elektrische auto bij koud weer: getuigenis Leaf

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/01/14, 21:26

een loodzuuraccu is goed in staat om een ​​motor te starten bij -20°C en zelfs kouder zolang de motor in goede staat verkeert... je hoeft niet naar Canada te gaan om hem nodig te hebben... Ik kom uit de doubs, waar sprake is van mond die een paar jaar geleden klaagde om altijd te worden aangehaald voor zijn koude platen

het probleem is niet alleen de start: als hij bij de eerste poging niet start, warmt de startpoging de accu een beetje op, en een paar minuten later start hij... en eenmaal gestart warmt de hitte van de motor alles op: de grootste nadeel van de verbrandingsmotor wordt een voordeel als het koud is! dingen worden heet!

Ik ben voor warmtekrachtkoppeling: als je in de winter een huis moet verwarmen, is het interessant om een ​​generator te gebruiken om tegelijkertijd elektriciteit en warmte op te wekken

Ik vind het absurd om elektrische auto's te maken met verwarming op benzine of diesel... terwijl het zo eenvoudig is om een ​​warmtemotor in te bouwen die zowel mechanische energie als warmte produceert... vooral als we zien dat verwarming op brandstof van webasto verschrikkelijk duur is, terwijl warmtemotoren gebruikelijk zijn

de oplossing is echt de hybride om een ​​goede motor te hebben die opwarmt wanneer dat nodig is, en een accu om de motor stil te laten staan ​​als er geen behoefte aan warmte is en we de mogelijkheid hadden om de accu op te laden
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/01/14, 09:07

Ik moet nogmaals zeggen dat ik het er niet mee eens ben... :?

De kou die in het artikel wordt genoemd (-32°C) is nog steeds extreem en 60% lager dan de -20°C die u vermeldt in uw antwoorden...
Bij zulke temperaturen zouden de meeste auto's die in Frankrijk circuleren, onherstelbaar defect raken door het barsten van de motorblokken, omdat onze koelvloeistoffen niet geschikt zijn. Ze zouden onmogelijk kunnen starten omdat de loodaccu's niet werken, of zelfs barsten door bevriezing van de elektrolyt...
In de landen die door deze temperaturen worden getroffen, zijn thermische auto's uitgerust met verwarmingssystemen voor motorblokken en accu's, en deze zijn geïsoleerd...

Wanneer er geen stopcontact is om het motorblok en de 12V accu op temperatuur te houden, laten gebruikers de voertuigen 24 uur per dag draaien... Anders zouden de motorblokken bij het opstarten als glas breken.

We kunnen dus stellen dat de Leaf zich over het algemeen erg goed gedraagt ​​voor een model van de eerste generatie...
Ik neem aan dat de batterijen een versterkte isolatie hebben voor koude landen, ook al is dit nog steeds onvoldoende.

U moet weten dat de Leaf al in zijn tweede versie is en dat het huidige model een warmtepomp heeft die de originele elektrische verwarming vervangt, en dat de lay-out van veel componenten is herzien (meer dan 70 modificaties) ...
chatelot16 schreef:Ik vind het absurd om elektrische auto's te maken met verwarming op benzine of diesel... terwijl het zo eenvoudig is om een ​​warmtemotor in te bouwen die zowel mechanische energie als warmte produceert... vooral als we zien dat verwarming op brandstof van webasto verschrikkelijk duur is, terwijl warmtemotoren gebruikelijk zijn
Integendeel, het is zelfs zo relevant dat Webastos steeds vaker voorkomt op veel thermiek. : Cheesy:
Door verbeterde motorprestaties kunnen ze niet langer snel opwarmen en hun blok en het passagierscompartiment.
Het rendement van een Webasto heater is niet te vergelijken met het thermisch rendement van een motor.
Het volume (de grootte van een woordenboek) en een gewicht van 2 kg, voor 5 kW thermisch vermogen, maken dit accessoire tot een essentieel object in veel voertuigen.

Wat de prijs betreft, die is zeker buitensporig vanwege het virtuele monopolie van Webasto, dat zichzelf zelfs heeft toegestaan ​​zijn belangrijkste concurrent, Eberpascher, terug te kopen...
Maar de tweedehandsmarkt bloeit en de schroothopen beginnen aanvoer te krijgen, ook al kennen ze deze producten niet echt, waardoor ze tegen redelijke prijzen te vinden zijn.

Webastos worden al tientallen jaren standaard of als accessoire gemonteerd op vrachtwagens, machines voor openbare werken en landbouw, campers, high-end sedans en boten...

Tegenwoordig zijn Webasto's standaard op minivans en dieselsedans, evenals op nogal wat nutsbedrijven.

In het verleden maakte de optionele montage of als accessoire het mogelijk om te profiteren van de uurprogrammering van de verwarming of de start op afstand (afstandsbediening met bereik van 1 km).
: Mrgreen:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 15/01/14, 15:25

Citro schreef:Wanneer er geen stopcontact is om het motorblok en de 12V accu op temperatuur te houden, laten gebruikers de voertuigen 24 uur per dag draaien... Anders zouden de motorblokken bij het opstarten als glas breken.


Mijn auto heeft een benzine-aangedreven Dodge Journey die op een ochtend zonder problemen startte bij een temperatuur van -37,5 ° C en zelfs mijn terreinwagen startte zonder aangesloten te zijn.

Een koudegolf en 5 dagen regen en temperaturen boven de 0°C zijn de extremen...
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 15/01/14, 20:15

Citro schreef:
U moet weten dat de Leaf al in zijn tweede versie is en dat het huidige model een warmtepomp heeft die de originele elektrische verwarming vervangt,

Het werkt nog steeds een warmtepomp op -35 : Cheesy:

Er is geen foto in zo'n omgeving...Ik zou zo'n auto niet vertrouwen...bij -35 kapot gegaan in de sneeuwstorm...Levensduur van een normaal uitgeruste mens???

Mijn sax heeft een benzineverwarming waardoor ik in ieder geval vorstvrij kan blijven, zelfs als de tractiebatterij lange tijd uitvalt... Aan de andere kant kost het me zelfs in een zeeklimaat meer om mezelf te verwarmen dan rijden ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/01/14, 22:15

Macro schreef:Mijn sax heeft een benzineverwarming waardoor hij in ieder geval vorstvrij blijft, zelfs als de tractiebatterij een tijdje leeg is... Aan de andere kant, zelfs in een zeeklimaat kost het me meer om mezelf te verwarmen dan om rijden...
Ik dacht dat het een slecht idee was om de Webasto tegen de 12V-accu te plaatsen en veel elektrolytverdamping veroorzaakte, maar nu ik erover nadenk, het is een goed idee, het voorkomt dat de 12V-accu het begeeft in een extreme situatie...

De integratie van Webasto in NiCd EV's is nogal catastrofaal, er is geen regelgeving... :schok:
Om de temperatuur in het passagierscompartiment te moduleren, activeert u de ritssluiting die koude lucht rechtstreeks met de hete lucht injecteert, waardoor het voertuig onmiddellijk wordt gekoeld...

Het is door op te merken dat mijn brandstofverbruik voor verwarming 1 liter per 100km bereikte :schok: Ik heb het systeem veranderd...

- Ik begon met het toevoegen van een schakelaar in serie op de bedieningsknop waarmee ik de Webasto kan uitschakelen zonder het luchtmengsel te wijzigen...
Zo daalt de temperatuur in het passagierscompartiment langzaam door gebruik te maken van de warmte die in het circuit is opgeslagen. Hierdoor kan ik de verwarming enkele kilometers voor aankomst op mijn bestemming uitschakelen, wat het thermisch comfort aanzienlijk verhoogt en het verbruik nog aanzienlijk verlaagt.
- Ik heb de aanpassing voortgezet door standaard deze schakelaar toe te voegen, een kamerthermostaat waarmee ik oververhitting van het passagierscompartiment kan voorkomen en het verbruik verder kan verminderen.
- Laatste wijziging, ik heb het hele circuit van Webasto geïsoleerd dat zich onder de motorkap bevindt om de verliezen te beperken.

Vanaf nu is het benzineverbruik van de Webasto, verdeeld over het jaar:
0,15 liter per 100km op mijn auto.
0,23 liter per 100 km op de auto van de dame, verstoken van thermostaat en isolatie.
:?
Als je geïnteresseerd bent, er is een onderwerp over de forum VE ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 16/01/14, 11:29

en ik, ik doe een jas aan en zet de verwarming niet aan : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/01/14, 13:23

Ik draag ook een jas, je hoeft niet midden in de winter in sandalen en korte broeken in je auto te zitten, dus met de jas kun je ver onder de "wettelijke" 18° C in een huis reguleren...

Ik doe echter geen concessies aan veiligheid en zichtbaarheid...
Dus ik zorg ervoor dat mijn ramen niet beslagen of bevroren zijn... Dit is de rol van Webasto.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/01/14, 13:38

Door verbeterde motorprestaties kunnen ze niet langer snel opwarmen en hun blok en het passagierscompartiment.
Het rendement van een Webasto heater is niet te vergelijken met het thermisch rendement van een motor.


het is erg ingewikkeld om de opbrengst naar mechanische energie te verbeteren ... maar om de opbrengst naar warmte te verbeteren, hoef je niets uit te vinden, isoleer gewoon alles

voor een grote warmtemotor is niets geïsoleerd: het wordt als een voordeel beschouwd om zoveel mogelijk warmte kwijt te raken zonder door het watercircuit te gaan

voor zeer kleine verbrandingsmotoren waarvan het belangrijkste doel verwarming zou zijn, moet water rond de uitlaat worden gecirculeerd

mijn motorproject voor hoogrenderende warmtekrachtkoppeling voor woningen zou kunnen worden uitgebreid met een lichtere versie voor elektrische voertuigen

door te dienen als een extra elektrische generator zal het het gewicht van de batterij een beetje verminderen, waardoor ze tot nul kunnen worden gebruikt zonder bang te hoeven zijn voor defecten

eigenlijk een hybride met een grote prioriteit op elektra

het voordeel is dat de generator een volledig onafhankelijke machine wordt, die niet zoals een conventionele voortstuwingsmotor in het ontwerp van het voertuig hoeft te worden geïntegreerd

de webasto biedt enige zekerheid in het geval van blokkering in de sneeuw bij zeer koud weer, maar het zou me niet verbazen als de 12V-batterij leeg is voordat de benzine leeg is: een echte motor heeft alleen gas nodig en laadt de batterijen op om klaar te zijn rollen als de weg vrij is

het is me in de winter al overkomen dat ik veel onverwachte omwegen moet maken als er sneeuw ligt, zowel in besançon als in de charente... vooral in de charente als er sneeuw ligt iedereen wordt geblokkeerd zijn het mensen zoals ik die dat niet zijn bang wie het probleem oplost

in de sneeuw rijd je langzaam, niet veel vermogen nodig: een kleine generator die onvoldoende is om normaal vermogen te maken, is voldoende om te rijden als de batterij helemaal leeg is

Ik vraag me af of de generatormarkt voor elektrische auto's niet beter zou zijn dan voor huishoudelijke warmtekrachtkoppeling?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/01/14, 00:11

chatelot16 schreef:Ik vraag me af of de generatormarkt voor elektrische auto's niet beter zou zijn dan voor huishoudelijke warmtekrachtkoppeling?
Vragen nlc wie is er volop aan het nadenken over de vraag om Frankrijk te doorkruisen in een Tesla S voor zijn volgende vakantie, dat wil zeggen vóór het superchargernetwerk (opladen in 20 minuten om de volgende terminal 200 of 300 km verder op de snelweg te bereiken) niet in dienst stellen.
De range extender na de uitrusting wordt niet geleverd door de fabrikanten, wat het veld open laat voor "Géo Trouvetou" van alle strepen.
: Mrgreen:
Er moet rekening worden gehouden met 2 belangrijke beperkingen:
- 1/ Elektrische voertuigen zijn niet goedgekeurd om te trekken, dus er zijn geen trekhaken goedgekeurd voor deze voertuigen, zelfs als er alternatieve fabrikanten zijn, die eerder bedoeld zijn om fietsendragers of koffers te monteren...
-2/ Er is dus alleen de oplossing van de trekhaakkoffer of de dakkoffer die allemaal beperkt zijn tot een maximale belasting van 70kg...

Het wordt daarom moeilijk om een ​​generator van 20 kW in zo'n beperkt gewicht te huisvesten... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/01/14, 00:32

vooral geen 20kW ... liever 2kW elektrisch en 6kW thermisch

een Chinese inverter-generator weegt 20 kg, een klassieke dynamogroep weegt 40 kg

het invertermodel kan op het dak worden gezet ... het probleem is de luchtkoeling ... om te profiteren van de warmte profiteert het ook van het geluid en de geuren ... denk aan de 2cv en GS

voor een comfortabele en stille verwarming heb je een watergekoelde motor nodig: er is werk

waarom geen aanhanger? het is niet omdat de eerste elektrische auto geen aanhanger kan hebben dat het voor de andere modellen verboden is

wil de elektrische auto een toekomst hebben, dan zullen er echte auto's moeten worden gemaakt, en de aanhanger is een essentiële kwaliteit voor een echte auto

het blijft jammer dat we voor diesellocomotieven al snel het voordeel van elektrische aandrijving zagen, en dat elektrische auto's minder recht hebben om een ​​aanhanger te trekken dan auto's met versnellingsbak!

je opmerking brengt me terug bij de trieste realiteit, we moeten niets doen dat aan de huidige troep kan worden aangepast: we moeten alles doen! de hele auto
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten