Het bouwen van een 2 pk sterke elektromotor

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 26/11/05, 22:07

Hallo, wat betreft batterijen, In de Conrad-catalogus staat een systeem waarmee je de levensduur van batterijen tot 5 keer kunt verlengen en oude kunt regenereren op pagina 136, linksonder.
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
Byr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 21/12/05, 19:17

elektrische voertuigen




par Byr » 29/01/06, 17:29

Rijden met elektriciteit lijkt misschien aantrekkelijk, zie geen vervuiling ... (pas op voor looddampen en andere zware metalen ...) als we weten hoe we het moeten produceren. Dit wordt minder duidelijk als u deze elektriciteit moet kopen. Nucleaire productie ontbreekt niet aan allerlei soorten verontreiniging, en de verplichte vernieuwing van de vloot gaat noodzakelijkerwijs gepaard met de ontmanteling van degene die buiten adem is ... Toegevoegd aan dat de opening van de markt en de kWh alleen kunnen 'onverbiddelijk toenemen, en dit, sterk (RV in 2007). Vergeet bovendien niet dat 1 kWh = 3 kWh mini-gestoorde primaire energie gebruikte en dat in de winter de pieken in elektriciteit worden verzekerd door turbo-alternatoren en zelfs door wervelbedkolencentrales kunnen zijn, en daar we bereiken nieuwe hoogten op het gebied van vervuiling. Dus, zolang onze elektriciteitsleveranciers geen gegarandeerde en geverifieerde groene stroom verkopen, wees voorzichtig, de testkuur kan erger zijn dan de schade ...
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 09:21

Alles is discutabel, Byr. Als we naar u luisteren, hebben we de indruk dat het roken van onze voertuigen de beste oplossing blijft... Vergeet niet dat we meer dan één liter diesel uitgeven om één liter diesel te produceren! Ik betwijfel of de energieverhoudingen van benzine verdedigd moeten worden!

Wij zijn ervan overtuigd dat elektriciteit het ideale vervoermiddel is voor lokale verplaatsingen van minder dan 50 km (95% van de dagelijkse verplaatsingen voor de meeste Fransen). Daarom hebben we besloten een vereniging op te richten: www.bientotelectrique.com (de site werkt mogelijk niet, we zetten hem vandaag online, anders ga naar dit adres.

We beginnen (en we zijn de eersten in Frankrijk, wat jammer is) met de officiële omschakeling van thermische voertuigen op elektriciteit. Wij vallen aan met een afgeleide van de 2CV: de Dyane! We experimenteren en analyseren verschillende Amerikaanse conversies om met name de spanning van de motor te bepalen. We zouden ongeveer 84v tot 100v moeten zijn.

WIJ HEBBEN UW STEUN NODIG, aarzel niet om onze petitie te ondertekenen (“help ons” > “Ik engageer me”) om de overgang naar DRIRE (goedkeuring) te vergemakkelijken. U moet weten dat een ombouw van een eenvoudig voertuig (2CV elektrisch) met de tijd en de eisen slechts 2 tot 3000 euro zou kosten!

binnenkort op www.bientotelectrique.com
Cyrille MONNERAUD
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 08/07/08, 09:50

cyrille.monneraud schreef: Vergeet niet dat we meer dan één liter diesel uitgeven om een ​​liter diesel te produceren! Ik betwijfel of de energieverhoudingen van benzine verdedigd moeten worden!
We beginnen (en we zijn de eerste in Frankrijk, wat jammer is) met de officiële omschakeling van thermische voertuigen op elektriciteit.
WIJ HEBBEN UW STEUN NODIG, aarzel niet om onze petitie te ondertekenen (“help ons” > “Ik engageer me”) om de overgang naar DRIRE (goedkeuring) te vergemakkelijken. U moet weten dat een ombouw van een eenvoudig voertuig (2CV elektrisch) met de tijd en de eisen slechts 2 tot 3000 euro zou kosten!

binnenkort op www.bientotelectrique.com
Cyrille MONNERAUD


De energie-uitgaven die u aankondigt gelden niet eens voor de olie die wordt geproduceerd uit de teerzanden van Canada, die ongetwijfeld het slechtst is op dit niveau... op dit moment is de productie van benzine het gemakkelijkst/minst duur dan andere energieën... (als we rekening houden met alle parameters)...
Geen wonder dat u de eerste bent: een bestaand aangepast voertuig is bijna niet te homologeren in Frankrijk, zelfs een eenvoudige bodykit voor 2cv die nog perfect is goedgekeurd in Nederland en in bijna alle landen van de wereld is onmogelijk om in Frankrijk te registreren (het was nog steeds het geval er zijn ongeveer tien jaar of men zou kunnen homologiseren sommige wijzigingen in isolatie ...), en als men spreekt over het veranderen van de mechanica is het nog steeds veel erger ... Maar zelfs in Duitsland, een land met strikte regelgeving, het is perfect mogelijk om een ​​Nederlandse Burton 2cv met een Visa-motor gehomologeerd te hebben, op voorwaarde dat alleen door TUV goedgekeurde onderdelen worden gebruikt en aan de vervuilingsnormen wordt voldaan ( = injectie + katalysator) ...
Wat betreft het ombouwen van een eend naar elektrisch voor 2€...dat zou niet eens betalen voor de benodigde batterijen...vooral omdat een eend niet ideaal is, hij is zeker licht, maar vooral niet aerodynamisch, dit is zonde van de tijd energie...
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 10:05

Canada is niet de hele wereld, beste Chatam. De eerste keer in mijn leven dat ik een olieverdediger tegenkom, is op dit moment nog schokkender...

Ik nodig u uit om wat meer na te denken over het begrip ‘productiekosten’, energiekosten en vervuilingskosten, transportkosten, enz.

Ter goedkeuring: ik geef toe dat dit de moeilijkste fase is, maar ook de meest opwindende! Alle kansen aan onze kant zetten, daar is de vereniging voor.

3000€ voor een conversie, tenminste als er meer mensen bij betrokken raakten. Daarna, afhankelijk van het type accu en de gezochte autonomie, voor 84v zijn dat 7 accu's, dus minder dan 1500 euro voor 70 tot 80Ah per stuk.

Kortom geen dove dialoog of debat van mijn kant, ik maak er geen deel van uit.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, www.bientotelectrique.com
Voor anderen is er het lokale Total-station.

PS: het project is volwassen, het heeft geen zin om het te slopen.
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 10:06

als we rekening houden met alle parameters


Ik zou graag willen dat je ze aan mij citeert!
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 10:10

gemakkelijkste/goedkoopste


Wij zien dat u aan de ene kant geen enkel bericht heeft gezien over de levensomstandigheden van werknemers op oliestations. Hun taak is gemakkelijk? Ik dacht het niet.

Aan de andere kant, als benzine zo goedkoop zou zijn, zie ik niet in waarom de kWh van benzine (1 liter) 10 tot 15 keer duurder is dan de kWh van elektriciteit... Kun je dat uitleggen? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 08/07/08, 10:25

Ik heb geen tijd voor een lange discussie over het feit dat olie vandaag de dag nog steeds een van de meest praktische en winstgevende energiebronnen is, afgezien van de systematische vervuiling van de atmosfeer, die voor mij voldoende is om deze uit te sluiten. beetje ongepast.

Wat betreft montage op een bestaand voertuig, in een elektrisch voertuig zijn er verschillende grote problemen bij het nemen van een bestaand platform:
- complexiteit van het installeren van nieuwe apparatuur: wordt deze in de kofferbak meestal niet gebruikt?
- onnodig gewicht in de stad, als het om een ​​actieradius van minder dan 60 km gaat, kun je net zo goed een trike elektrificeren.
- flagrant efficiëntieverlies van de bestaande mechanische kettingen voor een centrale elektromotor (transmissie en versnellingsbak zijn verouderd) en problemen bij het installeren van wielmotoren, die veel efficiënter zijn, op kleine voertuigen (deuche-type).

Als je ze allemaal omzeilt, is het de kosten zeker waard, want hernieuwbare elektriciteit thuis is eenvoudig, de raffinaderij of het methaniseringscontrolesysteem is ingewikkelder! :D
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 11:26

Er is ruimte te vinden, minus de thermische motor, en de kleine voetafdruk van de elektromotor maakt het mogelijk om ruimte vrij te maken aan de voorkant van het voertuig, bovendien is er aan de achterkant van de Dyane een compartiment gereserveerd voor de reservewiel en bijbehorende accessoires.

Voor de driewieler, of de driewieler zo u wilt, is het een kwestie van een voertuig ontwikkelen van A tot Z, de goedkeuring mislukt noodzakelijkerwijs!!!

Het elektrische voertuig heeft beperkingen, maar het is een avontuur dat de moeite waard is!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/07/08, 11:57

@ cyrille monneraud

Allereerst gefeliciteerd met uw site bientotelectrique.com, die zeer goed is uitgevoerd.
we voelen het enthousiasme rond dit project en dat is erg leuk. Ik neem aan dat je bekend bent met de soortgelijke (goedgekeurde) transformatie van Jean Donnier in Zwitserland.
let op de technische kenmerken, want 100 km/u en 100 km autonomie zijn niet zo vanzelfsprekend.
een prototype bouwen dat voor jezelf werkt, voor de lol of als demonstrator van de haalbaarheid, het is altijd mogelijk als je niet te veel geld uitgeeft.
Aan de andere kant zal het gemiddelde pequin 10.000 euro's uitgeven om een ​​oude dyane om te zetten naar een elektrische. Ik denk persoonlijk dat de sector van de transformatie naar de elektrische geen toekomst van massa heeft. De officiële bouwers alle projecten in de vakken, maar alle worden waargenomen als niet de eerste; om nog maar te zwijgen van de financiële druk op de afschrijving van enorme investeringen die zijn gedaan aan de dieselmotor.
we moeten dit allemaal eerst huren en meer stookolie verbruiken, dames en heren.
Een zelden genoemd voordeel van het elektrische voertuig is dat het elektriciteit verbruikt waarvan we 's nachts niet weten wat we ermee moeten doen, omdat de flexibiliteit van nucleaire productie erg laag is. bekijk de dagelijkse Franse consumptiecurves op de RTE-website.
Er zijn zelfs tests in de VS met laders die op het netwerk communiceren om de belasting te beheren op basis van behoefte en beschikbaarheid op het netwerk (soepele productie)

er is trouwens niet het equivalent van een liter GO nodig om er één te produceren, het is ongeveer 0.2
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten