuinigheid van elektrische voortstuwing. Uiteraard zetten we de batterijen op om op te laden. Geschatte oplaadkosten: 50 eurocent.... voor 5 uur varen, d.w.z. 10 cent per uur....
Houd er rekening mee dat de omkeerschakelaars met bijzondere zorg moeten worden gekozen. Ik ontdekte dat deze "30A" relais eigenlijk 20 + 10 waren (20A voor werkcontacten en 10 A voor rustcontacten. Grappige manier van rekenen) Wij regelen het.
Goed opgeladen en “geoefende” batterijen bieden ons nu een aanzienlijke levensduur van de batterij. Dit uitje was werkelijk “foutloos”.
Om de lezer over het gebruik van de grote motor niet teleur te stellen (we waren erg teleurgesteld), gaan we u de rest van de tests met deze motor onthullen.
Allereerst vonden we een ampèremeter met een shunt die de geabsorbeerde intensiteiten van 0 tot 200 Ampère nauwkeurig kon meten. Een cruciale stap om het effectieve vermogen dat de accu opneemt te kunnen meten.
Er kwam nog een proefidee bij ons op voor de grote elektromotor.
Op een ochtend vertrek ik met de Micheline en Alexis vertrekt met Le Petit Bouchon, zijn boot van 7m50 en 4400Kilo. We ontmoeten elkaar halverwege het bereik en ik neem hem mee op sleeptouw met de Micheline die 900 kg weegt.
De batterijen zijn uiteraard volledig opgeladen. Ik meet een laadspanning van 24,7V en een intensiteit van “slechts” 62 Ampère, oftewel een opgenomen vermogen van 1531w.
"Grappig" ding, de snelheid is 6,2 km/u op de GPS. Onze grootste spijt was dat de kleine dop "slechts" 4400 kilo woog...
uitleg:
Deze motor, ontworpen voor Dew Veil, heeft een propeller die meer op stuwkracht dan op snelheid is gericht. Het resultaat stelde ons niet teleur, verre van dat.
Opgemerkt moet worden dat de prestaties van het slepen van 2 rompen van in totaal 5300 kg bij meer dan 6 km/u veel minder teleurstellend zijn dan het voortbewegen van 900 kg bij 6 km/u...
We kunnen en moeten aannemen dat dezelfde kracht uitgeoefend op een enkele romp uiteraard effectiever zal zijn...
Deze test heeft ons echt overtuigd van de efficiëntie en relevantie van elektrische voortstuwing.
_________________
Momenteel bouw ik een elektrisch aangedreven rivierboot in de buurt van Laval. Ik woon in Caen.

Dernière édition par Nevada de 18 / 12 / 08, 16: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21




par orbs » 17/12/08, 17:53

hallo
in dezelfde geest heb ik onlangs deze binnenschip-caravan voorgesteld.
gemotoriseerd door een 10 CV 4 tps. Ik heb een elektromotor overwogen, helaas maakt de gewichtsfactor het moeilijk om aan te passen, behalve in speciale gevallen. Je kunt het bekijken op de site:
http://carvog.googlepages.com/home
en blader door de fotogalerij.
Dank u voor uw bezoek
@ +

orbs
0 x
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

Caravan boot




par Nevada » 18/12/08, 07:09

Het concept is interessant en de prijs zoet.
Bravo!
Het grootste probleem van elektrische voortstuwing is het gewicht van de batterijen, kritisch op een wegvoertuig, minder op een boot die we soms moeten ballasten ...
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

De voortzetting van avonturen




par Nevada » 18/12/08, 16:44

"Inval" naar Neuville
Alexis en ik, gesterkt door de reis naar La Bénâtre die heel goed was verlopen, waren van plan om in Neuville een pannenkoek te gaan eten met de elektrische boot vanuit Entrammes. We zijn ons ervan bewust dat Neuville een beetje buiten ons bereik ligt, maar... dit gaf ons uitstekende kansen om een ​​aantal goede lessen te leren...
Het weer zit ons niet mee. Vaak gaat het stopcontact waar de opladers in zitten kapot. Toch zijn wij koppig.
Vertrek 8 uur vanuit Port Rheingeard.
Spanning 24,2 V, intensiteit 30 Ampère. Snelheid 7 km/u op GPS.
We wachten tot de Persigandsluis opengaat, waar we om 9 uur binnenvaren. We vertrekken om 02:9 uur met een spanning van 10V. De batterijen zitten niet op de schoenplaat, dat is duidelijk. Er is nog tijd om op te geven, maar nee, we gaan verder... met 23,8 km/u op de GPS want de Mayenne stroomt overigens goed...
We varen om 9 uur de Briassésluis binnen, 37 minuten na het verlaten van Persigand. 27M in 3490 minuten, wat ons een gemiddelde van 27 km/u oplevert. Destijds waren we opgetogen, maar als we goed keken, daalden we de eerste keer 7,8 km/u sneller dan de andere keer met minder geschikte batterijen. De stroming is gewelddadiger.
We verlaten Briassé om 9 uur met een spanning van 48V, een intensiteit van 23,8A en een snelheid die op de GPS zal oplopen tot 28 km/u.
Na 2720 meter varen we om 10 uur de sluis van Bénâtre binnen, een gemiddelde snelheid van 12 KKm/u. Bijna een record voor Micheline-uitjes....
We verlaten La Bénâtre om 10:20 uur met een spanning van 23,6V, een intensiteit van 28A en een snelheid die oploopt tot 7,8 km/u op de GPS.
Om 10:37 uur varen we de Fossesluis binnen. De 1950 meter werd in 17 minuten afgelegd met een snelheid van 6,9 km/u.
We vertrekken uit La Fosse om 10:42 uur met een spanning van 23,5V en een intensiteit van 28A.
Gilles zit op zijn boot en we stoppen om hem gedag te zeggen. Wij vertrekken om 11 uur. Voor ons strekt zich de Rongère uit van meer dan 6000 meter, dus gemakkelijk af te dalen...
Om 11 uur varen we de Rongèresluis binnen. We kwamen om 50:11 uur buiten met een accuspanning van 55V en een stroomsterkte van 23,1A. De 29 meter naar Neuville zijn snel afgelegd en daar komen we om 2830:12 uur aan. We hebben vanochtend bijna 20 uur en 3 minuten gevaren onder uitstekende omstandigheden.
Het is tijd om onze crêpe te eten. Het lijkt eigenlijk meer op boekweitpannenkoekjes, die bijzonder lekker zijn.
Laten we ervan genieten voordat we proberen naar huis te gaan. De accuspanning laat er geen twijfel over bestaan: in het beste geval kunnen we terugkeren tot aan La Rongère. Dit vermindert mijn eetlust niet, want er is natuurlijk plan B...
Alexis, opgetogen over de reis, ziet ons zonder enig probleem terugkeren. Laat hem genieten van zijn taart...
Na een goede maaltijd bij crêperie Neuville vertrekken we om 13:27 uur.
de accuspanning stabiliseert op 23 V en de intensiteit op 25 A. Op snelheid is deze 4,6 kM:H op de gps.
Vlak voor de Rongère gaat het mis waar we om 14 uur binnenkomen met een spanning van 36V en een intensiteit van 18,6A met een snelheid van 21Km/u. We zijn aan het eind van de weg, maar gelukkig hebben we nog plan B
Plan B is de generator die we tussen Angers en Entrammes al hebben gebruikt. De lader daarentegen is een garagelader die 25A bij 24V kan leveren. Alles is in orde. We lanceren de band en daar gaan we.
Welnee !!!! De oplader laadt niet op!!!! Toch gisteren... maar gisteren was gisteren, en vandaag zijn we nogal slecht. We keren terug naar het stroomopwaartse wachtponton. We moeten een oplossing vinden. We denken nog steeds aan Gilles, wiens boot zich 6 km stroomopwaarts bevindt aan het einde van dit eindeloze traject. Het is duidelijk dat ik niet de slimste oplossing bedenk....En dat is zonde!!!!!!
Naast de grote lader heb ik 2 kleine 12V 3,6A LIDL-laders. Vanaf nu zijn ze de accu's aan het opladen, maar het opladen zou enkele uren duren om een ​​uur te kunnen varen.
De grote lader levert stroom rechtstreeks in de motor: 11V onder 11A of 121W. Niet zwaar om stroomopwaarts te gaan. Maar we varen royaal met een snelheid van 2 km/u omdat de rivier hier breed is... Geen probleem, we hebben tijd om het landschap te bekijken...Verderop zal de snelheid dalen tot onder de 1 km/u en in enkele smalle passages kan zelfs nul of zelfs negatief worden, waardoor we moeten peddelen... Een vriendelijke man zal ons een sleeptouw geven en ons voor de tweede keer naar Gilles, onze redder, brengen.
Een vreselijke puinhoop...
Het slimme idee zou zijn geweest om simpelweg om te draaien. In plaats van 2 km/u tegen de stroom in, zouden we met een snelheid van 4 of 5 km/u met deze stroming mee gevaren hebben... en binnen twee uur waren we in Châteaugontier. We lieten de boot daar voor de nacht achter, deden de juiste opladers aan en de volgende dag gingen we rustig terug naar Entrammes.
Een gedenkwaardige dag en voor de tweede keer zaten we vast in dit traject van ruim 6 km tussen La Rongère en La Fosse. Maar op een dag zullen we dit bereik hebben!!!
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

Het probleem van laders




par Nevada » 18/12/08, 17:03

Onze "aanval" op Neuville benadrukt het probleem van de opladers. Een grote oplader is defect en het is de catamaran. Ik merkte bij LIDL kleine opladers 12V 3.6A de T4X op. Ze worden bestuurd door microcontrollers en zijn waterdicht. Na testen bleek dat we er meerdere parallel konden zetten om x maal 3.6A te debiteren.
Ik voorzie de Micheline daarom van 2 x 6 T4X laders die 21.6A gaan leveren bij 24V. Dat is zo'n 200 euro, vergeleken met de Plastimo 24V 12A lader van 155 euro....
Daarnaast heb ik de 2 parken van 12 V elk voorzien van een megapuls.
Tegelijkertijd sleutelen we samen met Renaud aan een schakelaar.
Een elektromotor van 2 CV drijft een dynamo van 24 V aan.
De eerste dynamo die 55A A kan leveren, vermoeit de elektromotor en zorgt ervoor dat deze warm wordt. Met een tweede dynamo, dit keer 26A, lukt het wel, maar het rendement is minder goed dan bij de laders.
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen




par Nevada » 21/12/08, 10:47

De tweede “aanval” op Neuville
Onze eerste poging was een daverend fiasco. Vervolgens hebben we diverse uitstapjes naar de Bénâtre gemaakt en diverse tests gedaan. In het bijzonder gebruiken we 2 megapulsen, één op elke 12V-batterijset. We hebben ontdekt dat de ‘oefening’ van de batterijen ervoor zorgt dat ze beter ademen.
We laten Alexis en ik achter met volledig opgeladen batterijen. We nemen een generator mee en 12 Lidl 12V 3,6A laders die 21,6A kunnen leveren bij 24V, gecontroleerd met de ampèremeter. Deze 12 laders kosten 203,88 euro, te vergelijken met een commerciële 24V 12A van 155 euro.
Vertrek 8 uur Accuspanning 50 V, motor draait. We leggen de 25,2 meter die ons scheidt van de Persigandsluis af in 1000 minuten met een snelheid van 7 km/u.
Om 9 uur verlaten we de sluis met een spanning van 10V en een intensiteit van 25A. Het is aangenaam weer en gewiegd in de stilte van onze motor kunnen we genieten van het landschap.
Om 9 uur komen we aan bij de Briassésluis, gemiddeld 40 km/u, om niet te zeggen 6,98...
We verlaten de sluis om 9 uur met een spanning van 52V en een intensiteit van 24,4A met een snelheid die op de GPS zal oplopen tot 28 km/u.
We kwamen om 10 uur aan bij de sluis van La Bénâtre, nadat we de 12 meter in 2720 minuten hadden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 20 km/u.
We komen om 10:22 uur buiten met een spanning van 24,3V en een intensiteit van 29A met een snelheid van 6,8 Km/u op de GPS.
De Fossesluis wordt om 10 uur bereikt met een gemiddelde snelheid van 42 km/u.
We hebben vanaf de start 10 meter afgelegd in iets minder dan 660 uur.
We komen om 10:48 uur naar buiten met een spanning van 24,2V en een intensiteit van 28A. De snelheid verandert op de GPS van 6,2 naar 8,1 km/u.
Voor ons strekt zich het grote bereik van 6490 meter uit dat ons naar de sluis van de Rongère zal leiden die we om 11:43 uur zullen bereiken met een gemiddelde snelheid van 7,08 km/u. Zullen we die op de terugweg met evenveel gemak oversteken?
We verlieten de Rongèresluis om 11 uur met een spanning van 45V en een intensiteit van 23,9A. We hebben last van een harde wind en de snelheid is op de GPS begrensd op 30 km/u.
We arriveren om 12 uur bij de sluis van Neuville, nadat we dit traject van 05 meter hebben afgelegd met een gemiddelde snelheid van 2820 km/u, wat behoorlijk eervol is.
We hebben 19970m afgelegd, om niet te zeggen 20 km in 4u15. De inkomende spanning bedraagt ​​23,7V.
Tijdens de aanmeermanoeuvre springt de hoofdstroomonderbreker, omdat ik een beetje bruut Vooruit en Achteruit heb vastgeketend. We kunnen nooit genoeg zeggen dat we rustig moeten manoeuvreren. Ik zal de instelling van de stroomonderbreker wijzigen om meer marge over te laten.
Voorlopig een maaltijd na een welverdiend aperitief. De Neuville-galettes zijn altijd zo lekker.
We hebben het makkelijkste gedaan: naar beneden gaan, geduwd door de stroming, behoorlijk sterk op de Mayenne deze zomer. Laten we niet vergeten dat we tijdens de zomer twee overstromingen hebben gehad waarbij de navigatie stopte.
We vertrekken om 13 uur met een spanning van 40 V en een intensiteit van 24,3 A. De stijging van de schijnbare spanning is te wijten aan het Peukert-effect. Het zal niet duren. We gaan snel naar 24 V. De GPS geeft 23,7 km/u aan. Om 4,5 uur bereiken we de sluis van Rongère met een gemiddelde snelheid van 14 km/u.
We verlieten de Rongèresluis om 14 uur met een batterijspanning van 20V, een intensiteit van 23,6A en een snelheid van 25 Km/u op de GPS.
En hier zijn we dan op een hoogte van 6490 meter, wat twee keer bijzonder rampzalig voor ons was. De accuspanning is naar tevredenheid, de motor loopt soepel, maar de tegenwind van vanochtend is vanmiddag weer tegenwind.
En deze keer hebben we dit bereik overwonnen!!! De snelheid evolueerde tussen 4 en 5,1 km/u en om 15 uur gingen we de sluis van de Fosse binnen, nadat we dit traject hadden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 40 ​​km/u. Bij het binnenvaren van de sluis bedroeg de spanning 4,86 V. Het is zeker dat we zonder de groep niet naar Entrammes kunnen terugkeren, maar we hebben sinds vanochtend 22,9 meter afgelegd, wat erg goed is.
We verlieten de sluis van Fosse om 15 uur met een spanning van 45V, een intensiteit van 22,9A bij een snelheid van 25 Km/u evoluerend naar 4,4 Km/u op de GPS.
De 1920 meter die ons scheiden van de sluis van La Bénâtre zullen in 27 minuten worden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 4,26 km/u; De spanning is 22,6V en de stroom 24A. Nadat we de sluis zijn gepasseerd, laten we de boot achter bij het stroomopwaartse ponton en gaan we koffie drinken bij de sluis. Er ontstaat een vriendschappelijk gesprek met de echtgenoot van de sluiswachter, die het restaurant runt. Hij is ook een uitvinder en heeft het kunstmatige aquarium uitgevonden. Indrukwekkend. Ik heb verschillende keren gegeten in de sluis van La Bénâtre en heb de prachtige aquaria opgemerkt die de kamer versieren, maar het zou nooit bij me opgekomen zijn dat het nepvissen waren. De illusie is perfect. We kunnen dus genieten van de geneugten van een aquarium zonder de zware onderhoudssuggesties. Een interessante prestatie. Op zijn beurt is hij gepassioneerd door onze elektrische boot, die hij al vele malen heeft gezien. We vertrekken om 16 uur.
De spanning is 22,9V en de stroom 24A. Op de GPS wordt de snelheid vastgesteld op 5,2 km/u. Maar om 17:12 uur bereiken we 22V. De spanning daalt dan snel en om 17 uur starten we de generator op 20 meter van de sluis bij Briassé om niet onder de 300V te komen. Met onze acculading hebben we 21,6 m afgelegd en toch nog 33920u8 gevaren. Het is ook het "wonder" van de riviernavigatie om een ​​massa van bijna een ton (bijna een ton) te verplaatsen met een bescheiden snelheid uiteraard, maar over een afstand van 25 km met slechts 33 kWh... Het is echt Stkanovisme om zo te varen. We bevinden ons niet langer in het domein van de wandeling, maar eerder in dat van de overval... of de tests.
Om 17 uur varen we de sluis van Briassé binnen, waarbij we een gemiddelde snelheid van 20 km/u hebben afgelegd. We verlaten de sluis om 4,95 uur en stoppen met de groep onderweg bij het stroomopwaartse ponton. Wij wachten 17 minuten. Door de accu's op te laden met 30A, zal de groep dus een reserve van 20Ah vormen. We hervatten dan de navigatie door 21,6A uit de accu te halen terwijl de groep slechts 7A levert. We zullen dus een tekort hebben van minder dan 25A, oftewel genoeg om bijna 21,6 uur te varen. We komen eerder terug...Het nadeel van deze 4 opladers is dat je op elke oplader twee keer op de bedieningsknop moet drukken. Maar een groot voordeel van deze 2 laders is dat als één of twee, of zelfs 12 van deze laders ons in de steek hadden gelaten, dit tot weinig ongemak zou hebben geleid. De schade aan de enkele oplader is veel vervelender, zoals we de vorige keer merkten.
We vertrekken om 17 uur uit Briassé met de groep onderweg. Opgemerkt moet worden dat als we het niet hadden geprobeerd, we de groep zouden zijn begonnen terwijl we koffie dronken bij La Bénâtre. In Briassé hadden we dus niet eens 50 minuten hoeven wachten.
De spanning bedraagt ​​24,1 V en de stroom die door de accu's wordt verbruikt, niet gecompenseerd door de belasting, bedraagt ​​8 A.
We bereikten de Persigandsluis om 18 uur, na 33 minuten met een gemiddelde snelheid van 43 ​​km/u. We bereikten Persigand met een spanning van 4,86V met een intensiteit van 23,3A, niet gecompenseerd door de belasting.
We verlaten Persigand om 18 uur en komen om 51 uur aan in Port Rheingeard. De accu's worden meteen opgeladen met 19A in afwachting van de volgende dag.We hebben overdag 10 m afgelegd en kwamen zo'n 21,6Ah tekort om de reis volledig elektrisch te maken. Ik ben bezig met de ontwikkeling van een snelheidsvariator, waarvan het prototype veelbelovend is en tijdens de vakantie in februari 38,410 op ware grootte zal worden getest als het weer en de overstromingen het toelaten, wat ons vroeg of laat naar een nieuwe zal leiden. raid" op Neuville en zijn crêperie. Deze keer zal de afdaling iets langzamer zijn om de stroming te behouden voor de terugkeer. Toekomstige ervaringen zullen leren dat we, door 30A te besparen tijdens de afdaling van 2008u10, voldoende stroom (elektrisch) zouden hebben gehad om omhoog te gaan, dit met een nogal belachelijk snelheidsverlies, misschien 4 Km/u of zelfs minder. Tot ziens voor de volgende "inval" naar Neuville en zijn heerlijke pannenkoeken
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

De "inval" op Changé




par Nevada » 21/12/08, 10:56

Raid-entrammes gewijzigd
De dag na onze terugkeer uit Neuville vertrokken we met Alexis voor een nieuw avontuur. De batterijen waren de dag ervoor leeggelopen en werden 's nachts opgeladen met 21,6A. De accu's aan stuurboord (rechts) zweven, de accu's aan bakboord (links) laden nog steeds op met 4A. Op elk van deze accubanken bevindt zich een megapuls.
Vertrek 9 uur, spanning 07V, bedrijfsintensiteit van de motor 25A.
200 meter verder ligt de Port Rheingeardsluis. We komen om 9 uur binnen.
We vertrekken om 9:27 uur met een spanning van 24,7V en een intensiteit van 26A met een snelheid van 6,1 km/u op de GPS. Deze keer gaan we met de stroming van de rivier mee. Voor ons strekt zich een prachtig bereik uit van 1820 meter tot aan de sluis van Bonne waar we om 9 uur aankomen met een gemiddelde snelheid van 45 km/u. We gingen de sluis binnen om 6,42 uur en verlieten deze om 9 uur met een spanning van 50V, een intensiteit van 9A met een snelheid van 55Km/u op de GPS, omdat de tegenwind terug was. Zijn wij vervloekt? Krijgen we tegenwind voor de return?
Het bereik van 3570 meter brengt ons naar de sluis van Cumont, die we om 10 uur bereiken met een gemiddelde snelheid van 43 km/u. We verlaten deze sluis om 5,63 uur met een spanning van 10V en een intensiteit van 55A bij de snelheid van 24,3 km/u op GPS. De wind is altijd voelbaar. We komen de agglomeratie Laval binnen en na een hoogte van 28 meter bereiken we om 4,7 uur de sluis van Avenières met een gemiddelde snelheid van 2790 km/u. De wind is hevig en geeft ons geen cadeautjes. Het lage vermogen van de elektrische voortstuwing moet hem ook gevoeliger maken voor tegenwind. Wat jammer dat we deze "raid" gisteren niet met wind mee heen en terug hebben gedaan, aangezien de wind midden op de dag was veranderd... Maar we zijn hier niet om te klagen maar om de motor te testen.
We verlaten de sluis om 11 uur met een spanning van 36V en een stroom van 24,1A met een snelheid van 30 km/u op de GPS. De wind blijft in de verkeerde richting waaien. We zijn in het centrum van Laval. 4,2M scheiden ons van de volgende sluis genaamd Laval. We passeren de twee wasboten die de stad Laval heeft gerestaureerd en bereiken om 1120:11 uur met hevige tegenwind de sluis van Laval. Deze 54m legden we af in 1120 minuten met een gemiddelde snelheid van 18 km/u en verlieten de sluis om 3,73 uur met een spanning van 11V en een intensiteit van 59A. De wind is nog steeds even krachtig. We passeren onder de nieuwe brug, zo genoemd omdat deze heel lang geleden nieuw was, en na de nieuwe brug passeren we onder de Europabrug. De zwarte vlek van de rivier met een hoogte van slechts 24 meter, terwijl alle andere bruggen minimaal 28 meter ruimte laten voor boten. Deze brug blokkeert de bovenste Mayenne voor veel boten...
Na 1280m zijn we bij de Bootzsluis waar we om 12:15 uur binnenvaren. Het bereik werd afgelegd met een gemiddelde snelheid van 4,8 km/u.
We verlaten deze sluis om 12:19 uur met een spanning van 23,9V, een intensiteit van 30A en een snelheid van 4,6 km/u op de GPS die binnenkort zal oplopen tot 5 km/u. We verlaten de stad Laval en zoeken het platteland op.
Om 12 uur arriveren we bij de Pont de Changé met een spanning van 52V. We hebben ongeveer 23,8 meter van Entrammes afgelegd.
We stoppen om te picknicken bij het ponton onder de bomen. Op het menu staan ​​ham en boter, weggespoeld met een uitstekende gekoelde rosé.
Om 13 uur vertrekken we naar Entrammes. De spanning is 47V, de stroom 24A en de snelheid 25 naar GPS.
We kwamen om 14 uur aan bij de Bootzsluis en vertrokken om 10 uur met een spanning van 14V, een intensiteit van 16A en een snelheid van 23,7 km/u.
De 1280 meter van het traject worden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 5,48 km/u en om 14 uur gaan we de sluis van Laval binnen.
We vertrekken om 14 uur met een spanning van 43V, een intensiteit van 23,7A en een snelheid van 26 km/u. Dit illustreert duidelijk de “adem” die de batterijen kregen door ze aan het werk te zetten, aangezien we bij de Changé-brug aankwamen met een batterijspanning van 6,4. Na ongeveer 23,8 meter te hebben gereisd, verloren we een tiende van een volt. Alleen maar. Het klopt dat de batterijen “rustten” tijdens onze snackinstallatie. Vandaag keren we terug zonder gebruik te maken van de groep.
We zijn de sluis van Avenières binnengegaan om 14 uur en hebben deze om 53 uur verlaten met een spanning van 14 en een intensiteit van 58A met een snelheid van 23,6 km/u. De 28 meter van het traject werden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 6 km/u. 1120 km/u. We verlaten nu de agglomeratie Laval richting de sluis van Cumont.
We hebben nog steeds last van de wind, van voren uiteraard.... We bereiken de sluis van Cumont om 15 uur en vertrekken om 26 uur met een spanning van 15V, een intensiteit van 31A met een snelheid van 23,4 km/u. De 27 meter van het vorige traject werden afgelegd met een gemiddelde snelheid van 5,5 km/u.
Voor ons strekt zich een bereik uit van 3570 meter tot aan de sluis van Bonne. We zijn op het platteland, gesust door de stilte van onze motor.
We kwamen om 16 uur aan bij de Bonnesluis en vertrokken om 05 uur met een spanning van 16 V, een intensiteit van 10 A en een snelheid van 23,1 km/u. De 27 meter van het vorige traject werden met een gemiddelde snelheid afgelegd van 6,5 km/u Als de wind wegvalt, merk je dat meteen.
Na 1820 meter te hebben afgelegd met een gemiddelde snelheid van 6 km/u, kwamen we om 16 uur aan bij de sluis van Port Rheingeard en vertrokken om 28 uur met een accuspanning van 16 V, een intensiteit van 34 A bij een snelheid van 22,9 km/u. h) In plaats van direct terug te keren naar de haven, dalen we af naar de Persigandsluis om Martine de sluiswachter te begroeten.Om 26 uur komen we aan bij het Persigand-ponton. We kletsen met Martine en vertrekken om 6:16 uur met een accuspanning van 38V, een intensiteit van 17A met een snelheid van 09 km/u. We komen om 23:26 uur aan in Port Rheingeard met een accuspanning van 4,6V.
Het opladen van de batterij loopt ten einde. We hadden nog twintig minuten kunnen varen. We legden 27910 meter af en voor deze tweede navigatiedag gaven de batterijen ons opnieuw een bereik van ongeveer 30 km. We maakten de heenreis in 4u42 en de terugreis in 3u33, wat neerkomt op een navigatietijd van 8u15. Het is geen wandeling, het is Stakanovisme.... We kunnen zeggen dat deze kleine boot perfecte autonomie biedt voor dagtochten. Wij zullen de accu’s uiteraard direct weer opladen.
De zomer loopt ten einde, dit zal het laatste uitstapje van de Micheline zijn voor volgend voorjaar. Deze winter wordt gewerkt aan PWM-frequentieregelaars en komend voorjaar worden tests uitgevoerd. We kunnen dan een verbruikscurve bepalen op basis van de snelheid. Alle dingen die ik op internet heb gezien zijn "abrupt", dat wil zeggen dat je het verbruik moet verdubbelen om de snelheid een beetje te verhogen... wat betekent dat je, door de snelheid een beetje te verlagen, de snelheid aanzienlijk kunt verhogen batterijduur....
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Nevada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 16/12/08, 18:19
Plaats: Caen

De lancering van de dauwsluier




par Nevada » 21/12/08, 11:12

In deze maand april 2008, een geweldig moment: het maaien in het water van mijn grote boot.
Vanmorgen arriveerde een 60 tons kraan:
Sorry, ik kan de foto niet passeren.
Ik zal het later opnieuw proberen
0 x
Door tegen de stroom in te gaan, komen we uiteindelijk bovenaan te staan....
Cacquevel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/08/09, 08:38
Plaats: bretagne

welke voortstuwing voor een rivierboot ????




par Cacquevel » 23/08/09, 09:18

Alles gebeurde bijna toevallig... De boot arriveerde... bijna vanzelf, de renovatie begon, zonder enige ervaring met navigatie of renovatietechnieken, ik zocht ondersteuning op internet, de ik vond, ik begon na te denken over voortstuwing , elke dag, terwijl ik een beetje "wetenschappelijker" word, probeer ik de kans te temmen dat mijn driftproject op de kanalen van Europa langzaam vorm krijgt ... en vandaag blijkt voortstuwing het onderwerp te zijn waarmee ik het oneens ben: ik wil schone energie, elektriciteit waar ik naar op zoek ben, ik zoek geen resultaat voor het type boot, een 8X3 bewoonbare ster voor 2,7 luchtdiepgang en 0,8o diepgang .... de motoren die op de markt worden aangeboden komen niet overeen met mijn zoeken OF ik heb het mis...bedankt dat je me wat advies hebt gegeven.
0 x
Negen Cabral
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 23/08/09, 11:41

Hallo,

caquevel:
Een leuk linkje waarmee je een orde van grootte kunt krijgen van de kracht die nodig is om je wensen te realiseren:
http://www.pneuboat.com/dossier_pratiqu ... /index.php

Wees voorzichtig, dit is een orde van grootte..........

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten