Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 30/07/12, 13:24

toto65 schreef: .....
2- de onderhoudskosten van de elektrische auto geschat op nul
het lijkt te weinig.

Philippe deuren aan wat uw twijfel? de jaarlijkse kosten?


De batterij na hoeveel kilometers het veranderen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 31/07/12, 07:55

uit kolom F u toevoegt vaste bedragen, dus als we de verschillen jaarkilometrage dat de kosten niet verandert.
in kolom C worden sommige kosten eenmaal teveel geteld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 31/07/12, 17:11

De batterij na hoeveel kilometers het veranderen?

Na 200 of 000 jaar 10km

Philippe Ok, goed te zien, ik zal corrigeren.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 06/08/12, 11:16

Citro schreef:1 / Ik zal mijn pre-reservering van de MIA bevestigen

Hallo Citro,

Ik opnieuw zou deze draad lopen en ik zag wat je wilde boek de MIA (in 2011 denk ik).
Heb je gedaan? Dus, heb je gekregen? A priori ja, want het lijkt nu geproduceerd.

Van mijn kant, ik probeerde ION en ik was totaal verrast door de tijd.
Ik wist dat het koppel van een elektromotor was zeer goed, maar ik dacht dat qu'90 km / h acceleratie zou zeer beperkt zijn. Nou, eigenlijk, helemaal niet! Dit vormt geen probleem om zich te mengen met het verkeer van een snelweg! (Zag het was de angst van veel mensen hier).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/08/12, 16:47

Désolé Bambou, MIA is niet meer op de agenda ...
En aangezien Mrs. probeerde de Ion, geeft de voorkeur aan ze.
Ik hou van de Ion, maar voor onze huidige doeleinden, zou de MIA voldoende en efficiënter zijn.
Als onze 2 106 elektrotechnische werkzaamheden, voor nu, geen behoefte om te veranderen.

En dan de Scoot'elec is leuk als het weer het toelaat.

Ik wens u veel plezier in Ion (en snelle levering).
Je deed het goed om te springen op promotie binnen 11.000 € :P
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 17/08/12, 20:58

Ja, ik begrijp dat u de voorkeur aan auto's die rijden houden. Ik doe hetzelfde!
Ik heb niet het genoegen gehad van het testen van de mia, maar het zou ook volstaan. Het is gewoon dat de prijs wordt minder interessant dan de ionen 8)

Citro schreef:Désolé Bambou, MIA is niet meer op de agenda ...
En aangezien Mrs. probeerde de Ion, geeft de voorkeur aan ze.
Ik hou van de Ion, maar voor onze huidige doeleinden, zou de MIA voldoende en efficiënter zijn.
Als onze 2 106 elektrotechnische werkzaamheden, voor nu, geen behoefte om te veranderen.

En dan de Scoot'elec is leuk als het weer het toelaat.

Ik wens u veel plezier in Ion (en snelle levering).
Je deed het goed om te springen op promotie binnen 11.000 € :P
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 12/10/12, 11:42

Bonjour à tous,

Droevig nieuws ... voor degenen die niet intens doen marrent!

Better Place zou leiden in de vleugel. Dat is wat het te laat is voor een oorlog te zijn ....
Het is hier: http://www.moteurnature.com/actu/uneactu.php?news_id=26680
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/10/12, 15:54

Het artikel is nog steeds een of andere idioot op een aantal aspecten:

- Het is duidelijk dat in dit geval (batterijwisselsysteem), de oplossing is meer batterijen te kopen, maar een huur

- De accu wordt als melkflessen van weleer: het maakt een lege fles, satie opladen, je met een vol ... Je hoeft niet schelen dat de fles is bekrast, gedeukt ...

- Ik leek te lezen dat de batterij van de ZOE (die wordt verhuurd) "plug and play" is (zeer snel uitwisselbaar; daarom kunnen we blijkbaar technisch gezien dus doen, in tegenstelling tot wat het artikel aangeeft) .

Dat gezegd hebbende, ik heb geen mening over Better Place. Het is gewoon een of de ander oogpunt dit artikel verbaast me ...

En ik zeg niet dat het opzetten van een dergelijk systeem eenvoudig is. Zelfs als het weer "fabrieken die miljoenen kosten", dat lijkt me onwerkelijk. Aangenomen dat het gestandaardiseerd is, zie ik niet wat een soort "Norauto" met een lift zou kunnen voorkomen. U rolt om, klikt / klikt, wij klikken los, wij verschuiven weer, u gaat naar de kassa! Een beetje zoals een McDrive van de drums. Miljoenen ??? Ja. Zoveel als McDO. Heeft dit de ontwikkeling van McDO belemmerd ...

Nee, het doet me denken aan slechte argumenten van degenen die nog steeds huilen uit de gouvrenement wanneer benzine zal toenemen !!!

Moeilijkheidsgraad: opleggen van een standaard op alle fabrikanten voordat iedereen zijn eigen heeft ontwikkeld. Nogmaals, Europa een achterstand en moet opleggen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 12/10/12, 16:23

Did67 schreef:Het artikel is nog steeds een of andere idioot op een aantal aspecten:

- Het is duidelijk dat in dit geval (batterijwisselsysteem), de oplossing is meer batterijen te kopen, maar een huur
Dit betekent dat het voorwerp dat in dit geval moeten we meer dan accu's maken.

Did67 schreef:- De accu wordt als melkflessen van weleer: het maakt een lege fles, satie opladen, je met een vol ...
Maar de vultijd is niet hetzelfde als de melk fles.
Om 1 fles te geven over de tijd als het zet 8 uren te vullen, moet men een voorraad van flessen.

Did67 schreef:- Ik leek te lezen dat de batterij van de ZOE (die wordt verhuurd) "plug and play" is (zeer snel uitwisselbaar; daarom kunnen we blijkbaar technisch gezien dus doen, in tegenstelling tot wat het artikel aangeeft) .
Het artikel zegt niet dat we kunnen het niet doen, zegt hij dat als we dat doen, alle auto + verwijderbare batterij is zwaarder (en dus een lagere autonimie) met een accu van het voertuig.

Did67 schreef:Zelfs als het weer "fabrieken die miljoenen kosten", dat lijkt me onwerkelijk. Aangenomen dat het gestandaardiseerd is, zie ik niet wat een soort "Norauto" met een lift zou kunnen voorkomen. U rolt om, klikt / klikt, wij klikken los, wij verschuiven weer, u gaat naar de kassa!
Het idee van Better Place, dat het was, maar volledig geautomatiseerde ... waar miljoenen :?
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 13/10/12, 10:03

Did67 schreef:- Het is duidelijk dat in dit geval (batterijwisselsysteem), de oplossing is meer batterijen te kopen, maar een huur


Dit bewijs veroordeelt Better Place op het veld ...

Het systeem vermenigvuldigt het aantal accu met een factor ik niet maar die noodzakelijkerwijs tenminste 2 (2 batterijen voor een auto bij de handel) en zeker veel groter voor de gehele logistieke flow. Alleen al de kosten van de accu weegt zwaar in de aankoop of lease dit zal niet dingen te repareren ....
Meer oplaadtijd is kort, minder behoefteuitstekend accu's is belangrijk, maar ... meer laadsystemen zijn duur! Het is moeilijk om modern te zijn ....

Indien in de business plan BP er vergelijkingen met melkflessen waren, bevestigt dat mensen die geld hebben, zet het overal. Erken dat verliezen met Madoff is niet veel slimmer en herinneren ons eraan dat een fles melk (zelfs biologisch) mag debiteren 250 200 Volt ampère bij verkolen en de daarmee gepaard gaande slakken! Het is nerd te worden verkoold bij de ambitie ZE ....

Dit alles berust op de gedachte, zorgvuldig onderhouden door entrees in alle soorten en hun publicatieblad, de VE probleem autonomie .....

Meer in het algemeen, als het doel is niet om een ​​toegankelijke voertuig naar het grootste aantal (onderdeel van de prijs of 2 3) bieden, infrastructuur zal niet subsidiabel zijn. Je moet het gezicht van de Renault dealers die werden opgelegd, op hun kosten, uitrusting en opleiding voor VE ze niet bereiden op de verkoop te zien!

Alleen farao kon piramiden veroorloven voor zichzelf ...

De prijsdaling is niet op de agenda, met uitzondering van periodes van sellout PEUGEOT als bouwers vastklampen, als mallen voor hun mossel, het idee van een markt met hoge marges en ze zullen sterven.
De ervaring van KODAK schipbreuk lijkt niemand te dienen ...

Ook moeten we niet vergeten dat de massale verspreiding van EV's de werkelijke tegenstellingen van deze optie lijkt. Vermoedelijk zijn ze in de bovenste verdiepingen van het hoofdkantoor van de fabrikanten en gangen van de ministeries bekend. Dus alsof we worden geactiveerd voor de toekomst door de ter plaatse.
Le ter plaatse Porte de Versailles zichtbaar was in de afgelopen dagen: heel slim degene die de grote veranderingen die hij waargenomen tussen de 2008 WORLD en een die zal eindigen morgen kunnen de lijst.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten