elektrische auto bij koud weer: getuigenis Leaf

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 18/01/14, 07:13

Hallo,

Waarom mag een elektrische auto geen aanhanger trekken?

In principe is de goedkeuring van de getrokken lading gekoppeld aan het kunnen bergop starten, het aanloopkoppel van de elektromotoren zou een voordeel moeten zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 18/01/14, 08:45

helemaal.

Maar over het algemeen vallen de trekhaakankerpunten op accupakketten, dus fabrikanten doen er niet moeilijk over en verklaren de EV liever ongeschikt om te trekken. Dit was het geval met alle Nicad-auto's van PSA.

Vooral omdat de autonomie in deze gevallen afneemt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 18/01/14, 15:35

Vanmorgen op France-Inter omstreeks 9 uur een korte column getiteld "Het fiasco van de elektrische auto in Frankrijk".

Zeer interessante cijfers over de verschillende EV-modellen, % marktaandeel, enz.

Volgens de journalist is de Nissan Leaf de best verkochte auto, vooral in Zweden, wat lijkt te zeggen dat de Leaf ondanks een relatief koud klimaat zelfs voordelen heeft in een land, zeker minder koud dan Canada, maar toch koud.

(Ik heb geprobeerd deze kroniek op de FI-site te vinden, maar het is me niet gelukt. Als sommigen meer getalenteerd zijn, zou de podcast-link interessant zijn voor degenen die ernaar willen luisteren).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Jean-Francois Gagnon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/01/14, 00:36

Gedrag bij lage temperaturen ... Gelukkig verrast




par Jean-Francois Gagnon » 25/01/14, 01:04

Hallo,

Ik heb zelf een Nissan Leaf uit 2012, gekocht in april 2013 en we hebben tot nu toe 13000 km met het voertuig afgelegd in de regio Quebec City (niet ver van Mauricie). We baden nog steeds in temperaturen tussen -20C en -30C zonder de windfactor mee te tellen (bij deze bereiken de temperaturen de minst comfortabele -40C)

Hoewel ik erken dat de actieradius van het voertuig afneemt bij lage temperaturen, zijn er een paar aspecten die het mogelijk hebben gemaakt om deze afname in actieradius te minimaliseren:

1- Sluit het voertuig aan
2- Gebruik de timer of Carwings (mobiel of internet) om het voertuig VOOR vertrek te verwarmen
3- Gebruik de verwarming in het voertuig niet als deze weg is, maar gebruik alleen de verwarming, de stoelen en het verwarmde stuur. Er is een manier om de voorontdooier te hebben zonder al te veel energie te verbruiken door de temperatuur in te stellen op 18C, de ontdooier te stoppen en opnieuw te starten.
4- aarzel niet en vraag om indien mogelijk uw voertuig aan te sluiten op het bezoek, geef ze in ruil daarvoor een extra fles bier. Iedereen heeft hier een 120V-stopcontact buiten omdat we onze benzineauto's moeten aansluiten als het Siberisch koud is zoals het nu is.

Een paar weken geleden heb ik bij zulk koud weer meer dan 100 km op één dag afgelegd, twee rondreizen naar het "sportdorp", een sneeuwsportcentrum plus een avond met vrienden. En ja, ik plugde het voertuig tussen de ritten door weer in.

Wat te onthouden: de verwarming van de passagiersruimte moet worden vermeden, daarentegen is het ontdooien van de ruiten zeer effectief en energiezuinig.
De Nissan Leaf is een stadsauto, zijn autonomie is relatief beperkt en daarom is de tijd die hij in het voertuig doorbrengt nooit erg lang. Kleed u gewoon overeenkomstig (vergeet niet dat een voertuig op gas de cabine ook niet snel zal verwarmen als het erg koud is).

Salutations
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/01/14, 01:23

natuurlijk ben je in Canada al gewend aan stopcontacten om benzineauto's te verwarmen ... in Frankrijk is het nooit gedaan

Deze opmerking is interessant! deze gewoonte om elektrische kachels op auto's aan te sluiten, is in het voordeel van elektrische auto's

in frankrijk bedenken we de meest ingewikkelde laadstations die mogelijk zijn om mensen te laten vergeten dat we gewoon in elk stopcontact kunnen steken
0 x
Jean-Francois Gagnon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/01/14, 00:36




par Jean-Francois Gagnon » 25/01/14, 01:40

Het 120V stopcontact wordt voornamelijk gebruikt om het motorblok te verwarmen (http://en.wikipedia.org/wiki/Block_heater) en soms de batterij (http://www.canadiantire.ca/en/pdp/autom ... uMHOhBxzRY)

Elektrische verwarming van het passagierscompartiment van een voertuig op benzine, hoewel het kan bestaan, is het niet gebruikelijk.

Wat populairder is, is de installatie van een startsysteem op afstand om het benzinevoertuig enkele minuten voor vertrek te starten, zodat het opwarmt... wat niets bijdraagt ​​aan het behoud van onze planeet.

Dus in feite elektrische auto 1, benzineauto's 0 met 5 minuten straf.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 25/01/14, 21:02

helemaal. Wat een gezond verstand. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/14, 19:48

Citro schreef:Ik moet nogmaals zeggen dat ik het er niet mee eens ben... :?

De kou die in het artikel wordt genoemd (-32°C) is nog steeds extreem en 60% lager dan de -20°C die u vermeldt in uw antwoorden...
Bij zulke temperaturen zouden de meeste auto's die in Frankrijk circuleren, onherstelbaar defect raken door het barsten van de motorblokken, omdat onze koelvloeistoffen niet geschikt zijn. Ze zouden onmogelijk kunnen starten omdat de loodaccu's niet werken, of zelfs barsten door bevriezing van de elektrolyt...
In de landen die door deze temperaturen worden getroffen, zijn thermische auto's uitgerust met verwarmingssystemen voor motorblokken en accu's, en deze zijn geïsoleerd...[...]

Hallo Citro,

Mijn enige Canadese ervaring dateert van nieuwjaarsdag 2000, we waren bij Lac Saint Jean met de familie, met huurauto's (benzine V6's).
We hebben een paar nachten onder de -30°C, met een piek van -37°C.
Geen van de auto's had echte problemen, er was er maar één die we verdronken door hem opnieuw te starten (pb opgelost door de bougies te "verbranden" met een aansteker!) en toch kan ik je vertellen, mijn neus erin gestoken, dat er niets bijzonders onder de motorkap was... En dat we ze heel verstandig een aantal dagen achter elkaar op een parkeerplaats buiten hebben laten staan ​​zonder ze aan te raken!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/01/14, 20:21

Gelukkig legt -30° niet alle motoren stil: een wagen in goede staat start... je moet er niet vanaf het begin als een gek aan trekken, even laten opwarmen... bij deze temperaturen is energiebesparing geen vraag meer! de echte zorg is om het materiaal lang mee te laten gaan, dus laten we het opwarmen

zonder naar Canada of Siberië te zijn gegaan, alleen in de doubs hebben we soms ook lage temperaturen ... het was in de tijd van eenvoudige auto's ... ik weet niet hoe het nu is met overal elektronica ... en vanuit dit oogpunt is het ook erger in een elektrische auto dan in een thermische auto
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 27/01/14, 22:45

Geen Citro zei het goed in Frankrijk :D, vanwege de diesels. Diesel bevriest veel eerder dan benzine, vooral als de pompen niet voorzien in zeer koude of arctische diesel.

De LDR kan ook een probleem zijn als ze bijvoorbeeld een type nemen dat alleen houdbaar is bij -20°C.

Benzine is bij deze temperaturen nog steeds vluchtig met zijn zeer lage vlampunt, diesel daarentegen is paraffine.

Maar benzine kan ook bevriezen, zie eenmotorige of tweemotorige ligstoelen met zuigers, AVGAS is additief met antivries om bestand te zijn tegen -50 of -60°C : Mrgreen:, het begint toch weinig te doen.

Mijn Ni-Cd 106 houdt relatief goed de kou vast bij deze temperaturen (gisteren -12°C), de levensduur van de batterij neemt af, maar ruwweg met ongeveer 1/3. Voor batterijen uit 1994 zou je denken dat het erger zou zijn. Aan de andere kant laad ik bij -20°C systematisch de helft op van wat ik in de winter doe om mijn batterijen te beschermen.

Beneden deze temperaturen neem ik de stomende, om mijn oude VE niet te slopen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten