vervuilende elektrische auto?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...

verontreinigende stof?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Vervuilende elektrische auto?




par lilian07 » 26/02/18, 11:00

De motor van de Tesla S is uiteraard een driefasige AC-inductiemotor.
De meest robuuste en responsieve motor die met gemak 1 km kan afleggen voor de auto...
Het meest kwetsbare element is dan de omvormer.
Om terug te komen op het onderwerp: uit een serieuze studie blijkt dat een elektrische auto veel minder vervuilend is dan welke andere thermische auto dan ook en dat de ruimte voor vooruitgang enorm is bij de beheersing van vervuilende elementen.

http://www.caradisiac.com/une-nouvelle- ... 166206.htm

Er bestaat geen twijfel over de volksgezondheid; VE maakt het mogelijk om verontreinigende stoffen naar het open landschap te verplaatsen (waar verdunning geen effect heeft op de mens).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Adrien (voormalig nico239) » 26/02/18, 17:48

Geweldig, maar is het mogelijk om de planeet uit te rusten met deze technologie... want op een gegeven moment zal het botsen met olie, alleen al vanwege de prijs ervan, en op dat moment zijn het niet een paar duizend elektrische of andere voertuigen die zullen moeten werken maar honderden miljoenen....

Dus hoe zit het met de technologie die op dit moment duurzaam is voor de planeet om het rollend materieel (alle voertuigen samen) te bevoorraden?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Ahmed » 26/02/18, 19:49

Dus hoe zit het met de technologie die op dit moment duurzaam is voor de planeet, om het rollend materieel (alle voertuigen samen) te bevoorraden?

De fiets lijkt mij een goede kandidaat, althans voor veel toepassingen... De kruiwagen is ook niet te verachten...
Uiteraard is deze schatting alleen geldig in de context van een generalisatie naar alle bevolkingsgroepen in de wereld die waarschijnlijk nuttig zal zijn. In het huidige elitaire* perspectief belet niets ons om door te gaan.

* Ik bedoel elitair in de zin van ‘sociaal beperkt, in de ruimte et het weer".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Vervuilende elektrische auto?




par sen-no-sen » 26/02/18, 20:48

nico239 schreef:
Dus hoe zit het met de technologie die op dit moment duurzaam is voor de planeet om het rollend materieel (alle voertuigen samen) te bevoorraden?


Met het motorvoertuig is het antwoord eenvoudig: openbaar vervoer: touringcars, trams, treinen.
Het persoonlijke voertuig is een tijdelijke singulariteit die specifiek is voor industriële landen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Adrien (voormalig nico239) » 26/02/18, 21:02

Net als meerdere berichten eerder...Ik deel de oordelen 100%....

Maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag : Lol:
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Bardal » 26/02/18, 21:22

Een inductiemotor is niets anders dan de Engelse vertaling van de asynchrone motor... Niets heel nieuws, maar dat betekent niet dat het zonder interesse is (zie een paar posts hierboven).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Adrien (voormalig nico239) » 26/02/18, 23:10

Nou, ik weet niet of er herhalingen zijn op MB Live (Mont Blanc TV als ik me niet vergis) maar ze zenden vanavond een programma uit over Fabrice André (voormalig agronoom) die eigenaar was van de Sarenne-hut (in de hoek van de Alpe d'Huez).

Zonder dit personage te kennen, bezocht ik het gebied nogal wat om redenen die niet erg ecologisch waren (Frans Supermot-kampioenschap), hoewel we herinneringen blijven branden aan slopende fiets- en voettochten in het gebied. onderhoud het land, maar god, het was moeilijk .

Het is jammer dat we destijds niet een klein deel van de ervaringen van deze man hebben gedeeld, die echter de slecht beschermde gloeiende as zou zijn vergeten die zijn immense toevluchtsoord in brand stak en een totaal einde maakte aan zijn ervaring: dus nee één is niet perfect.

Ironisch genoeg had hij het toevluchtsoord, dat twintig jaar eerder al door een brand was verwoest, herbouwd.

Hij had echter nogal wat ideeën over zonne-energie, waarvan ik niet weet of ze coherent waren of niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Adrien (voormalig nico239) » 27/02/18, 01:01

Door me een beetje in het onderwerp te verdiepen, ontdekte ik dat het rapport online staat

0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Vervuilende elektrische auto?




par lilian07 » 27/02/18, 08:43

Ja, de inductiemotor kan iedereen uitrusten (door het transport en de manier van reizen te optimaliseren is het beter), het is het meest winstgevende type motor om vrijwel 100% van de elektrische energie om te zetten in mechanische kracht.

Het is "misschien" ook een van de motoren die het meeste werk op aarde doet (de driefasige motoren waarmee alle industrieën worden uitgerust, draaien 24/365, XNUMX dagen/jaar).
Een ander voordeel van deze EV-motor is zijn formidabele efficiëntie, die nooit kapot gaat... en die, in combinatie met batterijen, het energieverbruik op het juiste moment (RE, nachttarief, enz.) kan bevorderen.
Tenslotte is het laatste voordeel dat het volledig recycleerbaar, vloeistofvrij en goedkoop is...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vervuilende elektrische auto?




par Janic » 27/02/18, 09:16

Nou, ik weet niet of er herhalingen zijn op MB Live (Mont Blanc TV als ik me niet vergis) maar ze zenden vanavond een programma uit over Fabrice André (voormalig agronoom) die eigenaar was van de Sarenne-hut (in de hoek van de Alpe d'Huez).
hij was het ook die het systeem van Raoul Hatem had uitgeprobeerd, zo bekritiseerd door de rationalisten van het onmogelijke en toch 'zo muove' had iemand vóór hem gezegd!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 204 gasten