Elektrische auto: moeten we de kWh EdF-weg belasten?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/01/11, 16:53

indy49 schreef:Het is waar dat ze de antenne kunnen plaatsen waar ze willen vanaf het moment dat deze is gepland vanuit het ontwerp van de auto.
Ik geef me over : Cheesy:


: Cheesy: Hé, ja, soms moet je je overgeven... uiteraard...

Vooral dat in mijn onderzoek om dit onderwerp te doen: lijst, prijs en beschikbaarheid van elektrische auto's in Frankrijk, ontdekte ik dat bijvoorbeeld de Bluecar al communiceerde met een smartphone zie:

De Pininfarina BLUECAR maakt gebruik van de meest geavanceerde technologieën om de communicatie tussen de auto en zijn gebruiker te vergemakkelijken. Het bovenste scherm, leesbaar en duidelijk, geeft alle belangrijke informatie over de werking van de auto: snelheid, actieradius, laadtoestand van de accu. Het centrale touchscreen is het virtuele hart van het informatiesysteem; het bevat alle functies die verband houden met comfort en rijplezier: klimaatregeling, audiosysteem, gps, assistentieoproep, handsfree telefoon, rijbeheerwetten (eco, sport of ijs), al deze functies worden intuïtief bediend via 3D-beelden. Tot slot maakt een in een mobiele telefoon ingebouwde afstandsbediening het mogelijk om op afstand te bedienen laadtoestand van de accu en laat deze voorverwarmen zodat de auto direct startklaar is, ook als deze lange tijd op een parkeerplaats heeft gestaan.


http://www.bluecar.fr/fr/pages-presenta ... ation.aspx
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/11, 15:28

Christophe schreef:Oké voor de kosten van CNG-pompen, ik wist niet dat het zo erg was...
Toch rijden alle nieuwe stadsbussen nu op CNG...
CNG is gecomprimeerd tot meer dan 200 bar :schok:

Pas op, veel stadsbussen rijden daadwerkelijk op LPG (onder 8 bar druk)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/11, 15:38

Christophe schreef:En er is nog beter / eenvoudiger: met de komst van nieuwe 3G-technologieën zou automatisch factureren / opladen per daadwerkelijk afgelegde km volledig mogelijk zijn ... zou voldoende zijn om een ​​3G-chip in de auto op te nemen! Bijkomende kosten: € 10 tot € 100?
Het leek me dat het in België of Nederland was beslist, tenzij het in Duitsland was... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/01/11, 15:55

Citro schreef:CNG is gecomprimeerd tot meer dan 200 bar :schok:


nou ja ... om de cng goed te gebruiken, zou je de regelaar moeten vervangen door een persgasmotor! er kan ongeveer 1/4 van het vermogen van de verbrandingsmotor worden teruggewonnen!

en zo recupereren we de energie van de compressor

daarnaast hebben we de warmte van de verbrandingsmotor om het methaan tijdens ontspanning op te warmen

maar methaan voor voertuigen is een behoorlijk slecht idee
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/11, 16:04

Christophe schreef:We kunnen ons zelfs voorstellen dat we een smartphone die bij de elektrische auto zou worden meegegeven als "contactsleutel" zouden gebruiken en daarmee zou starten!
Beeld
Reeds voorgesteld voor Bolloré, de dag dat het op de markt zal worden gebracht...

Maar ook gepland voor de Renault ZE met real-time geolocatie van laadpalen, batterijwisselstations en weergave van de batterijmeter op de telefoon als je niet in de auto zit...

De MIA zal ook een iPhone of een Ipad hebben die in het dashboard is geïntegreerd.
:P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/07/11, 09:08

Dat is alles, de specifieke belasting van de elektro-weg kWh staat op de "rails":

Remundo schreef:(...)
De overheid heeft deze TIPP daarom discreet veranderd in een nieuwe TICPE (interne verbruiksbelasting op energieproducten).

Het is dus nu juridisch mogelijk belasting elk type energie dat wordt gebruikt om een ​​auto te besturen. Inclusief elektriciteit. Het blijft om het exacte verbruik van elk model te weten. Laat maar.

Een Frans-Duitse werkgroep, onder auspiciën van de BNA (Automobile Standardization Bureau) en de UTE (Technical Union of Electricity), werkt aan de ontwikkeling van een specifiek stopcontact voor het opladen van elektrische auto's. Het zou alleen bedoeld zijn voor het opladen van elektrische auto's (of oplaadbare hybriden), vanwege zijn specifieke vorm en het huidige vermogen dat het zou leveren.

Nieuwe inkomstenbron

Dit nieuwe stopcontact zou zelfs "slim" zijn en kunnen communiceren met het elektrische systeem van de auto., om de laadtoestand (dus de exacte behoefte aan energie en laadtijd) en het huidige distributienetwerk te kennen. Associëren om dit te doen, een nieuwe communicatiemeter (zoals de EDF Linky, die momenteel wordt geïnstalleerd) en voila: het is mogelijk om de exacte hoeveelheid elektriciteit te kennen die nodig was om de batterijen op te laden. En dus om een ​​aangepast tarief toe te passen en te belasten.


Bron: wat te kiezen?

Hoe ik had gebeld TIET (binnenlandse belasting op transportelektriciteit)heet TIPCE (interne belasting op energieverbruiksproducten) in het "project"

Het enige voordeel van de EV zijn de kosten pergebruik : maar deze belasting raakt (ra) precies in de gierst, het is duidelijk dat als de TIPCE vraatzuchtig blijkt te zijn, de elektrische auto het risico loopt meer te kosten dan een thermische auto. :?

Het zal ook alle EV-gebruikers gevangen houden.

Betaal, betaal goede mensen.


Bron: https://www.econologie.com/forums/voitures-e ... t7621.html

Ik voeg nog een passage toe:

Maar nu doet zich een probleem voor met de tekorten in de staatsfinanciën. Deze 1,5 miljoen elektrische auto's zullen namelijk evenveel traditionele modellen vervangen die vloeibare brandstof slikken en die de staat jaarlijks niet minder dan 1,2 miljard euro opbrengen dankzij de binnenlandse belasting op aardolieproducten.(TIPP)


kleine opmerking: ik dacht dat de TIPP al jaren vervangen was door de TIC?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/08/11, 16:08

Ik doe er goed aan mezelf in nucleaire tractie te brengen met een oude charme die met helemaal niets wil communiceren... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Elektrische auto: moet de weg EdF kWh worden belast?




par Christophe » 05/01/21, 09:00

Bijna 10 jaar later:

Binnen enkele weken voerden drie van de zes regio's van Australië een nieuwe belasting in die uitsluitend gericht was op schone voertuigen. Elektrische auto's, hybride nutsbedrijven... Iedereen moet nu tussen de 1,20 en 1,50 eurocent per afgelegde kilometer betalen, afhankelijk van zijn motor.




Goede 1.5 cent per km dat is 1.5€ tot 100€... nog vrij ver verwijderd van de 80% van ongeveer 8€ of 6.4€ aan belastingen voor een thermiek (alleen op brandstof: er zijn andere belastingen: btw op onderhoud, verzekering, enz. .)
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Elektrische auto: moet de weg EdF kWh worden belast?




par Leo Maximus » 05/01/21, 11:34

Het is onvermijdelijk.

Wie moet het onderhoud aan wegen betalen?

In de dagen van door paarden getrokken tractie waren alle wegen tol. Bij de benzineauto werd de brandstof belast.

We krijgen dus een belasting op EV's en de PHEV, dit is volkomen normaal.

De enige EV's die zijn vrijgesteld van belastingen, zijn waterstof-brandstofcel-EV's, aangezien waterstof wordt belast zoals diesel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Elektrische auto: moet de weg EdF kWh worden belast?




par Christophe » 05/01/21, 13:33

Christophe schreef:Goede 1.5 cent per km dat is 1.5€ tot 100€... nog vrij ver verwijderd van de 80% van ongeveer 8€ of 6.4€ aan belastingen voor een thermiek (alleen op brandstof: er zijn andere belastingen: btw op onderhoud, verzekering, enz. .)


Flat Ik heb geen idee van de hoogte van de brandstofaccijns in Australië... Mea Culpa deze vergelijking is dus niet veel waard!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten