elektrische auto-emissies en CO2 land P.Langlois

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 22/02/10, 12:51

Christophe schreef:
Na zijn altijd lobbyisten die willen ons doen geloven dat het een technologisch probleem VE ... Ik denk dat het economische Polito :)

Waarom sommige verenigingen beter worden gebouwd auto die protopipos van automakers?



Ja ! Goede opmerking!

We moeten het zelf doen.

Dit is de enige oplossing om de huidige "fout" van fabrikanten aan te tonen.

Fietsen, trikes, hybride en volledig elektrische "zelfgemaakte" auto's zijn overtuigender dan welke theorie dan ook.
Bovendien geeft de kracht van uw ervaring geloofwaardigheid aan uw sociale en politieke actie, aangezien u uw bekwaamheid in het veld hebt aangetoond door middel van tastbare feiten.


Het Wingover trimaran-project is gebaseerd op deze logica van "doen" om het nut aan te tonen.

Tot slot, zoals neef DéDé me altijd vertelt:
"Een wandelende eikel gaat altijd verder dan een zittende nerd!"
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/06/11, 16:53

Een andere methode die rekening houdt met grijze CO2: https://www.econologie.com/voiture-elect ... -4358.html

We komen niet tot dezelfde conclusie...
0 x
metomol45
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/01/16, 20:37




par metomol45 » 09/01/16, 21:54

Deze berekening is erg optimistisch en negeert veel punten:
1° een verbruik van 15 kw.h aan de wielen veronderstelt een groter beroep op de energieproducent vanwege lijnverliezen 8%, van de transformator/gelijkrichter om de gelijkstroom te produceren 10%, van de elektronica en de motor 10%, van het laadrendement van de batterij 9% in totaal hebben we slechts 63% van de initiële energie, daarom heeft 15 kw.h aan de wielen eigenlijk 23,8 kW.h nodig
2° de energiemix in Frankrijk is ongeveer 90g CO2/kw.h en niet 56 zoals aangegeven, het is hoger in de winter als elektriciteit geïmporteerd wordt uit de EU waar het gemiddelde 460g CO2/kw.h is
3° er wordt geen rekening gehouden met de energiekost van de constructie en recyclage van LI-Ion-batterijen: ongeveer 40g CO2/kwh maar ik geef toe dat dit cijfer niet precies bekend is, laten we het even vergeten
4° in de winter zijn verlichting en verwarming (gratis voor een verbrandingsmotor) en in de zomer zijn airconditioning energie-intensief en verhogen ze het energieverbruik aanzienlijk
Uw cijfer van 16kw.h/100km is dus sterk onderschat, het zou eerder rond de 25kw.h/100km liggen, wat dan zonder verwarming of airconditioning zou overeenkomen met een CO2-equivalent van 25. 90 / 100 = 22,5g CO2/km
5° tot slot zal in 2020 het verbruik van dieselvoertuigen 95g CO2/km bedragen plus de 15% die u vermeldt van de aarde aan de stekker, dus bijna 110 g CO2/km
de resultaten zijn nog steeds gunstig in Frankrijk in het voordeel van elektrische voertuigen, alleen dankzij kernenergie, die 77% van de elektrische energie produceert
Als je dit voertuig bestuurt door de batterij te voorzien van koolstofelektriciteit, zoals bijvoorbeeld in Duitsland, is het 150 g CO2/km, wat meer is dan een huidig ​​​​dieselvoertuig.
Dat gezegd hebbende, ik ben voor de elektrische auto, in de stad voor ritten van minder dan 50km en als er geen heuvels zijn en zonder verwarming.
JPM Ingenieur CNRS
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 10/01/16, 21:56

wauw, dat is een onderwerp aan het licht brengen!

Beeld

8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/01/16, 18:27

metomol45, ik gun je graag de 8% verlies online, maar voor de rest verdwaal je...
Op meer dan 100.000 km ononderbroken metingen van grip tot wiel , Ik heb het verbruik gemeten van 4 voertuigen over een periode van 8 jaar...

Dit betrof:
- 2 Peugeot 106 uitgerust met nikkel-cadmiumbatterijen die 18 tot 22 kWh per 100 km verbruiken.
- 1 van de Peugeots was uitgerust met een lithiumbatterij (LiFePo4), die 22kWh/100km verbruikte en zijn verbruik zag dalen tot onder de 16kWh/100km.
- 1 Volkwagen e-Up (lithium) die minder dan 14kWh/100km verbruikt over het hele jaar (12kWh/100km in het voorjaar en
in de herfst). Deze nieuw gekochte auto heeft vandaag 25.000 km gelopen.

Ik ken andere gebruikers van elektrische voertuigen die, net als ik, hun verbruik meten (om de waarde van hun auto te kennen en hun elektriciteitsbudget te plannen). De Zoe en zelfs de krachtige Tesla van 2200kg halen niet de verbruiken die je aankondigt bij huidig ​​gebruik... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 11/01/16, 18:50

Metomol spreekt van 15 kWh/100 km aan de wielen, wat mij redelijk lijkt.

Nadat de well-to-wheel-debatten eindeloos zijn, en in feite gedurende de volledige levenscyclus van een auto, is de CO2-uitstoot ongeveer hetzelfde voor een rokende en een elektrische auto.

Zo is iedereen het erover eens: geen jaloezie bij de vervuilers. : Mrgreen:
0 x
Beeld
Lionel53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/10/19, 19:46
x 1

Re: Elektrische auto, CO2-uitstoot en landen door P.Langlois




par Lionel53 » 10/10/19, 20:02

Hallo,

Gewoon om je te bedanken voor alle gedeelde informatie!
1 x
Gerardline
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/02/22, 18:20
x 1

Re: Elektrische auto, CO2-uitstoot en landen door P.Langlois




par Gerardline » 26/02/22, 19:12

Bedankt voor uw informatie. Ik heb veel dingen geleerd
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elektrische auto, CO2-uitstoot en landen door P.Langlois




par phil59 » 26/02/22, 21:28

Als je een EV rijdt, weet je dat de koplampen weinig invloed hebben op het verbruik.

het doet me denken aan een verkoper die me geen VE "wilde" verkopen en me vertelde dat er op een ion, C0, geen klok was om sap te besparen.

Inderdaad, het kan spelen op 1 mm over 100 km!

Verwarming ja, verbruikt een beetje, veel op oudere EV's, maar niet enorm op de meest recente. Omdat er niet veel energie verloren gaat, hoeft er maar heel weinig warmte in het systeem te worden geïnjecteerd.

Eind oktober heb ik een parcours afgelegd in EV van meer dan 700 km zonder pb.

En ik laad elke dag op aan een ordinair 220V stopcontact in de tuin....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Elektrische auto, CO2-uitstoot en landen door P.Langlois




par gildas » 27/02/22, 13:23

Omdat de snelheid steeds beperkter wordt (soms 30 km/u in de stad, 80 km/u op provinciale wegen), spreekt dit in het voordeel van elektrische auto's die bij lage snelheid zuiniger zijn in verbruik dan thermische auto's...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten