Solowheel, een persoonlijk-wheel motor

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 23/12/14, 19:46

Het is niet zo oud dat ik ... mijn fiets..Ik heb tenminste geleefd ... hij had een steengroeve van velotaf..En hij draait als de wind ... Door tegenslagen kunnen batterijen niet meer worden vastgehouden .. .Ik wacht tot ik veel vooruitgang en lithium op de matra kan tegenkomen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/12/14, 21:08

Nou, we zijn gewoon een beetje buiten het onderwerp van een monoroue ...
Ik 'vergat' te noemen eenwielers als gespierd alternatief, maar het betreft een veel kleiner panel van de bevolking, al heb ik een eenwieler ontmoet die de zijne gebruikt voor zijn fietstochten.
Beeld
Zijn eenwieler met 29 inch-wiel stelt hem in staat om rond de 30kmh te rijden.
Het is uitgerust met een versnellingsbak voor 2-rapporten Schlumpf geïntegreerd in de hubMagura hydraulische kaakremmen waarvan de bediening op het "stuur" is gemonteerd en de pedalen op de cranks worden bewogen vanwege de wielen met een grote diameter.
Inderdaad, op volle snelheid kan de fietser op de pedalen niet voldoende inspanningen leveren om de machine te vertragen en moet hij de rem helpen.

De eigenaar heeft over grote afstanden "raids" gedaan in een eenwieler en hij gaat elke dag 8km van huis naar zijn werk.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 23/12/14, 22:13

Solowheel (en zijn avatars) lijkt weinig geschikt te zijn voor de menselijke fysiologie, tenminste als men een regelmatig en / of langdurig gebruik voor ogen heeft.
Inderdaad, de verticale en onbeweeglijke positie weerkaatst alle microvibraties naar het hele lichaam.
Bovendien zal het vasculaire systeem van de benen in het bijzonder lijden, vanwege de afwezigheid van beweging van de spieren in samenhang met de onophoudelijke verticale versnellingen (verstoring van de veneuze terugkeer) ...
Natuurlijk, zoals gezegd, dit soort apparaten zijn meer geschikt voor jonge mensen of mensen in goede fysieke conditie, waarbij de gevolgen op korte termijn minder zichtbaar zijn, maar des te meer sluipend ...
Ik vermeld duidelijk niet de gevolgen van het afstand doen van lopen, al opgemerkt door Christophe.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/12/14, 23:16

Ja, ik betwist deze benadering niet.
Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit apparaat is gekozen om uit te voeren met trips die al te voet zijn gemaakt. als dat zo is, is het een ketterij.
Ik denk dat we dit apparaat onder zijn best zouden moeten gebruiken.
Dit apparaat moet reizen met auto of openbaar vervoer vervangen of aanvullen of is passief.
Dus het zal meer afgezwakt zijn dan zitten en ik denk niet dat een kwartier van dagelijkse beoefening dramatisch is in termen van musculoskeletale aandoeningen. Daarnaast zal hij vrije tijd vrijmaken die kan worden gebruikt voor fysieke oefeningen.

Het beste van alles is dat dit toestel een tijdelijke reiswijze kan zijn voordat het weer naar de wandeldivisie gaat.

Studies hebben aangetoond dat mensen in Parijs zelden te voet gaan over grotere afstanden dan 300 meters ... Verder gebruiken ze een ander vervoermiddel dan hun voeten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 24/12/14, 09:47

Ik kan me voorstellen dat ik op zaterdagavond naar bars en nachtclubs ga ... Allemaal dronken in monoroue ... Gezien de wetgeving, is dit soort voertuig zoals ... ik heb een middag doorgebracht compleet om te proberen op een monoroue te stappen (ik zeg het nog eens proberen omdat ik het deed toen ik een kind was in een circusactiviteit van een vakantiecolo) ... Nou, deze dingen moeten bijna geboren worden om ze te beheersen (maar het kan te wijten zijn aan mijn oorproblemen) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/12/14, 10:09

Macro schreef:Ik stel me de resultaten voor van bars en nachtclubs op zaterdagavond ... Allemaal dronken in monoroue ... Gezien de wetgeving is dit vergelijkbaar met dit soort voertuigen ...
Maar het is heel eenvoudig, volgens de wetgeving wordt het "manifeste dronkenschap op de openbare weg" genoemd. :frons:
Daders belanden in ontnuchterende cellen zonder hun schoenveters, riem of iets dat hen in staat zou stellen zelfmoord te plegen.
Als een bonus wordt het misdrijf gerapporteerd aan de gezondheidsdiensten voor een daaropvolgende oproeping van de dader voor een interview met een psycholoog en het plannen van een ontgifting ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 24/12/14, 10:22

je zou een goede politieagent hebben gedaan, Citro :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/12/14, 10:36

Remundo schreef:je zou een goede politieagent hebben gedaan, Citro :P
Ik ben bang van niet, niet autoritair genoeg, noch alcoholisch noch wreed ... : Lol:
Ik streef er liever naar een fatsoenlijke burger te zijn die zijn leven en dat van anderen niet in gevaar brengt.

En dan moeten we erkennen dat dit geen grappige taak is, het verzamelen van stukken vlees zou me niet amuseren.
Het is geen toeval dat ze hoge zelfmoordcijfers hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 24/12/14, 10:41

Een klein deel van de daders eindigt in de cel van de degrisement, een deel keert terug naar haar voeten volgens een benaderend traject, een ander in passagiers in een auto, een ander als een bestuurder van een voertuig (sommigen keren niet terug) .. .Ik heb eens deelgenomen aan een sensibilisatie met twee wielen plus alcohol op een gesloten circuit met Pocketbike ... voorbij twee glazen, want al bij de meerderheid van de deelnemers begonnen de kegels te springen. het experiment is gestopt bij 4-bril ... Geen commentaar ..
Een tweewielig voertuig ondersteunt zeer slecht het onevenwichtige evenwicht van zijn bestuurder ... Met een monoroue zelfs tegen het huidige wettelijke tarief gaan we naar bloedbad ... Maar ach, ik denk dat het nog twee of drie decennia zal duren voor dit soort In de tussentijd heeft de wetgever misschien al voor zijn rijbewijs besloten (maar dat is niet het geval) en de mentaliteit van verantwoordelijkheid voor de bediening van een machine is misschien veranderd. Ik ben al te oud voor deze onzin ... Ik zou (als ik nog steeds in de wereld ben) op een bankje gaan zitten om te kijken hoe de dronken monoroomers wafels krijgen en lachen. ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 24/12/14, 10:46

Citro schreef:
Remundo schreef:je zou een goede politieagent hebben gedaan, Citro :P
Ik ben bang van niet, niet autoritair genoeg, noch alcoholisch noch wreed ... : Lol:
Ik geef er de voorkeur aan om een ​​fatsoenlijke burger te zijn


Alcoholisch en gemeen ... Citro ziet niks met zo'n woord over onze wetshandhaving ... Je verliest veel van je inspanningen om een ​​fatsoenlijke burger te zijn ...

Er was nog steeds een heilig huishouden ... Zelfs thuis ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten