Voeg een vleugel drager (glijbaan type) op een drone ??

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeg een draagvleugel (zweefvliegertype) toe aan een drone (Mavic) ??




par Christophe » 14/09/17, 23:03

chatelot16 schreef:het is waar dat door erover na te denken het zou kunnen worden gedaan, maar met een aanzienlijke hoek tussen de vleugel en de quadcopter... dus als we besluiten te vliegen met de lift van de vleugel, die bijna plat zal zijn, zal de quadcopter sterk naar voren leunen om vooruit te komen zonder te proberen iets van 30° te dragen


Een drone wordt dus van alle kanten gegyroscoopd, met GPS bestuurd en bestuurd... Het is een elektronische "gasfabriek"...

Ik neem aan dat het bieden van extra lift ervoor zorgt dat de motoren minder snel gaan draaien, omdat het gewicht deels wordt gecompenseerd door de vleugel (meer dan 80% van het energieverbruik van een drone is lift)

Degene die ik heb kan vooruit rijden met een snelheid van ongeveer 30 km/u in de lucht (of met 60 km/u in de sportmodus, wat ik nog nooit eerder heb getest...)...wanneer hij zijn kruissnelheid heeft bereikt, is de hoek (van attitude) is heel erg stabiel (dankzij de gyros)... wat me doet denken dat er heel goed een ondersteunende vleugel op gemonteerd zou kunnen worden met een "-pitch" hoek...

Ik heb het nog niet gemeten, maar ik denk dat het ongeveer 30° is (en deze hoek is mogelijk toegankelijk bij het opnemen van de vluchtparameters... maar omdat het geen open source-drone is, is het niet zeker...)

chatelot16 schreef:het is geen onverenigbaarheid van de besturing, het is een wijziging van de besturingsmodus... en als de drone automatische besturing heeft... of elektronische stuurassistentie zal deze volledig worden verstoord... het zal nodig zijn om IT in te schakelen om dit allemaal op te lossen


Integendeel, ik denk dat het automatisch zal compenseren, omdat het heel goed weet hoe het het moet doen bij windweer...

Ik heb er al mee gevlogen bij windstoten en redelijk hevige wind (meer dan 40 km/u, 50 in windstoten...) hij zat op zijn compensatielimieten... maar hij bleef stabiel (op de gyros en de GPS...) !

Met de vleugel is er uiteraard geen sprake van vliegen in windomstandigheden die niet kalm zouden zijn!

chatelot16 schreef:en er blijft mijn grootste zorg... is het effectief om de originele propellers van de drone te gebruiken om een ​​vleugel vooruit te bewegen? Zou het niet beter zijn om een ​​motor en een propeller toe te voegen die geoptimaliseerd zijn voor de vliegtuigmodus en de 4 drone-propellers volledig te stoppen?

of draai drone-propellers alleen om als besturing te dienen wanneer dat nodig is... vliegtuig bestuurd door propeller, dat is een uitvinding


Ja, dit is het zwakke punt, omdat de stuwkrachtvector verre van in lijn is met het akkoord van de vleugel en de voorwaartse snelheid laag zal zijn... Dit is de reden waarom we vleugels nodig hebben met een grote aspectverhouding van het zweefvliegtuigtype.

Over het algemeen ben ik het met je eens, het is niet ideaal, maar hier vind je de VTOL een beetje opnieuw uit :) het is niet het idee ...

Mijn idee is heel simpel en ik ben gewoon benieuwd wat dit zou kunnen doen voor de algehele autonomie van de drone (20%? 100%? Meer??)...zware militaire drones hebben allemaal dragende vleugels... het is niet voor niets, het werkt het beste...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Voeg een draagvleugel (zweefvliegertype) toe aan een drone (Mavic) ??




par chatelot16 » 14/09/17, 23:22

als de automatische piloot omhoog of omlaag wil blijven gaan met het algemene vermogen van de 4 motoren, zal hij al het benodigde vermogen verspillen, aangezien de lift van de vleugel deze hoogteverandering verhindert als we de houding niet veranderen, wat gemakkelijk van hoogte zou veranderen

om van de vleugel te profiteren moet de automatische piloot worden geprogrammeerd om het klimmen en dalen te regelen door middel van de stand... niet langer de 4 rotoren gebruiken voor lift, maar ze gebruiken als roer van een vliegtuig... volledige verandering van pilootmodus

eindelijk corrigeer ik mijn eerste bericht: de besturingsmodi van de drone en het zweefvliegtuig zijn niet incompatibel, ze zijn gewoon verschillend... de 4 propellers van de drone kunnen de zweefvliegtuigvleugel besturen, maar je zult moeten programmeren wat nodig is. Ik heb geen hoop dat de dronesoftware dit effectief zal doen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeg een draagvleugel (zweefvliegertype) toe aan een drone (Mavic) ??




par Christophe » 15/09/17, 01:53

Nou, ik ben klaar om het ding met een vaste houding te testen, geleidelijk en in alle veiligheid...

Gezien alle beveiligingsfuncties op de drone, kan ik me voorstellen dat we snel zullen weten of de boordcomputer het accepteert...

Een eenvoudige test zou zijn op 50 cm van de grond, drone gestabiliseerd, om te proberen de drone "met de hand" in elkaar te zetten, dat wil zeggen om lift te simuleren... En om zijn reactie te zien:

a) hij accepteert de nieuwe lift en vermindert de rotatie van de motoren tijdens de klim en behoudt de nieuwe hoogte

b) hij accepteert het niet en zal proberen de drone naar beneden te "duwen" om hem zo goed mogelijk op de starthoogte te houden.

Omdat een consumentendrone niet naar beneden kan duwen (de zwaartekracht doet dit), kunnen de 2 gevallen gunstig zijn voor de ondersteunende vleugel...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voeg een draagvleugel (zweefvliegertype) toe aan een Mavic-drone ??




par Christophe » 10/10/17, 15:23

Flytox schreef:Airbus werkt momenteel aan een "naderend" concept


Een video waarin het "beest" (dorst?) wordt gepresenteerd, genaamd "RACER" als snelle en kosteneffectieve rotorcraft

https://www.youtube.com/watch?v=aV52HAdYIgM

En een mini-artikel in S&V: https://www.science-et-vie.com/technos- ... mique-9687

Airbus bereidt een supersnelle en economische helikopter voor
Door Fiorenza Gracci De 09 Oct 2017 naar 17h41

Dankzij zijn dubbele X-vormige vleugel en zijn twee voortstuwende propellers zou de Racer, ontworpen door Airbus-ingenieurs, een snelheid van meer dan 400 km/u moeten behalen. Eerste prototype gepland voor 2019.

Het is een gok: een snelle (meer dan 400 km/u kruissnelheid), zuinige en efficiënte helikopter bouwen. Om dit te bereiken heeft de fabrikant Airbus Helicopters de krachten gebundeld met twaalf Europese partners.

Zijn concept, Racer, steunt op een innovatieve dubbele X-vormige vleugel, een "box wing" genaamd, die een goede lift geeft tijdens kruisvluchten, gekoppeld aan twee laterale propellers. In combinatie met verticale stabilisatoren levert deze constructie een brandstofbesparing op van 10%, aldus de fabrikant. Genoeg om een ​​voertuig geschikt te maken voor hulpdiensten, commercieel vervoer en zelfs zakenluchtvaart.

Een concept in het voortraject werd eind juni 2017 gepresenteerd op de Paris Air Show. In 2019 zou een prototype moeten worden geassembleerd, voordat het het jaar daarop de vlucht zou nemen.


Snel oké, zuinig...eh, ik wacht op de motor...bij S&V zijn ze duidelijk minder goed in rekenen dan hier...Zie hierboven...

En persoonlijk zie ik al een ontwerpfout: als we lift willen met kleine vleugels (wat hier duidelijk het geval is), moeten we de relatieve wind hierop vergroten en daarom moeten we de vleugels "blazen" (zoals het geval was met het andere prototype van Airbus... dat al toevoer van 120 l/100 km...) en daarom a priori geen voortstuwingspropellers gebruiken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Voeg een draagvleugel (zweefvliegertype) toe aan een drone ??




par chatelot16 » 10/10/17, 20:23

het voordeel van de quadcopter is dat hij iets eenvoudigs maakt dat in alle richtingen kan bewegen

als we er een efficiënte vliegtuigvleugel op plaatsen, verliezen we dit voordeel, en het is beter om een ​​echt vliegtuig te maken met automatische besturing zoals een drone

het automatisch besturen van een vliegtuig is oneindig veel eenvoudiger dan het besturen van een quadcopter of helikopter

in een schaalmodel kan een vliegtuig zo'n lage start- en landingssnelheid hebben dat verticaal opstijgen niet essentieel is
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten