vervuilende elektrische auto?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...

verontreinigende stof?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 15/07/15, 14:04

Dit is onjuist omdat deze verklaring rekening houdt met het grootste bos buiten Frankrijk > Guyana, dat goed bij ons past, doet ons doorgaan voor witte ganzen :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/07/15, 14:44

De belangrijkste resultaten van de erfgoedbeoordeling van staatsbossen uit 2011

Als onderdeel van zijn verplichtingen met de staat heeft de ONF in 2011 de tweede erfgoedbeoordeling van grootstedelijke staatsbossen uitgevoerd.
42 indicatoren maken het mogelijk om in de loop van de tijd de toestand van deze bossen te rapporteren en te monitoren, in de diversiteit van hun economische, ecologische en sociale functies.
Een volledige inventarisatie die ruim 1.702.000 ha beslaat, verdeeld over 1.317 bossen, maar ook een instrument om het duurzame beheer van staatsbossen te sturen. Het rapport wordt nu vijfjaarlijks opgesteld en zal daarom in 2016 verschijnen.
grootstedelijke nationale bossen die je vertelden...

Als we particuliere en publieke bossen optellen die niet door het ONF worden beheerd, komen we op 16.3 miljoen hectare of 29% van de metropool...

Guyana alleen al heeft 8.300.000 hectare...of ongeveer 96% van de oppervlakte...

https://fr.wikipedia.org/wiki/For%C3%AAt_en_France

Hieraan kunnen we ook de gazons, tuinen en het Chlorophytum van mijn kantoor toevoegen... Die ook Co2 recyclen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 15/07/15, 15:07

De zee ook : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/15, 15:23

Schaduw schreef:“Dus ja, in stedelijke gebieden is autovervuiling een groot probleem, omdat een auto de lucht van vijftig mensen opslokt en voor een gelijkwaardig volume giftig afval uitstoot.”
Waar is de bron van deze verklaring? omdat ik niet weet wat het percentage is :schok:
Het is geen percentage, maar een gemiddelde waarde die rekening houdt met het gemiddelde luchtvolume dat in één minuut wordt verbruikt door een gemiddeld mens (noch een kind, noch een bejaarde) in de context van normale lichamelijke activiteit (noch tijdens de slaap, noch tijdens volledige duur). inspanning).
Dit luchtverbruik ligt in de orde van 20 liter per minuut.

Voor het verbruik van een voertuig heb ik de gegevens uit mijn bovenstaande berekeningen gegeven:
Een 4-taktmotor (benzine of diesel) met een inhoud van 2 liter, stationair ongeveer 1000 toeren per minuut.
Met een snelheid van één explosie per 2 omwentelingen, d.w.z. 1 liter carburatie per omwenteling.
1 minuut bij 1000 tpm = 1000 liter = 1 m3

De huidige trend is in de richting van downsizing (vermindering van de cilinderinhoud), maar de motoren zijn krachtiger vanwege de toename van de vuldruk (Turbocompressor, compressor met positieve verplaatsing en vaak BEIDE!).
Het resultaat is dat deze motoren, ondanks een kleinere cilinderinhoud, bijna evenveel lucht verbruiken als motoren met een cilinderinhoud van 2 liter... Vooral vanwege het wijdverbreide gebruik van airconditioning.

Houd er rekening mee dat het gasvolume dat uit de motor ontsnapt groter is dan het gasvolume dat binnenkomt als gevolg van de warmte en koolwaterstoffen die worden verbruikt en omgezet door de verbranding.
Omdat CO2 zwaarder is dan lucht, is de massa van de uitlaatgassen ook groter dan die van de toegelaten gassen.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 15/07/15, 15:46

Schaduw schreef::onheil: 14 juli 2015 :schok:
Hoeveel brandstof heeft deze dag verbruikt? en de uitstoot van fijnstof op de hoofden van al deze mensen, en de kosten van deze mooie dag in miljoenen euro’s 8)
100 miljard Ik heb gelezen 10000000000000000 Ik ben de link kwijt : Mrgreen:

Daarbij moeten we nog de aanzienlijke vervuiling door vuurwerk voegen, die, na de lucht te hebben vervuild, ook het water vervuilt.

Wij hebben er niets mee te maken : Cheesy: . Vuurwerk is een Chinese uitvinding... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/07/15, 15:54

Voeg daarbij de honderden tonnen nafta die in rook opging... :onheil: :onheil:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/07/15, 16:30

Schaduw schreef:Dit is onjuist omdat deze verklaring rekening houdt met het grootste bos buiten Frankrijk > Guyana, wat goed bij ons past, laat ons op witte ganzen lijken :evil:


Aangezien je anderen vraagt ​​om hun argumenten te ondersteunen, zou je niet een beetje bij jezelf kunnen beginnen om geloofwaardig te zijn?

Of wil je genoegen nemen met de pijnlijke rol van blaffer??

Voor alle serieuze mensen:

- het bos in Europees Frankrijk ontwikkelt zich aan de oppervlakte vanwege "agrarische stopzetting" (het feit dat we oppervlakken laten vallen die niet gemakkelijk genoeg kunnen worden gemechaniseerd, niet winstgevend genoeg, enz.)

[bron (onder vele anderen + ieders waarnemingsvermogen + een beetje gezond verstand): http://inventaire-forestier.ign.fr/spip ... ?rubrique3]

- deze nieuwe bossen zijn over het algemeen productiever, omdat het oude landbouwgrond is (vergeleken met de bossen die de zeer steile hellingen, de toppen, onbebouwde gebieden, enz.)

- dit bos wordt momenteel onderbenut (zelfs als de sneden onaangenaam zijn) in die zin dat er elk jaar minder hout wordt gewonnen dan dat er groeit

[bron : http://inventaire-forestier.ign.fr/spip ... ol-vol.pdf Dit is inderdaad Europees Frankrijk inclusief Corsica; zie gedetailleerde tabel op pagina 2]]


- alleen de groei van het bos + het gebruik van hout als materiaal komt overeen met de opslag van CO²; hout dat ontbindt of hout dat verbrand wordt, geeft de eerder opgeslagen CO² vrij; een bos in evenwicht is dus... neutraal in CO² (de klap van de Amazone = long van de planeet is een grote grap, die iedereen toch herhaalt; aan de andere kant komt bij ontbossing CO² vrij: een keer door verbranding van hout, en ook omdat zeer humusrijke bodems in een cyclus van verlies van organische stof terechtkomen = mineralisatie = vrijkomen van gesekwestreerde CO²)...
Dernière édition par Did67 de 15 / 07 / 15, 16: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/07/15, 16:35

Citro schreef:
De huidige trend is in de richting van downsizing (vermindering van de cilinderinhoud), maar de motoren zijn krachtiger vanwege de toename van de vuldruk (Turbocompressor, compressor met positieve verplaatsing en vaak BEIDE!).
Het resultaat is dat deze motoren, ondanks een kleinere cilinderinhoud, bijna evenveel lucht verbruiken als motoren met een cilinderinhoud van 2 liter... Vooral vanwege het wijdverbreide gebruik van airconditioning.

.


Ik ben het met je eens.

Let echter wel op dit kleine minpunt: het wagenpark evolueert ook richting voertuigen kleiner sfeervol, zoals C1, Twingo, etc... zonder turbo. CF-bestsellers!

De Clio vervangt de Laguna in gezinnen...

Een deel van de bezuinigingen heeft dus nog steeds een gunstig effect, onder alle mensen die tevreden zijn met 60/70 CV (in plaats van de 120/150 voorheen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 15/07/15, 16:49

Flytox schreef:...
Ik ben er niet zeker van dat het eigenlijk gewoon een “allergie” is als we uitkomen op 40000 sterfgevallen per jaar. Is het echt geloofwaardig om de problemen op deze manier “af te zwakken”?????
...
https://www.econologie.info/share/partag ... dSTtsr.pdf


“40000 sterfgevallen / jaar”: waar komt deze informatie vandaan en wat zijn de ruwe gegevens waarmee we dit kunnen bevestigen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/07/15, 17:26

Schaduw schreef::
100 miljard Ik lees 10000000000000000 Ik ben de link kwijt :mrgreen:


Maar natuurlijk !!!

- de Franse staatsbegroting (in uitgaven, aangezien deze niet in evenwicht is) bedraagt ​​ongeveer 450 miljard (afgerond)

- het budget van de lokale overheden (gemeenten, intercommunales, departementen, regio's) bedraagt ​​ongeveer 230 miljard...

Het lijkt mij dan ook voor de hand te liggen dat 14 juli 100 miljard kost... ????????????

Je kunt altijd naar de link zoeken... Misschien is het dezelfde als degenen die "bewijzen" dat de gaskamers nooit hebben bestaan?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten