Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 18:47

Did67 schreef:Oulalalala, zal ik me nog steeds licht te maken!

Ik schrijf goed "inter (r) ogation" met slechts één "R" mij : Mrgreen: : Cheesy:

Did67 schreef:
Ahmed schreef:Did67 wilde spreken van een 'sociologische aanvaardbaarheid' als mogelijk obstakel voor bepaalde veranderingen;


Dankjewel. Inderdaad, dit is precies wat ik wilde uitdrukken.

Dus "sociologische aanvaardbaarheid als grens voor de haalbaarheid van een project" ????

Niets persoonlijks, maar ik vrees dat het in feite nog steeds niet wil zeggen wat je wilde laten zien : Cheesy:

Het belangrijkste is dat we begrijpen wat je wilde zeggen, toch? Beeld

Behalve dat we nog steeds niet de juiste woorden te vinden Beeld

Ik probeerde twee of drie, en dan zal ik een gat in het meer te maken : Mrgreen:

"Sociaal-economische aanvaardbaarheid"

"Sociaal-Econological aanvaardbaarheid"

"Sociaal-ethische aanvaardbaarheid"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 14/10/12, 20:02

BobFuck schreef:
Remundo schreef:De enige ecologische kritiek die men kan maken van de VE, Dit is de oorsprong van de elektriciteit gebruikt,


Steeds geen artikel in Engels, waaronder de productie van batterijen en motoren (lithium, zeldzame aardmetalen, enz.) Die sterk vervuilend proces (vooral neodymium) niet lezen ...

Het maakt eigenlijk niet zeldzame aardmetalen nodig, noch voor accu's of motoren.

Natuurlijk, er zijn permanente magneten fans met zeldzame aarden: we hebben en toch maakte uitstekende magneet motoren zonder ...

Metals batterijen zijn 100% recyclebaar. We moeten ons concentreren op eenvoudige batterij gebaseerd op grote schaal beschikbaar metalen zoals nikkel, ijzer, lithium, of andere componenten, zoals fosfaat ...

Elke "hightech" batterij en / of motor die buitensporig dure mijnbouwbronnen vereist, heeft geen grootschalige industriële toekomst.
0 x
Beeld
Takata
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 04/11/13, 10:19
x 3

Re: te zijn of niet elektrisch Electric, dat is niet het probleem




par Takata » 07/02/16, 21:43

Dirk Pitt schreef:
RIAZ schreef:Om deze 7 Kwh "aan boord" te hebben, zal TEN MINSTE 21 Kwh primaire energie moeten worden uitgegeven, dat wil zeggen iets meer dan 2 liter diesel….



door tegen, 100% het eens met het begrip wezenlijke inkrimping van de auto. 1.5 voeren rond een ton man en alles te 130km / h is nutteloos. Mobiliteit als het wil overleven moet energie-efficiënt zijn.


Hallo,

Hier zijn net te denken over waar ik me af.

Het lijkt mij dat er een specifiek Europees programma voor de fabrikanten stimuleren om lichter te ontwerpen ...

Heeft het iets aan iemand zeggen?

De tweede vraag, heb je kennis van een land dat zijn autobelasting (fiscale verkeer / verkeer btw) afhankelijk van, met name, de massa van voertuigen moduleert?

: Roll:
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans




par chatelot16 » 08/02/16, 00:14

yes Frankrijk!

de belangrijkste belasting op het voertuig is de brandstof tipp!

meer een voertuig is zwaar dat consome meer en meer op de belasting betaalde brandstof

de accijnzen op brandstoffen is natuurlijk net zoals het belast de werkelijke consomation ... in tegenstelling tot de berekening van laboratorium metingen eenvoudig geknoeid

landen waar benzine wordt belast gewoon een soort van de VS is de grote auto ... Frankrijk met dure benzine relatief kleine auto, hoewel ik denk dat het wenselijk is om nog lichter

maar om lichter is dit niet een fiscale prikkel ontbreekt is een aanbod van de fabrikant, en een verlaging van de veiligheidsnormen opleggen van een te sterke auto te maken

toen het versnellen 30 jaar geleden hebben we het recht om fragiel en gevaarlijke auto hadden ... we hebben meer solide auto op hetzelfde moment hebben we de snelheid verlaagd opgelegd ... niemand gedacht de snelheidsreductie permetrait maken Lighter auto
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans




par Remundo » 12/02/16, 22:55

absoluut Châtelot,

maar het is moeilijk met de zware wagenpark op de markt soap nu ...

Het zou beter zijn hybridiseren iets minder grote voertuigen stijl van 1990 jaar. Een R19 of hybride 405 zou ideaal zijn ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans




par chatelot16 » 13/02/16, 01:27

legere auto betekent niet te gieten!

savonette bedoel slechte handling ... en er zijn zeer zware stukken zeep!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten