Elektrische auto: fysieke grenzen en de algehele balans

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 08/01/11, 21:56

Citro,

door inferieure dienst hoor een defecte autonomie, de noodzaak om rekening te houden met de variatie van autonomie afhankelijk van het seizoen en temperaturen, afhankelijk van de leeftijd van de batterijen of oplaadtijd, onder anderen. pure verschijning prestaties is relatief hoog voor mij
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/01/11, 23:11

Voor F1, versnelling, de limiet is de motor koppelkromme is in 1.45 G (tijd van F1 Turbo 1200CV)

Voor de zijdelingse versnelling en remmen limiet is de banden en ongeveer 5 G !!!

http://f1.automoto365.com/news/f1/force ... 956-1.html

Een round-up van de cijfers is leerzaam: de maximale vertraging krachten overschrijden g 4,5 3 punten in Spa-Francorchamps is een van de leveranciers van de remmen van het plateau van het wereldkampioenschap van de Formula One geopenbaard,
Brembo: het remmen van de Combes (5,06g) in de linker / rechter uitgang Pouhon (4,67g) en baffle de bushalte (4,90g). In Bahrein, de enige rem het einde van de rechte lijn overtreft onze referentiemarkering (4,58g).


http://www.nitrobahn.com/nitro-barn/tip ... a1-racing/

F1 De auto is ontworpen voor high-speed bochten. Een F1 kan een low-speed hoek nemen (tussen de 80 en 100 km / h)
met zijdelingse versnelling van 2 g. Bij snelle bochten, F1 auto-have beens Opgenomen laterale acceleratie genereren
In bochten g 6.0 op het Suzuka circuit. Zelfs de beste weg juridische sportwagens kan geen bochten
versnelling meer dan 1.1 g. Een F1 bestuurder zal worden onderworpen extreme kracht tijdens accelereren, remmen en bochten.
Bijvoorbeeld, aan het begin van de 8 Istanbul Park circuit waar de Turkse GP wordt gehouden, bestuurder moet een stand te houden
entre bochten G-krachten 4.5 en 5.5 g gedurende zeven seconden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/01/11, 00:06

Stipe schreef:door inferieure dienst hoor een defecte autonomie, de noodzaak om rekening te houden met de variatie van autonomie afhankelijk van het seizoen en temperaturen, afhankelijk van de leeftijd van de batterijen of oplaadtijd, onder anderen. pure verschijning prestaties is relatief hoog voor mij
Als de MIA biedt een dienst die gelijkwaardig zijn aan die van mijn 106 (ontworpen en geassembleerd in Heuliez, zoals MIA), men werkt nog steeds heel behoorlijk met batterijen van 10 jaar en dat ik niet significant dalen afnemende autonomie winter, zal het heel goed gaan ...
Laad tijd op een standaard stopcontact 16A een probleem hebt op mijn 106 niet. MIA heeft meer autonomie 1 / 3 accucapaciteit in minder voor de basisversie, waardoor het veel sneller dan mijn 106 (8H00 voor de volledige aanklacht tegen 2H30 voor MIA) te laden.

Vandaag heb ik een tussenstap belasting op onze 2 106 voor de lunch die ons toeliet om te gaan over onze chacuns beroepen in de middag na een ochtend op een vliegende ... Op de MIA, 10 minuten opladen wedstrijd 8 km van extra punt (met de standaard lader), terwijl op mijn 106, 10 minuten opladen wedstrijd 2,5 km van extra run sommige snelladers of terminals snel lasten op Bordeaux toestaan herstellen 20 km bereik in 10 106 minuten voor onze ... (maar ik gebruik ze niet, omdat niet de behoefte voelen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/01/11, 00:45

RIAZ schreef:... Jammer, CITRO (en ik idem) zou erg blij zijn om een ​​versie met een slimme S.Cx kopen en geschikt voor gebruik met de passage van honderd kg minder en perfos meer.
1 / Ik bevestig mijn pre-boeken van de MIA Ik denk dat proberen voordat de lente, ter gelegenheid van de inhuldiging van een unieke Bordelaise VE concessie in zijn soort, want met meer dan 10ans van SAV ervaring in EV (het verzekert de klant) ...
: Mrgreen:
2 / Gemiddelde snelheid van onze bewegingen doet me denken dat de aerodynamica van de MIA, ik niet zo arm als je zei dat leidt me om te geloven dat hij niet een overheersende rol spelen in de voorstelling , dagelijks.

3 / De kwestie van energie voeden van elektrische auto's grote zorg voor hun critici. :?
Electric MIA heeft het voortouw genomen in het combineren van de bouw van haar auto's met programma ontwikkeling van hernieuwbare energie. : Mrgreen:

Andere bezwaren. :? : Lol:
Meer informatie over Site MIA elektrische
RIAZ schreef:... Als HEULIEZ houdt, naar ik hoop, de oplossingen zullen komen uit Mavericks in dit type. Ze hebben geen reden om verlegen te zijn in de voorkant van de grote bouwers die koud in de steek laten.
+1 : Arrowu:
Ik denk ook dat dit de snipers die de beste kaarten in de hand.
hier andere, meer ongebruikelijke :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 10/01/11, 08:51

Citro, met het risico door te gaan voor een basis "anti" :?

Uw auto slapen in een garage?
Omdat ik de ervaring heb van mijn motor met hulpmotor die is bevestigd door mijn verkoper en door de andere deelnemers in een forum Toegewijd, de kou verlaagt de prestaties van batterijen (een geschiedenis van interne weerstand die toeneemt). De rendementen die ik las in de pers van de Amerikaanse elektrische minitest deden me denken dat auto's niet uit natuurkunde zijn.

Voor de rest van uw bericht bevestigt u wat ik zeg, de prestaties is heel iets lager dan de huidige benzine auto (20 10 km bereik na minuten opladen, wanneer het wordt tussen 500 en 1000 met auto's fossielen) als er een hogere aankoopprijs, ik denk dat veel mensen kunnen dit beschouwen als een onaanvaardbare achterstand (begrip nogal subjectieve kijk misschien onterecht, ik geef toe).

Persoonlijk, na de gesubsidieerde fietsen voor ritten van minder dan 15 km (30 km AR) Ik weet niet de auto te nemen geproefd. Hoewel ik weet ook zijn marginaal, en voor een lange tijd : Cheesy:
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 10/01/11, 12:45

Dag ik Citro en alle

Ik ben noch tegen, noch fanatiek noch électriphile noch électriphobe (misschien Elec-phobe!).
Ik ben alleen geïnteresseerd in de manieren die zal ons toelaten om het aandeel van de individuele mobiliteit die zout geeft om het leven te behouden ...

Ik weet dat de keuze van VE niet te dom is verminderd en dat de toekomstige productie van Heuliez is niet oninteressant in deze context.

Het blijft waar dat deze auto is een mini-bus (en dus aangewezen op de website van de fabrikant) die naar verwachting deel uitmaken van een vloot, groot of klein (nog steeds op de fabrikant website) zijn.

Het blijft waar dat de wetten van de aerodynamica bekend om een ​​eeuw niet de balk (ideaal voor een mini-bus) alle kwaliteiten die nodig zijn om te gaan met zo min mogelijk energie te geven. We moeten niet vergeten dat dit de doelstelling.

Opmerkingen over uw lage gemiddelde snelheid niet dispositive. Als we reizen 90% van de afstand tot 90 km / h, kan de snelheid van de slak 10% serieus stoppen gemiddeld!
Maar het totale rendement van het traject, dan gaat het erom het deel gemaakt 90 km / h. En dat geldt nog meer in elektrische lage snelheid waar het verbruik laag is, zelfs nul wanneer gestopt.

Als uw snelheid was constant laag zou het beter zijn om te besteden twee of bijgestaan ​​driewieler of 100% elektrische die bijzonder zorgzaam aerodynamica fabrikanten hoewel ze niet supersonisch ... Geweldig, niet?

Ten slotte, als boos, kunnen we stoppen om de werkelijke oorsprong van de elektriciteit die wordt gebruikt in het geval van een ontwikkeling van elektrische voortstuwing te bespreken, maar de productie van hernieuwbare elektriciteit programma waarvan je spreekt moeten worden uitgevoerd met discretie . De website website MIA elektrische (link die u aangegeven), heb ik niets gevonden, of misschien is het verborgen.
Voor tegens, heel gemakkelijk dat het zal kosten slechts € 1,5 / 100 km vond ik.
Is het MIA-laadsysteem in dit opzicht "open" of gaat het door een doos waarvan de aangekondigde intelligentie zal worden gebruikt om elektrische brandstof te belasten?

Ik denk dat mensen van Heulliez dit allemaal kennen en (hopelijk!) Zo spoedig mogelijk, met de ervaring en ze weten dat ze weinig voertuig aangepast aan de specifieke, veel lichter te doen, hoewel meer aerodynamische en daardoor doeltreffender.
En bovendien mooi zal zijn, weg van de zeepkist (dan bedoel ik niet de mini-bus) van Mars die afkeer voor ons kleine auto's laat zien.
Dernière édition par RIAZ de 10 / 01 / 11, 23: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/11, 14:02

Stipe schreef: ... Uw auto slapen in een garage?
Helaas niet, sliep ze buiten, vies en bedekt met vorst zoals vandaag. :?
Stipe schreef:... Cold verlaagt de prestaties van de batterij (de interne geschiedenis van de weerstand toeneemt). De feedback die ik heb gelezen in de pers van de elektrische mini-test ...
De MINI EV hebben Li-ion batterijen (bij mijn weten), waarvan de technologie is anders dan mijn NiCd. Ik heb geen significante afname van autonomie in de winter merken, maar misschien is het mijn lading management programma dat ik uiteindelijk kort voor mijn reizen ... Als de lading opwarmt batterijen ... : Idee:
Stipe schreef: Voor de rest van uw bericht bevestigt u wat ik zeg, de prestaties is heel iets lager dan de huidige benzine auto (20 10 km bereik na minuten opladen, wanneer het wordt tussen 500 en 1000 met auto's fossielen)
Ik zal nu stoppen !!
1 / De prestaties van EV's hebben niets vergelijkbaar met die van warmte en moeten kiezen voor haar VE gebaseerd op wat er daadwerkelijk gebeurt. In mijn geval, ik ben tevreden met wat ik heb, maar, net als iedereen, als ik meer had, ik gaspillerais meer energie. 8)
2 / "20 km autonomie na 10 minuten opladen", het is voor de zeldzame ladingen op een snellader zeer krachtig, duur, buiten het voertuig omdat het omvangrijk is en een hoog elektrisch vermogen vereist, dus een duurder "EDF-abonnement". In 50.000 elektrische km heb ik nog nooit een snelle lading gedaan.
3 / We hebben geen réccupère 500km 10 in een paar minuten met een thermische voertuig, we kopen ... Dit is égalemnt mogelijk met een elektrische auto door het omwisselen van batterijen, als een van de batterijen verandert in een zaklamp ... En sommige labs werken aan regeneratieve vloeibare elctrolytes 600km voor autonomie die we 5 minuten zal vervangen in vergelijkbare benzinestation aan statioins benzine ...
Stipe schreef:Persoonlijk, na de gesubsidieerde fietsen voor ritten van minder dan 15 km (30 km AR) Ik weet niet de auto te nemen geproefd. Hoewel ik weet ook zijn marginaal, en voor een lange tijd : Cheesy:
Bravo en blijft sterk als zijn anderen die zich gemarginaliseerd voelen. Je in ieder geval je op intelligente wijze te bewegen en wat je uiteindelijk begrijpen, als ze worden weergegeven in het voorbeeld.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 27/07/12, 18:13

Hallo iedereen
Ik maakte een vergelijkende tabel elektrische auto, auto fossiele energie.
Het uitzicht is wat het minst kost.
De recente premie € 2000 zijn niet inbegrepen.
4 pagina laatste kolom is de jaarlijkse kosten


Wat is uw mening over de onderhoudskosten, verzekering, leasing batterijen, de stijgende kosten van energie (elektrische of fossiele)

Dank je wel meer

EXEL hier doc en pdf.

https://www.econologie.info/share/partag ... l0Mf1v.xls
https://www.econologie.info/share/partag ... YJlGuZ.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/07/12, 20:29

Ik weet het niet ... Ik heb een twijfel op tafel uit kolom F.
oops, eindelijk kolom C ook :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 30/07/12, 07:50

Tabel is opgebouwd als volgt:
kosten van de aankoop van het voertuig + verzekering + onderhoud + (x stroomverbruik kosten energie x aantal Km)
In samenvatting voor het eerste jaar van gebruik:
slim € 12
skoda € 14
poloshirt 15 € 261,46
zoe 17 €
C-ZERO € 18
CLIO III 5P dCi € 17
BLAD € 31

dan is het verhogen van de jaarlijkse kosten is:

smart 1 783,32 €
Skoda 1 601,06 €
polo 1 651,80 €
zoe 1 832,00 €
C-ZERO 2 279,56 €
CLIO III dCi 5P 1 695,44 €
LEAF 823,39 €

Mijn zelfkritisch betreffen:
1- het energieverbruik van 20kW / 100km elektrische auto's <= lijkt me veel, heb je andere hypothesen
2- de onderhoudskosten van de elektrische auto geschat op nul
het lijkt te weinig.

Philippe deuren aan wat uw twijfel? de jaarlijkse kosten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten