Het maken van een economische elektrische fiets

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/03/10, 21:56

Wordt dit een interpolatie van de Cugnot-machine? (te zien op het Conservatoire National des Métiers in Parijs)


http://philippe.boursin.perso.sfr.fr/cugnot.htm

Beeld

Het is schattig, maar ik denk dat het net zo stoer of zelfs erger is dan een Solex. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/03/10, 09:38

Flytox schreef:Wordt dit een interpolatie van de Cugnot-machine? (te zien op het Conservatoire National des Métiers in Parijs)

Het is mogelijk, maar de aanhanger van Cugnot had een militaire bestemming, dat lijkt niet het geval te zijn met de stoomfiets van Dampf-Fahrrad, a priori, het is een vreedzame machine.

Beeld

: Lol:
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

principe van elektrische ondersteuning




par Pierre-Yves » 11/03/10, 10:54

sorry, maar ik heb niet de moed om de 70 pagina's van deze sectie door te nemen om te zien of het onderwerp al niet aan bod is gekomen...

Ik zou graag willen weten hoe het principe van elektrische ondersteuning wordt geïmplementeerd: de fietser geeft aan (door een potentiometer, neem ik aan) de maximale inspanning die hij wil leveren en de aanvulling wordt geleverd door de motor om dezelfde snelheid en dezelfde inspanning te behouden.

Dankjewel !!
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 11/03/10, 14:26

Het hangt af van de modellen.
Sommige fietsen hebben een ondersteuningsinstelling op de bedieningskast (zoals 25% 50% of 100%).
Anderen, zoals de mijne, hebben een koppelsensor in de trapas die de ondersteuning aanpast aan de kracht die op de pedalen wordt uitgeoefend. Het is praktisch omdat je op het vlakke, als je niet te hard drukt, weinig hulp hebt, maar zodra het omhoog gaat en je drukt, helpt de fiets veel.
Bij het wegrijden bij een rood licht is het voldoende om in een vrij grote versnelling te blijven en een goede pedaalslag te geven om een ​​sterkere stuwkracht te krijgen van de 240W van mijn fiets.
Voor de modellen die aan klassieke fietsen kunnen worden aangepast, is er een schijf die ter hoogte van het crankstel is geplaatst en die de ondersteuning activeert wanneer het crankstel draait.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 19/03/10, 18:15

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik zal denken aan een wrijvingsaandrijving zoals de solex en een kleine motor van 150 tot 300w
misschien is het al aangeboden? ....
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Squall-n
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/09/10, 13:26




par Squall-n » 16/09/10, 21:43

Hallo !


Ik heb theorie gedaan maar niet veel praktijk =/ (bac S SI) Als ik het goed begrepen heb is de keuze van de motor belangrijk, het minimum zou daarom zijn:

24V - 48V
250W en hoger
14A en meer
2000 omw / min

Is dat juist ?

Nog iets, ik ben niet van plan dit allemaal op een fiets te monteren, maar eerder op een frame zoals twike / bugE (natuurlijk niet om met dezelfde snelheid te gaan als zij), maar gewoon om in ieder geval de 25- 30 km / u te halen , dus het plaatsen van 2 motoren van 24V, 250W, 14A zou echt efficiënt zijn? (wat verandert het hebben van twee? koppel, snelheid? en gewicht in dit alles?)


Dank u voor uw antwoorden,

De kleine nieuwe --> Squall-n
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 10/09/13, 17:43

(wat verandert het hebben van twee? koppel, snelheid? en gewicht in dit alles?)


Persoonlijk denk ik dat het plaatsen van twee 250 watt motoren in plaats van een 500 watt motor niet interessant is. Je verdubbelt gewoon de efficiëntieverliezen van de elektromotor en transmissie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/09/13, 18:25

Geen van de motoren die u noemt, is gemaakt om lang te draaien. Zeker niet de starter, die is niet gekoeld.

In 12 V, ik heb geen idee dat dit tot me komt van een widget die elke dag bijvoorbeeld 30 minuten of 45 minuten kan draaien, in alle weersomstandigheden .... Als het niet inderdaad een elektrische fiets is die daarvoor is ontworpen!

Een ruitenwissermotor draait uren, maar is niet krachtig genoeg. Evenzo de ventilatoren die de lucht aanvoeren (hoewel ??? te controleren).

Ik weet niet hoe elektrische stuurbekrachtiging werkt. Ook hier moet er iets te botsen en te graven zijn (het begint met de Twingo - de oude, "kikker").
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/09/13, 18:45

Even een topic van 3 jaar oud nieuw leven inblazen? : Wink:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/09/13, 10:00

Zou er een motor zijn die met een ketting aan het crankstel moet worden gekoppeld?
http://www.ebay.fr/itm/MOTEUR-DC-ELECTR ... 257b771dec
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten