Het maken van een economische elektrische fiets

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Antond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 19/08/08, 11:51
Plaats: Amiens




par Antond » 22/08/09, 18:56

Dat is alles, ik heb alles gedaan zoals Flytox zei.

Ik nam direct een staalplaat van 3 mm dik.
Ik begon met het plakken van de afbeelding die ik had bedrukt met tape.
Vettig met een boor en boren die de naam (titanium) waardig zijn, sneed ik rondom en begon de holtes van het rondsel te maken.
Het geeft me dit (sorry voor de kwaliteit van de foto's, ik had alleen mijn telefoon bij):
Beeld

Daarna ben ik naar het dossier gegaan om alles op te ruwen. En ik moest ook de puntige pieken vijlen omdat de kleine schakels van de ketting maar 2 mm breed zijn.

Beeld

Daarna hoefde ik alleen maar mijn gaten te positioneren, te boren, het kleine rondsel en 2 bouten te plaatsen en het is klaar:

Beeld

Eenmaal op de as geplaatst, kunnen we zien dat deze perfect is uitgelijnd:

Beeld

Deze ketting zal eindelijk stoppen met ontsporen voor een ja of een nee!

Bedankt allemaal voor jullie advies.

Nog een vraag: ik ga een elektrische fiets aanschaffen die is uitgerust met een 36V li-ion accu. De oplader die erbij zit heb ik niet. De staat van de batterijen weet ik ook niet.
Raad je me aan om op zoek te gaan naar een oplader (met het risico dat ik besef dat de batterijen naz zijn) of weet je hoe ik er een kan maken of aanpassen?
Of het batterijcompartiment demonteren, verwijderen en nieuwe loodbatterijen plaatsen (6*12V 7Ah, (3 in serie)*2, 14Kg, 25€)?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 24/08/09, 10:29

Anton schreef:....Of demonteer het batterijcompartiment, verwijder ze en plaats nieuwe loodbatterijen


Ach nee, het zou heiligschennis zijn als de accu goed is.
vervang lithium door lood :!:
Als u helemaal niet weet in welke staat de batterij zich bevindt, raad ik u het volgende aan:
je meet al de totale spanning: als die < 34V onbelast is, verdacht
als je kunt, open je de batterij en meet je elk element dat > 2.9V moet zijn

voordat u investeert in een li-ion-oplader, moet u weten of uw batterij goed is.
je leent een 36V li-ion-oplader en probeert een laadcyclus.
WAARSCHUWING, gebruik geen LiPo-oplader die oplaadt met 4.2V per cel, maar een Li-ion-oplader met een maximale spanning van 4.1V per cel. het verschil is klein maar belangrijk om de batterij niet te beschadigen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/08/09, 10:47

4.1V Vroeger zat de li-ion ook al een hele tijd op 4.2V.

controleer vooral of ze niet opgezwollen zijn.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Antond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 19/08/08, 11:51
Plaats: Amiens




par Antond » 30/08/09, 23:16

Dat is alles, ik heb de fiets in kwestie.
Ik had het mis, de batterijen zijn geen lithium maar lood.
Toen ik ze oppakte, waren de batterijen elk 5V.
Ik dacht dat ze dood waren.
Dus legde ik ze in een oplader die ongeveer 30 uur nodig had om een ​​batterij op te laden. Eerst voorzag het de batterij van 6V en nam geleidelijk toe tot 12,8V.
Ik heb ze toen opnieuw gesoldeerd en terug in het compartiment gelegd.
Ik probeerde de fiets die aangaf dat de batterij was opgeladen (3/4).
Het zou niet werken, de motor zou niet starten.
Dus ik heb hem gedemonteerd, de fout gevonden (defecte rechter remsensor), 2 draden doorgeknipt en weer in elkaar gezet.
De fiets werkt goed, ik heb een paar km gereden (ik denk tussen de 5 en 10) maar ik zal hem ooit moeten opladen...
Ik keek naar de prijs van een oplader die rond de 80 € ligt (twee keer de prijs die de fiets me kostte).
Dus ik denk erover om naar een schakelsysteem te gaan dat mijn batterijen van serie naar parallel zal schakelen. Hierdoor kan ik de batterijen opladen met een conventionele 12V-lader...
Ik heb ook een lamp die niet erg zuinig is maar veel verbruikt in de koplamp. Ik ben van plan er een diode in te plaatsen ter vervanging. Heb je enig idee van de weerstand die ik moet zetten om hem onder 36V te laten werken?
Bij voorbaat dank.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 31/08/09, 09:07

allereerst gefeliciteerd met je reparatie. je hebt al iets dat werkt.
als de accu niet minimaal 13.5V is, is hij waarschijnlijk behoorlijk beschadigd maar ach, je kunt nog wel een stukje rijden.
deze batterijen hebben het voordeel dat ze niet duur zijn (ongeveer 30 euro per stuk) en dus goedkoper kunnen vervangen.

voor de lader kun je het beste een goedkope 36V loodlader kopen. Ik heb er een gekocht in een virtueel dorp. dat is deze
goed genoeg voor dit soort dingen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Antond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 19/08/08, 11:51
Plaats: Amiens




par Antond » 31/08/09, 14:47

Mijn batterij ging niet erg hoog omdat ik eerder stopte met opladen. Inderdaad, als de fiets niet werkte, zou ik geen 6 dagen wachten (2 dagen * 3 batterijen) om het tot op de bodem uit te zoeken.
Maar je hebt gelijk, ik denk dat ze beschadigd zijn omdat ze een tijdje leeg hebben gestaan.

Je oplader ziet er niet slecht uit, het enige probleem is het stopcontact dat niet hetzelfde is op mijn fiets (het is dit stopcontact voor de mijne: http://www.veloselectriques.net/chargeu ... 54e47fb785 )
Bij de limiet kan ik eraan prutsen en er een stukje draad op leggen.

Voor de prijs, als ik geen keus heb, koop ik het voor de volle prijs. De oplader kost net zoveel in transport als in oplader!!!
0 x
Antond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 19/08/08, 11:51
Plaats: Amiens




par Antond » 02/09/09, 23:18

Het is goed, ik bestelde een 36V loodlader voor niet al te duur (15€+3€ fdp).
Het is niet de juiste stekker, maar voor de prijs haal ik de oplader uit elkaar en verander ik de kabel...
Ik moet alleen de batterijen vervangen.
Jammer, ik mis een paar centimeter in het batterijvak om 6 12V 7Ah batterijen in op te bergen. : Cry: :frons:
0 x
Antond
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 19/08/08, 11:51
Plaats: Amiens




par Antond » 04/09/09, 22:08

Dirk Pitt schreef:allereerst gefeliciteerd met je reparatie. je hebt al iets dat werkt.
als de accu niet minimaal 13.5V is, is hij waarschijnlijk behoorlijk beschadigd maar ach, je kunt nog wel een stukje rijden.


Gemonteerd op 13,5V, bedoel je de accuspanning tijdens het opladen of de accuspanning als de accu eenmaal is opgeladen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 05/09/09, 21:45

Bonsoir à tous,
Kom kijken ICI, je gaat een merkwaardige fiets zien, om niet te zeggen badass, en waarschijnlijk niet zuinig!!
Ha deze marketeers, ze weten hoe ze het moeten doen.

A+
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/09/09, 22:25

kwarts schreef:Bonsoir à tous,
Kom kijken ICI, je gaat een merkwaardige fiets zien, om niet te zeggen badass, en waarschijnlijk niet zuinig!!
Ha deze marketeers, ze weten hoe ze het moeten doen.
A+


Inderdaad, om tijdens het remmen te wentelen, moet het tiptop zijn.
Au! Boe het hoofd!! : Mrgreen:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten