Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/10/12, 15:58

1) Ja, EV levert meerdere problemen op, waarvan de meest ernstige, technisch gezien, is: waar zou al die "duurzame" elektriciteit vandaan komen ???

2) Ik heb net gereageerd op het artikel, dat mij niet erg "attent" leek.

Zelfs in de opmerkingen die tegen mij zijn gemaakt: gemiddeld is het niet zeker dat er 2 "flessen" (sorry, batterijen) nodig zijn per EV.

goed dat 90% van strajets we weten dat ze op minder dan 60 km. Dus het huidige model: Ik rijd, ik opladen 's nachts, 90% problemen op te lossen.

Feit blijft dat voor de 10% van de overige ritten een systeem van “klik / klak” -stations de actieradius van deze EV's aanzienlijk zou vergroten.

We kunnen ons dus een model voorstellen waar voor 100 EV 120 batterijen zijn. 100 in gebruik "minder dan 60 km" en 30 voor vervanging bij 10% reizen van meer dan 100 km ...

Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn. Maar de inhoud van het artikel was erg laag (in reflectie). Zolang er brandstof, er is alleen verder.

Maar alsjeblieft, niet zeuren voor de overheid om lagere prijzen !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 13/10/12, 16:16

Ver in elektrische gaan, het kost tijd en planning vullingen.

In plaats van het veranderen van de batterijen kunnen worden beschouwd locaties verspreid elektrische auto's klaar om te gaan.

Voor degenen die hun eigen voertuig willen behouden, zou een beetje frituurolie in een dieselgenerator het goed doen voor de "10%" van te lange ritten.

zal het niet oplossen van de andere kant trucking of bouwmachines. De olie in de brede zin is een hoge waarde bron die iedereen zou moeten redden ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/10/12, 16:46

Zeker!

Maar de "haalbaarheid" van een project is ook de "sociologische haalbaarheid".

Je denkt echt dat de overgrote meerderheid van de mensen niets kan schelen "hun" auto ... Als je de toestand van de "collectieve vloten" (vloot van herovering) ziet ...

Nu ja, een mentaliteitsverandering / zal veranderen. The Ride, marginaal ontwikkelt. Dus het idee van tevoren.

Ik zit nog steeds in een gemengd model waar 90% van de ritten kan worden gedaan zonder de batterijen te vervangen, alleen met opladen in het huishouden. Dus in een "privé auto" -model.

Anderzijds lijkt de verhuur van de batterij, rekening houdend met de onzekerheid over hun duurzaamheid, mij een conditio sine qua non voor de ontwikkeling van de "privé" EV. Ik denk dat veel mensen daarom aarzelen. Ik de eerste, ik aarzelde twee of drie dagen om daarom op het Peugeot-aanbod te springen (hoeveel kost de batterij en na hoelang moet je overwegen om hem te vervangen; ik had wat alarmerende informatie gelezen - 15 euro / 000 jaar), en toen was het te laat!

Dus twee of drie batterij-opties (afhankelijk van het vermogen), gestandaardiseerde, gemeenschappelijk voor alle fabrikanten + verandering stations, lijkt een model.

Waarschijnlijk niet de enige!
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 14/10/12, 01:01

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 03:08

We moeten persoonlijke manier te nemen, Bob is alleen inspelen op de trend van deze discussie, maar ik heb nog nooit zo'n domme punt te lezen!

1) moet al zien dat we nog maar aan het begin van het tijdperk van elektrische voertuigen moet daarom te vergelijken met het systeem van de productie van auto's uit het begin van het tijdperk van verbrandingsmotoren! Het is dus duidelijk dat grootschalige producten, processen en materialen Gespeeld verandering schoner! Dit is absoluut zeker.
2) Geen woord hetzij op het feit dat we niet "klaar" voor de ontwikkeling van elektrische voertuigen de massa! Gewoon omdat we hebben nog niet voldoende produceren van zonne-energiecentrale elektrische energie "clean" ... Maar het is niet een woord in het artikel ...
3) Niet eens een woord over de oorsprong van de huidige elektriciteitsnetten, die grotendeels nucleaire gedeelte! Dan had in te voeren in de eerste plaats bij de berekening van de parameters ...
4) Ook niet een lijn op nieuwe grafeen ultracapaciteiten, batterijen zal naar verwachting uiteindelijk verdringen. De man moet niet "bewust" te zijn : Cheesy:

Ik stop er! Hoewel het niet nodig is om te denken van het, het is zo slecht argument, want het is geweldig geen kwestie importenawak potentiële ... : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 08:45

Did67 schreef:Maar de "haalbaarheid" van een project is ook de "sociologische haalbaarheid".

Er kan geen sociologische haalbaarheid, omdat het bekend is dat "Sociologie is de tak van de menswetenschappen die bestuderen en observeren het denken en het gedrag van de mens in de samenleving, om te proberen te begrijpen en uit te leggen".

niet "actie"Zelf de volgorde mogelijk, dus verwacht.

Bedoelde u misschien "sociaal"Of naar keuze"maatschappelijke"Of de overweging van de noodzaak om EV's in de invloedssferen, politieke nivau of gewoon de mentaliteitsverandering in de publieke opinie in het leven van iedereen te bevorderen dagen?

Ik zou liever zien dat het in termen van "behoeften". Personenvoertuigen danken hun succes aan de individuele aspect dat voortkomt uit de behoefte aan mobiliteit. Het gebrek aan oplaadpunten is het belangrijkste obstakel, aangezien er geen politieke wil door het opzetten van vullingen bijna overal terminals zal zijn, kan ik niet zien van de burgers om te investeren in een VE risico te blijven haven waar dan ook, de dag wanneer ze het meest nodig hebben hun voertuig!

En ik zie niet in de politieke autoriteiten massaal doen, zodat er geen grote investeringen, een conglomeraat van staten, om de productie van elektriciteit via thermische zonne-energie (problematisch zijn van herkomst energie die is opgewekt, met inbegrip van u) of machines overtallige soort energie Naudin ( : Mrgreen: ).

Dus ik zie niet in hoe of zou sociologisch analyseren van een feit dat niet kan worden bereikt, omdat uiteraard ontbreekt twee onbekenden in de vergelijking voor dit te laten gebeuren:
- Geen alternatieven energievoorziening;
- Geen geschikte distributienetwerk,
- Dus geen 'markt' in de staat, of te klein om te oordelen.

Alsof de aarde was de planeet Mars en wij vraagtekens bij de reden waarom er geen enthousiasme in het publiek om watervliegtuig te kopen! : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 14 / 10 / 12, 09: 13, 4 keer bewerkt.
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 14/10/12, 08:47

Did67 schreef:Maar alsjeblieft, niet zeuren voor de overheid om lagere prijzen !!!

De redenen zeuren nadat de overheid in overvloed, maar zijn onvermogen om de brandstofprijzen te verlagen niet te bekritiseren.

Hij is schuldig aan masker werkelijkheid de goede mensen door hem niet te vertellen vandaag voor te bereiden op een verdubbeling van de benzineprijzen. Als hij de waarheid verteld, zou de goede mensen niet voor de gek te beseffen dat zelfs als het de deugden die zij siert had, de elektrische auto 20 of 30 k € is voor hem en de auto (hij moet echt te leven) zal niet langer zijn dromen, maar nachtmerries te bezetten.

Dit jaar is de WERELD auto's van minder dan een ton minder 5 100 km liter waren behalve ...
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 14/10/12, 09:36

Het kan grote lijnen eens met ObamotMaar voor wat volgt, heb ik een grote twijfel ...
Obamot schreef:1) moet al zien dat we nog maar aan het begin van het tijdperk van elektrische voertuigen moet daarom te vergelijken met het systeem van de productie van auto's uit het begin van het tijdperk van verbrandingsmotoren! Het is dus duidelijk dat grootschalige producten, processen en materialen Gespeeld verandering schoner! Dit is absoluut zeker.

De industriële geschiedenis toont precies het tegenovergestelde, werd geïntroduceerd in de producten die we gebruiken (en erger te consumeren!) Steeds meer schadelijke stoffen of giftig ..

Maar als hij merkt, het belangrijkste probleem is er niet, het is aan de oorsprong van elektriciteit. Niemand wil om te kijken achter de beslissing, maar de realiteit dat een nieuwe kracht en dus meer stroom verbruikt (zoals de snelle elektrificatie van het wagenpark zou veroorzaken) zouden worden bediend door de smerigste productiemiddelen.
Er is geen legitimiteit ongeveer produktiemix spreken voor een nieuwe consument wordt besloten of te verzekeren. Het is absoluut rationeel in marginale, indien wordt aangetoond dat dit de eerste druppel die de emmer brak!
Op elk uur van elke dag van het jaar, waar dan ook in Europa (netwerkinterconnectie) de communicerende vaten maken van de wet ...

Laten we het eens te verminderen elektriciteit afval aan de macht auto's, zou het anders zijn.

Tenslotte wordt het grote belemmering voor de ontwikkeling van de VE hier getoond:
Obamot schreef:I4) Ook niet een lijn op nieuwe grafeen ultracapaciteiten, batterijen zal naar verwachting uiteindelijk verdringen. De man moet niet "bewust" te zijn

En ja, alles 6 maanden geleden een team van top namen die een aankondiging (zeer ernstig), die knock-out degene die we dachten dat was de juiste keuze gemaakt. De kerel koper is verdacht (we zullen beter en goedkoper later) en vooral niemand wil krijgen in het industriële avontuur en een fabriek volledig te bouwen is nog voordat het cement droog is!
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 14/10/12, 10:31


we lezen
Een deel van deze milieubelasting van, bijvoorbeeld, de productie van batterijen en elektromotoren, die de werking van toxische mineralen zoals nikkel, koper of aluminium vereist

Ik wist niet dat koper "giftig" was ... Dit artikel is een pamflet zonder onderbouwde argumenten tegen EV.

De massa van een VE is vergelijkbaar met die van een VT wezen een stalen frame, zodat het ingebedde energie is zeer vergelijkbaar.

De enige ecologische kritiek die men kan maken van de VE, Dit is de oorsprong van de elektriciteit gebruiktZoals reeds Obamot goed.

In Frankrijk, een EV is een nucleaire aandrijving, Denemarken, auto steenkool ... En we kunnen bereiken met behulp van koolwaterstoffen planten achter bij VT branden van de koolwaterstof rechtstreeks.

CO2 op het plan, de VE alleen relevant wordt wanneer de elektriciteit is in eerste instantie een laag koolstofgehalte en ideaal denucleariserend.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/12, 11:33

RIAZ schreef:Het kan grote lijnen eens met ObamotMaar voor wat volgt, heb ik een grote twijfel ...
Obamot schreef:1) moet al zien dat we nog maar aan het begin van het tijdperk van elektrische voertuigen moet daarom te vergelijken met het systeem van de productie van auto's uit het begin van het tijdperk van verbrandingsmotoren! Het is dus duidelijk dat grootschalige producten, processen en materialen Gespeeld verandering schoner! Dit is absoluut zeker.

De industriële geschiedenis toont precies het tegenovergestelde, werd geïntroduceerd in de producten die we gebruiken (en erger te consumeren!) Steeds meer schadelijke stoffen of giftig ..

Maar als hij merkt, het belangrijkste probleem is er niet,

Ja, ik begrijp dat dit legitieme zorg. Het was niet wat ik wilde zeggen dank u voor verholpen. De bedoeling was natuurlijk gebaseerd op een misschien overdreven optimisme, dat was om te zeggen "we zeker beter doen later"Toen massaproductie zou zijn in de agenda (aangezien elektrische voertuigen worden beschouwd als" groener dan anderen ") moet logischerwijs verwachten dat de kwestie van de ecologische evenwicht veroorzaakt productieput de keuze van de materialen zou worden gevolgd door dezelfde exigeances).

Hoewel dit nauwelijks het geval is, aangezien, zoals Remundo de huidige generatie van licht VT herinneren nagenoeg identiek aan die van VE hierover ...

En mijn conclusie zou zijn dat uiteindelijk zal er waarschijnlijk winnen, als we de moed hebben om gewicht paradigma / power VS gewicht / prestatie te bevorderen (zoals is helaas nog steeds het geval is voor VT).

Want ik zou het niet erg (zoals waarschijnlijk allemaal van ons) elektrische voertuigen in een lichte shell soort MDI ... Guy Negro. Trouwens, ik vraag me af waarom het niet een hybride lucht / elektrisch biedt wel: dit zou al zijn problemen op te lossen (tenzij het echt wil de harde vragen op te lossen ... hum ...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten