Het maken van een economische elektrische fiets

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/04/06, 15:39

Absoluut, het verschil zit hem in het vermogen van de motor (max. 250 W voor een VAE), dat hij pas mag starten tijdens het trappen en moet stoppen bij 24 km/u.

In feite zijn we met een VAE net als in Prius, menselijke motor bijgestaan ​​door een elektrische : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/04/06, 16:49

voormalige oceanische schreef:[...] In feite zijn we met een VAE als in een Prius, een menselijke motor die wordt bijgestaan ​​door een elektrische : Cheesy:
Het lijkt een beetje op het TWIKE-concept, toch? :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/04/06, 17:11

Houthakker schreef:Het lijkt een beetje op het TWIKE-concept, toch? :P


U wilt hierover praten: http://www.twike.ch/ ?

Weer een geweldige concept car die ik niet kende... Wanneer komt hij uit?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/04/06, 17:12

voormalige oceanische schreef:In feite zijn we met een VAE net als in Prius, menselijke motor bijgestaan ​​door een elektrische : Cheesy:


Ben ... ik dacht dat de prius een echte hybride was en geen assistentie zoals het concept van Honda (inclusief zéoubliélenom)?

Wat denk je van Houthakker?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/04/06, 21:04

De Twike rolt al in Zwitserland. Er zijn 2 modellen waarvan er één krachtiger en duurder is waarvoor je niet meer hoeft te trappen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/04/06, 19:13

Econology schreef:
voormalige oceanische schreef:In feite zijn we met een VAE net als in Prius, menselijke motor bijgestaan ​​door een elektrische : Cheesy:


Ben ... ik dacht dat de prius een echte hybride was en geen assistentie zoals het concept van Honda (inclusief zéoubliélenom)?

Wat denk je van Houthakker?
Wauw, het is een echte hybride die over een aanzienlijke afstand in ZEV kan opereren.
Net als e-bikes... : Wink:

Honda IMA.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 10/04/06, 21:01

voormalige oceanische schreef:De Twike rolt al in Zwitserland. Er zijn 2 modellen waarvan er één krachtiger en duurder is waarvoor je niet meer hoeft te trappen.

"Im 1996 wurde die eerste serie van rund 200 TWIKE ausgeliefert".
200 modellen reeds geleverd in 1996!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/04/06, 21:15

Dat moeten in totaal 200 exemplaren betekenen voor de 2 modellen.
0 x
μDriver
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 29/04/06, 16:43
Plaats: Waterloo




par μDriver » 29/04/06, 18:53

Ik blaas dit topic een beetje nieuw leven in omdat ik geïnteresseerd ben in dit project. De keuze van een motor is erg belangrijk. Ik zou ook een autostarter gebruiken vanwege zijn vermogen, zijn beschikbaarheid, zijn kosten en ik vind het leuk om iets te recyclen dat als schroot zou zijn geëindigd. Voor het vermogen is het oké, zelfs als er iets te veel is, is het beter dan niet genoeg, dan weet een elektromotor niet meer vermogen te leveren dan de weerstand die hem tegenwerkt, dus door de overbrengingsverhouding aan te passen en een versnelling te programmeren curve moeten we weten hoe we dit allemaal moeten managen.
vraag verbruik deze motoren zijn niet zo krachtig in het gebruik van voortstuwing, het is noodzakelijk om tussen 1/3 van het vermogen te tellen dat ze hebben als een auto-starter (kort gebruik).
Ze hebben er nog een voor mij onbekend, het is de rotatiesnelheid die erg belangrijk is omdat het wiel van een fiets maar met 200 tpm draait, dus ik heb een motor nodig die niet te snel draait (ongeveer 3000 tpm), want anders moet hij gaan door een dubbele reductie die erg moeilijk te bereiken is of om een ​​gigantische kroon en een heel klein rondsel te hebben dat niet gemakkelijk te vinden is en niet erg mooi qua integratie, om nog maar te zwijgen van de implementatieproblemen.
Dus dat alles om te zeggen, heb je enig idee van de KV (omwentelingen per volt) van een auto-starter, want dat is degene die ik momenteel blokkeer!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 29/04/06, 19:10

Je hoeft geen geweldige rekenmachine te zijn om te denken dat dit niet de juiste motor is voor een elektrische fiets...
10 minuten trekken, aan een startmotor als een auto niet wil starten, en de accu is leeg..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten