elektrische auto bij koud weer: getuigenis Leaf

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/01/14, 08:54

Het laatste strenge koude weer dat we in Frankrijk hebben meegemaakt dateert van 1984 en 1986...
In 84 was het min 17°, ik herinner het me nog goed, ik was 17 jaar oud, en we zaten in kapotte vliegtuigen op de militaire basis waar ik was...

De dieselolie (nou ja, de paraffine die erin zat) stolde inderdaad en blokkeerde alles, de motorblokken die niet beschermd waren door voldoende gedoseerd antivries barsten en de accu's barstten.

Dus als je zegt dat in Canada alles in orde is bij zeer koud weer, vergeet je te zeggen dat alles is gepland om het te laten werken, ook al is het niet zichtbaar, de batterijen, de voertuigen, de vloeistoffen zijn aangepast aan de klimatologische omstandigheden.
:?

In Afrika en veel andere landen gebruiken ze rivierwater als koelmiddel... Auto's zien er niet zo anders uit...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 28/01/14, 12:10

Helemaal eens met Citroen.

In 1986 waren we aan het langlaufen op het Canal du Midi in Toulouse en veel vrienden kregen een kapotte motor of, voor de gelukkigen, een ontplofte radiateur.

Als alles zo eenvoudig lijkt in landen waar het elk jaar erg koud is, komt dat omdat de apparatuur is aangepast en de gebruikers ermee instemmen om de extra kosten te betalen, omdat ze heel goed weten dat het voor hen essentieel is.

We maken regelmatig grappen over steden in het zuiden van Frankrijk die verlamd zijn door 10 cm sneeuw, maar die genoeg geld wil financieren om sneeuwploegen te kopen, te onderhouden en te bedienen die over 3 jaar 10 dagen dienst doen :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1635




par Macro » 28/01/14, 18:19

Ik had twee jaar geleden -21 de GO-tank van mijn 4x4 veranderde in boter (maar het is 2 liter...) Startte de 4x4 bij de startpiloot en tikte op de bak de kachels deden hun werk... Ik was alleen op de weg... : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 28/01/14, 18:35

Wat bevestigt wat we hierboven zeiden: het is een kwestie van uitrusting.
De diesels hier zijn zelden voorzien van verwarming...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/01/14, 18:58

Zeker, de oplossingen ontbreken niet: als we zien aan welke temperaturen vliegtuigen tijdens de vlucht worden blootgesteld.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/01/14, 20:32

Nou ja, maar de raffinaderijen zijn er om uit te zoeken: de petroleum gaat niet in de kerosine voor de vliegtuigen, maar in de diesel voor de c.. die het kopen

lang geleden had ik veel plezier met het destilleren van stookolie: wat er aan het begin van de destillatie uitkomt, bevriest nooit: wat er aan het einde van de destillatie uitkomt, bevriest bij 10°! bewijs dat de brandstofhandelaren met opzet zoveel paraffine introduceren als ze kunnen

er is een hele reeks natuurlijke paraffine: paraffine die smelt bij meer dan 50° heeft waarde als echte paraffine... paraffine die smelt bij 20° is niets waard de enige manier om er iets mee te doen is om het in diesel te laten, zelfs als het kapot gaat als het koud is

mijn gedistilleerde stookolie was perfect voor de winter ... het deel dat rijk is aan paraffine kan in de zomer worden geconsumeerd

Ik bevestig ook dat de juiste oplossing een goede dieselkachel is: beter dan benzine met diesel mengen

de dieselbrandstof bevriest nooit massaal: het is enkel de paraffine die het filter verstopt: bij een goede verwarming van het filter is er geen enkel probleem meer

zonder het filter opnieuw te verwarmen, is een oplossing om de motor lange tijd te laten draaien zonder te rijden, zodat de warmte van de motor goed opwarmt... tijdens het rijden is het ernstiger omdat de snelheid wind veroorzaakt die alles afkoelt: in het geval van een vermogensverlies tijdens het rijden, stop langs de kant van de weg en wacht tot deze is opgewarmd voordat u weer vertrekt

het werkt natuurlijk alleen op een normale motor waar het filter goed geplaatst is om op te warmen ... nutteloos op een chrysler voyageur die het dieselfilter in een spatbord heeft
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1635




par Macro » 29/01/14, 08:48

Gaston schreef:Wat bevestigt wat we hierboven zeiden: het is een kwestie van uitrusting.
De diesels hier zijn zelden voorzien van verwarming...


Ze zijn bijna allemaal origineel...Die verhitten de diesel tussen de 15 en 30°...

De Chrysler Voyager 2 met zijn filter in het spatbord ook en het is zelfs relatief krachtig, het bevindt zich zowel in de transparante onderste kom als op de 3 het hele ding is dat het werkt.
De kleine 1.4HDI pigeot motoren hebben er een (wegwerp verwerkt in het filter) de VW's van de 80/90 hebben een verwarmingssysteem door de PI op het filter te lussen met een thermostatische capsule, de XUD9 peugeot wordt ook verwarmd door een spoelsysteem onder de filterhouder met thermostaatcapsule ook de tud 4 en 5 hebben een filterverwarming in de bak waar hij op geschroefd zit (met thermostaat ook), plus vele andere min of meer zuinige systemen maar als de auto start en dat de verwarming systeem in goede staat is (heel vaak een bron van luchtinlaat) door de motor enkele ogenblikken stationair te laten draaien, kunt u rijden. Het probleem is dat ze vaak verwarmers zijn door de LDR, dus ze hebben wat tijd nodig om actief te worden, de elektrische zijn om voor de hand liggende veiligheidsredenen geconditioneerd voor de rotatie van de motor en niet geforceerd (tenzij het relais is geïdentificeerd om het te verwijderen en te vervangen het met een paperclip : Mrgreen: )
Sinds 2004 loop ik rond met de vraag... : Mrgreen: : Mrgreen:

Nu hebben sommige IDHP's zelfs dieselkoelers voordat ze terugkeren naar de tanks omdat de brandstofterugvoer het vlampunt T° overschrijdt...

Om een ​​diesel of stookolie van was te ontdoen en ja, het is genoeg om het te destilleren en de destillatie te stoppen.Alleen verliezen we een niet onaanzienlijk percentage van het product en de calorische waarde...

Nadien moet je ook beschikken over een tank die goed schoon is en filters die niet vastlopen door allerlei slib...

Alles wordt gespeeld in de eerste minuten van de start.. niet accelereren boven stationair wachten tot de brandstof- en LDR-stromen zijn opgezet, dan zou het moeten werken...

Ja, in geval van extreme kou, verwarm de injectoren een paar minuten met een heteluchtpistool (pas op dat u de retourleidingen niet verbrandt) en uw diesel start op een kwartslag...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 29/01/14, 09:57

Zonder naar het uiterste puntje van Canada te gaan, hebben we hier een paar zeer moeilijke weken, maar over het algemeen gaat het goed met ons.

Het is waar dat ik het op prijs stel om de enige op de weg te zijn in VE : Mrgreen:, maar hier duurt het over het algemeen helaas niet erg lang, het rolt constant.

De arctische diesel moet genoeg zijn voor Europa denk ik, na het beste is om een ​​Webasto de tijd te geven om de LDR op te warmen, het wordt steeds meer gedaan op grote stookolie.
1 x
Jean François
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/02/14, 19:27




par Jean François » 21/02/14, 11:01

Wat is een webasto?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 21/02/14, 11:04

Een autoboiler
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten