Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/10/12, 12:11

Obamot schreef:
Did67 schreef:
Er kan geen sociologische haalbaarheid, omdat het bekend is dat "Sociologie is de tak van de menswetenschappen die bestuderen en observeren het denken en het gedrag van de mens in de samenleving, om te proberen te begrijpen en uit te leggen".


Ik geef mijn gedachte:

a) er is bij de ontwikkeling van elektrische voertuigen een hele reeks "technische" problemen: elektriciteit produceren, het probleem van opslag, autonomie, beschikbaarheid van lithium oplossen, de vervuilende extractie ervan, enz ... enz. .

b) Ik wilde alleen maar zeggen, datextraDe ontwikkeling zal beter zijn als we rekening houden met ons gedrag (wat is sociologie, rechts ???).

Dus als het model is technisch perfect (ik die vergeten, maar toegeven), maar het past niet in ons gedrag, zal het mislukken.

In dit geval reageerde ik op het voorstel van een volledig gedeelde universele vloot. We komen aan bij het station, verlaten we de auto die we gebruiken en we vertrekken met een andere auto ...

Technisch gezien Remundo heeft gelijk, het zou makkelijker dan de batterijen vervangen zijn.

Maar het oogpunt van ons gedrag (toe-eigening van eigendom, misbruik van gemeenschappelijke goederen), betwijfel ik dat dit goed te doen!

Ik noemde het "sociologische haalbaarheid". Ik weet niet zeker of het nergens op slaat. Maar laten we toegeven!

Ik stel copmmencer een wasmachine te installeren door het bouwen, in plaats van te vermenigvuldigen! Oin en neemt voorraad in een jaar!

[Het is een echte ervaring, die ik daar woonde meer dan 40 jaar in een internaat! Er was de beweging van de gemeenschap huizen ... Gemeenschappen .... Het verslag lijkt op zijn zachtst gezegd, heel erg gereserveerd ...]
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/10/12, 13:52

Did67 schreef:
Ik stel copmmencer een wasmachine te installeren door het bouwen, in plaats van te vermenigvuldigen! Oin en neemt voorraad in een jaar!


een vriend die in Zürich woont vertelde me dat was het geval in zijn gebouw en andere, even (in 2012)
elke huurder heeft 2 tot 3 "slots" per week om zijn was te doen. de machine is een grote, zeer snelle machine voor het wassen van grote capaciteit.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 14/10/12, 14:04

Did67 schreef:Dus als het model is technisch perfect (ik die vergeten, maar toegeven), maar het past niet in ons gedrag, zal het mislukken.

Ja, maar ons gedrag kan veranderen, en dit in aanzienlijke hoeveelheden. Zoals we hebben een goudvis geheugen we niet beseffen het, maar dit is gemakkelijk aan te tonen in een groot aantal gebieden, waaronder in de auto ....

Mijn grootvader, die geen socioloog, zei "Noodzaak regelsDit principe zal waarschijnlijk steeds belangrijker worden! Alle redeneringen die beginnen met: "Mensen zullen nooit willen ..." kunnen vallen naast de plaat steeds vaker.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 15:03

Dirk Pitt schreef:
Did67 schreef:
Ik stel copmmencer een wasmachine te installeren door het bouwen, in plaats van te vermenigvuldigen! Oin en neemt voorraad in een jaar!


een vriend die in Zürich woont vertelde me dat was het geval in zijn gebouw en andere, even (in 2012)
elke huurder heeft 2 tot 3 "slots" per week om zijn was te doen. de machine is een grote, zeer snelle machine voor het wassen van grote capaciteit.

Als je geld hebt, als je de jackpot te verzamelen, zal ik er naar kijken en maken het vruchten af ​​te werpen in de aandelenmarkt : Mrgreen: : Cheesy:

ok, ik ga uit : Mrgreen:

PS: Nee, dat deed, kun je niet dit woord als je het hoort, heb ik dacht te gebruiken en misschien is dit de "toegepaste sociologie "Maar zelfs dat is niet geheel bevredigend: omdat sociologie is gewoon de observatie van de douane, niets te doen in het register van een applicatie!

In marketing Het heet de "Desk & Veldonderzoek ". Misschien is het het dichtst bij wat je wilt uitdrukken ... Maar het mist de "sociale" connotatie die je rug zou zien.

Ik zie eerder een kwestie van "verantwoordelijkheid" of "collectieve bewustzijn" of "civic" ergens, daar heb je een brede discussie, super interessante imho te verhogen door zijn hoek van de aanval ...

NB: de "collectieve bewustzijn", als het bestaat, is in beslag genomen door ons ... kiesrecht, toch?
Dernière édition par Obamot de 14 / 10 / 12, 15: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 14/10/12, 15:04

Remundo schreef:De enige ecologische kritiek die men kan maken van de VE, Dit is de oorsprong van de elektriciteit gebruikt,


Steeds geen artikel in Engels, waaronder de productie van batterijen en motoren (lithium, zeldzame aardmetalen, enz.) Die sterk vervuilend proces (vooral neodymium) niet lezen ...

Er is een grafiek met de verontreiniging in de productie en het gebruik van categorieën.

Overigens is er het zelfde probleem met iets dat zeldzame aardmetalen gebruikt (met inbegrip van windmolens ...) mooie foto van de Chinese fabriek

"Er is niet één stap van de zeldzame aarde mijnbouw proces dat niet rampzalig zijn voor het milieu. Ertsen worden uitgepakt door het pompen van zuur in de grond, en dan worden ze verwerkt met behulp van meer zuur en chemicaliën. Ze zijn uiteindelijk gedumpt in tailing meren die vaak zeer slecht gebouwd en onderhouden. En dit hele proces, brede water equivalent of zeer giftige zuren, zware metalen en chemicaliën --andere uitgestoten in de lucht mensen die ademen, en lekken in het grondwater en de oppervlakte. Villagers Vertrouw op deze voor de irrigatie van hun gewassen en voor drinkwater.


Natuurlijk naast giftig, radioactieve lozingen zijn (er thorium en uranium, zoals lithium mijnen).

We kunnen natuurlijk zeggen "who cares het zijn de Chinezen die kanker zullen krijgen", het is niet zo mooi of groen : Mrgreen:

Elke elektrische Prius motor vereist 1 kilogram (2.2 lb) van neodymium, en elke batterij gebruikt om 10 15 kg (22-33 lb) van lanthaan. Dat aantal zal bijna het dubbele onder plan van Toyota's om het brandstofverbruik van de auto's te stimuleren, zei hij.


Uit dat de bodem is momenteel in 1 2 om tonnen van licht radioactief giftig afval ...
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 14/10/12, 15:47

Overigens, het aanraken van de Grafeen is nutteloos, het type Zn-Air batterij (oplaadbaar elektriciteit of elektrolyt veranderingen) zijn reeds in het stadium van operationele prototype.

http://www.eosenergystorage.com/products (Onder andere)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 14/10/12, 15:58

Did67 wilde spreken van een 'sociologische aanvaardbaarheid' als mogelijk obstakel voor bepaalde veranderingen; Ik denk dat deze opmerking, aldus geformuleerd, niet langer een methodologische zorg is. 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 16:32

Aanvaardbaarheid of niet, sociologie, het is als een spiegel van de maatschappij.

Leuk of niet, dus we zijn gedwongen om te accepteren wat is er waargenomen. 8)

Dat is het niet? Aan de andere kant, idealiter, waarom zouden we beperken om te lijden!

Anders is er dit:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Responsabi ... %C3%A9tale

We moeten erkennen dat dit interogation is enigszins interessant! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/10/12, 18:11

Ahmed schreef:Did67 wilde spreken van een 'sociologische aanvaardbaarheid' als mogelijk obstakel voor bepaalde veranderingen;


Dankjewel. Inderdaad, dit is precies wat ik wilde uitdrukken.

Dus "sociologische aanvaardbaarheid als grens voor de haalbaarheid van een project" ???? Oulalalala, ik word weer aangezet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/10/12, 18:19

Dirk Pitt schreef:
een vriend die in Zürich woont vertelde me dat was het geval in zijn gebouw en andere, even (in 2012)
elke huurder heeft 2 tot 3 "slots" per week om zijn was te doen. de machine is een grote, zeer snelle machine voor het wassen van grote capaciteit.


Ja ja. Ik weet ook van een paar gevallen van condominium of gemeenschappelijke habitat, met een bundeling van sommige apparatuur!

Een half dozijn in de boeken te worden aangehaald.

Dus ik vat het samen: 500 miljoen Europeanen die klagen omdat de koopkracht daalt en 50 die hun "niet erg intieme" uitrusting bundelen ... Als dit geen "sociologische rem" is ??? Oulalalalala, ik word weer ingeschakeld voor dit onjuiste concept ...

J''exagère natuurlijk.

Ikzelf, eerst geschreven als concpets als autodelen ontstaan.

Van tot aan wat we al onze gezamenlijke elektrische auto (dat was het idee Remundo waarop ik antwoordde, met het argument dat techniqueme, t is makkelijker dan om batterijen te vervangen), denk ik faudar het meer tijd ...

En dus dit model, dus voor sociologische redenen, ik denk niet dat het op grote schaal nu gegeneraliseerd.

En doet deze formulering juist is?

Moet ik dit idee te uiten? Je doet wat je wilt!

Dus ik denk dat we moeten, tot die prachtige dag wanneer ons bewust niveau dat van deze groep van Zürich, te beginnen met het bundelen van accu's bereikt. En daarom moeten de autoriteiten een nrome zeer snel op te leggen (zoals het heeft drie soorten ronde cellen voor onze apparatuur).

Dat is wat ik wilde zeggen op het eerste.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten