Mitsubishi MiEV elektrische, uitstoot CO2: 41 g per km

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Mitsubishi MiEV elektrische, uitstoot CO2: 41 g per km




par Christophe » 03/10/08, 09:34

"Onze elektrische auto stoot indirect 41 gram per km uit!"

Dit is weliswaar heel eerlijk en gezien JT FR2 van gisteren, een ambtenaar van Mitsubishi over hun volgende elektrische auto, de Mistsubishi. Extract hier te zien: https://www.econologie.com/voiture-elect ... -3944.html

Beeld

Ik citeer:

Rekening houdend met de verzinsel batterijen, komen we op een gelijkwaardige emissie 41 g per km CO2


Je leest: hij spreekt, a priori met uitzondering van de journalist vertaalfout, dat de vervaardiging van de batterij en dus je moet de productie van elektriciteit toe te voegen!

En het nemen van de productie van elektriciteit dan?

Het duurt ongeveer 0.2 kWh / km (lage schatting) om een ​​kleine auto te gaan in de stad.

In Frankrijk, het gemiddelde is 90 g / kWh dus voeg deze 18 gram 41 59 g of g / CO2. Zo goed! (Bedankt nucleaire ...)

Door nadelen, in Duitsland is het een ramp, omdat de gemiddelde is 600 g / kWh is de laatste 161 g / CO2 (equivalent aan een HDI 6.2 consumeren L / 100)

Gemiddelde van Europa 15: 0,46 CO2 kg / kWh elec.

https://www.econologie.com/europe-emissi ... -3722.html

Aan de andere kant "gelukkig" (voor de elektrische auto) dat er niet ALLEEN CO2 CRITERIUM is om rekening mee te houden!

Maar praten over Zero Emission is, in ieder geval, een leugen! Nu is dit de naam van de dare gen van renault in hun laatste protopipo!

nieuw-transport / Wereld-van-de-auto-2008-too-groen-to-be-eerlijk-t6279.html

ps: blijkbaar zou er een samenwerking tussen PSA en Mitsubishi zijn
Dernière édition par Christophe de 11 / 01 / 09, 11: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/10/08, 09:40

U kunt het rapport in kwestie hier te bekijken: http://jt.france2.fr/20h/

FILE elektrische auto 00h21m11s

U kunt ook luisteren naar de volgende ding: WORLD AUTO / CARLOS Ghosn 00h24m33s
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 03/10/08, 11:16

Door nadelen, in Duitsland is het een ramp, omdat de gemiddelde is 600 g / kWh is de laatste 161 g / CO2 (equivalent aan een HDI 6.2 consumeren L / 100)


Ja, maar zeker daar je praat over directe consomations CO2 in de hdi ..... als je over de productie CO2 praten door de consumptie en productie van energie bron en de vervaardiging van de motor / tank, is faudrai hetzelfde doen voor diesel productie.

Tot slot denk ik dat je meer weten dan ik, zal het interessanter om dezelfde gegevens te vergelijken zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/10/08, 11:45

Dat klopt, ik heb een fout gemaakt ... Mea Culpa! : Oops:

Maar het was om een ​​voertuig vermoedelijk vergelijken zonder uitstoot van de feiten op dit punt ... niets verandert: een VE is niet zo schoon op CO2 minste!

Nu, na de JT van deze 41 gram ACCU betreffen en niet de hele auto ....

Ervan uitgaande dat de fabricage HDI motor ligt in dezelfde orde van grootte (in mijn mening is het minder omdat zijn leven belangrijker is) dient derhalve te bagatelliseren de cijfers van HDI 41 g: Dus we krijgen een gelijkwaardige auto in 120 g voor Duitsland.

Ik ben altijd op zoek naar cijfers over de grijze energie en materialen die nodig zijn om een ​​auto te maken .... Let op de jongens van PSA en Renault die regelmatig doorgeven forums
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/10/08, 12:05

maak een klassieke auto 1000kg produceert ongeveer 5tonnes van CO2 (bron: ecoconso.be)
als het teruggebracht naar 100.000 kms (hoewel de levensduur langer is nu) is het in 50g / km
Dus als we ons voorstellen dat het maken van een kleine elektrische auto, batterijen niet inbegrepen stoot meer dan een conventionele auto met een ton (ik zie geen reden waarom het zou niet) de heer Mitsu was eerlijk om te zeggen 41g / km c is dezelfde orde van grootte.
in theorie, de elektrische auto heeft een langere levensduur en vrijwel geen onderhoud, dus geen onderdelen, olie verversen, filters, enz. die verbruikt extra grijze energie.
zij alle tellen als de levensduur van het voertuig te vergelijken.

Christophe, ik vind je streng met "nulemissie"
De notie van ZEV (Zero Emission Vehicle) is niet echt mis in de zin dat het probleem is ... nul tijdens het gebruik.
De emissies zijn in fase verschoven in de tijd (tijdens het opladen) en gecentraliseerde on-site productie van elektriciteit (voor fossiele elektriciteit) De laatste is nog steeds een ernstig voordeel voor de gezondheid van de stedelijke bewoners, in het bijzonder het is gemakkelijker de gecentraliseerde emissieniveaus van industriële productielocatie beheersen als duizenden kleine motoren min of meer vaste en meer of minder gebruikt.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 03/10/08, 12:13

Ik denk niet dat we de 41g moeten onderschatten van consomation HDI.

Dan (envirron) 161g CO2 / 100km van ruwe olie op het verbruik door het voertuig.

Hieraan moeten wij de productie CO2 voegen voor de winning van ruwe benzine, raffinage, transport, .....

Ik denk dat we ruim boven 90g / kWh (zie 600g / kWh in Duitsland) alleen voor de productie van kinetische energie van start tot finish.

Nadat het zeker als moin bateries laatste lang als een dieselmotor, er zijn gebonden aan recycling, maar aan de kant van de generator, zal het moin olie, koelvloeistof, revisies, mislukkingen vragen dieselmotor nu al zeer robuust (de HDI ik weet maar de goede oude 1,9L zijn veilig niveau endurance waarden).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/10/08, 12:20

harry Ravi schreef:Hieraan moeten wij de productie CO2 voegen voor de winning van ruwe benzine, raffinage, transport, .....


Tussen 10 en 20 volgende% regio / kwaliteit ruwe / leeftijd van de raffinaderij. De olie-oorlogen zijn niet opgenomen in deze review!

Ook zou hetzelfde doen voor french uranium !! Ik betwijfel of dit wordt meegerekend in de cijfers ZERO CO2 trots zwaaiden de nucleaire lobby!

harry Ravi schreef:Ik denk dat we ruim boven 90g / kWh (zie 600g / kWh in Duitsland) alleen voor de productie van kinetische energie van start tot finish.


Helemaal! Er zijn belichaamd energie (en grijs CO2) als stookolie voor thermische centrales en nucleaire ...!

harry Ravi schreef:Nadat het zeker als moin bateries laatste lang als een dieselmotor, er zijn gebonden aan recycling, maar aan de kant van de generator, zal het moin olie, koelvloeistof, revisies, mislukkingen vragen dieselmotor nu al zeer robuust (de HDI ik weet maar de goede oude 1,9L zijn veilig niveau endurance waarden).


Ik denk dat we Chipotte! Het maken van een dergelijke vergelijking zou vervelend en vooral speculatieve in de afwezigheid van concrete gegevens zijn ... Ik wilde alleen maar zeggen dat elektrische auto's zijn niet zo schoon als ca ... althans in hun huidige vorm (en ca verandering kan worden ?)...Zien Transport-elektrisch / elektrische-auto-and-a-minder populair-to-5000-t6271.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 10 / 08, 12: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 03/10/08, 12:25

Ja, ik ben het eens, ik heb geen kritiek op de VE is een geweldige uitvinding (sinds ca bestaan), maar de productie van elektriciteit ....

Hier zou ik graag willen weten of u zou weten, de gemiddelde afstand afgelegd door een Franse dag en hoeveel kWh elektriciteit moeten wij leveren aan 1km (orde van grootte, ik weet dat het hangt af van tal van factoren ).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/10/08, 12:30

Dirk Pitt schreef:maak een klassieke auto 1000kg produceert ongeveer 5tonnes van CO2 (bron: ecoconso.be)


super ah! U moet koppelen op de directe studie?

Ik had altijd "gelezen" dat dit het equivalent was van 30 gereden km ... Beginnend met een diesel, vertegenwoordigen deze 000 kg 5L brandstof, dwz verbruik over 000 km van ... 2000 L / 30! Het plakt!! Fantastisch! Deze cijfers moeten dus redelijk kloppen.

Dirk Pitt schreef:Gentleman mitsu was eerlijk om te zeggen 41g / km is in dezelfde orde van grootte.


Ben de zorg is dat (maar ik Chipotte) de verslaggever zei AS voor de productie en recycling van batterijen!

Dirk Pitt schreef:Christophe, ik vind je streng met "Zero Emissions". Het idee van ZEV (Zero Emission Vehicle) is niet echt onjuist in die zin dat de uitstoot nul is ... tijdens het gebruik.


Ben pkoi Mistu zegt Renault en niet dan? Anders is bepaald dat aan democratische prijzen, de ZEV hebben duidelijk voordelen voor de stad ... om het klimaat ben ik veel minder zeker.

We moeten het gebruik van privé-auto's in de stad echter niet beperken in plaats van "ZEV's helemaal voor mezelf te ontwikkelen omdat ik CALVES (vrijwillige fout) goed heb"
Dernière édition par Christophe de 03 / 10 / 08, 12: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/10/08, 12:36

harry Ravi schreef:Hier zou ik graag willen weten of u zou weten, de gemiddelde afstand afgelegd door een Franse dag en hoeveel kWh elektriciteit moeten wij leveren aan 1km (orde van grootte, ik weet dat het hangt af van tal van factoren ).


antwoorden:

a) Terwijl de gemiddelde reis gaan dodo taak is 23km voor iedere werknemer Frans! Dit is enorm!

b) Voor elektriciteit zei dat ik eerder in de berekening: het duurt tussen de 0.2 en 0.3 kWh per km voor een kleine auto, tussen de 20 en 30 kWh 100km.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten