Milieurapport van de auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/07, 20:22

Nou, het gebeurt ... pkoi, zou je dit onderwerp dan niet behandelen? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 17/12/07, 20:24

Ben eeeeeeuuuuuuuuuuh, ben in dezelfde staat als jij en misschien nog erger : Roll:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/07, 20:26

Ah ah ah het GOEDE excuus : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 17/12/07, 20:29

Ja, het is een excuus, een echte !!! Ik was gisteravond buiten dienst !!!
Als je een woord van mijn moeder wilt, is er geen probleem)
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
binder
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/12/07, 18:17




par binder » 17/12/07, 21:08

Christophe schreef:Ik begrijp uw binder-opmerking niet helemaal

Als dit onderzoek dateert uit 1995 ... zie ik niet in hoe vervelend het is dat 93 wordt genoemd.

Zijn de regels van natuurkunde en elektriciteit dan sinds 1993 veranderd? Dit diagram is bijvoorbeeld nog steeds relevant (binnen een paar honderdsten) ...

Beeld

Hey Chatman, we hebben een ongunstige coëfficiënt voor de elektrische van 1.62!

Goed gedaan, je was niet ver :) (Ik had nog niet op de link geklikt)




Simpelweg 1- er moet rekening mee worden gehouden dat de elektrische auto's die momenteel worden getest, misschien wel twee keer minder zwaar zijn
2- de nieuwe batterijen presteren veel beter dan de NIMH of NI cd van de jaren 90
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 17/12/07, 21:10

Goede observatie! Een goed punt voor Binder !!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Anarion
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 17/12/07, 10:59




par Anarion » 17/12/07, 22:21

Ja dat lijdt geen twijfel, alleen op het niveau van de batterij (nou ja "niets", de batterij is nog steeds de sleutel van de elektrische auto ^^)

Ik was vooral geïnteresseerd in de manier om het te doen, om het opnieuw te kunnen starten, de factoren zijn niet veranderd, alleen maar toenemen of afnemen!


(De lithium-ion-ploymere-batterij is zeer geavanceerd, alles kan minder krachtig zijn dan een standaard lithium-ion, maar minder zwaar en veiliger, de componenten zijn meer dan 100% recyclebaar)


Wat me stoort, is dat niet alles past in de dozen die ik heb ingesteld ^^
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/07, 22:37

binder schreef:Simpelweg 1- er moet rekening mee worden gehouden dat de elektrische auto's die momenteel worden getest, misschien wel twee keer minder zwaar zijn
2- de nieuwe batterijen presteren veel beter dan de NIMH of NI cd van de jaren 90


Uw 2 opmerkingen zijn min of meer correct, maar:

1) Ze grijpen alleen in op het batterijniveau (dus 0.65). De rest van de "kabelrups" blijft ongewijzigd.

2) Voor het gewicht is er wel verbetering maar we blijven toch belachelijk laag ten opzichte van de energiedichtheid vloeibare brandstoffen ...
0 x
binder
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/12/07, 18:17




par binder » 17/12/07, 22:55

Christophe schreef:
binder schreef:Simpelweg 1- er moet rekening mee worden gehouden dat de elektrische auto's die momenteel worden getest, misschien wel twee keer minder zwaar zijn
2- de nieuwe batterijen presteren veel beter dan de NIMH of NI cd van de jaren 90


Uw 2 opmerkingen zijn min of meer correct, maar:

1) Ze grijpen alleen in op het batterijniveau (dus 0.65). De rest van de "kabelrups" blijft ongewijzigd.

2) Voor het gewicht is er wel verbetering maar we blijven toch belachelijk laag ten opzichte van de energiedichtheid vloeibare brandstoffen ...

--
Ik ben Bretons, zo koppig dat ik niet loslaat. lol

Zegt een voormalig Ret D-ingenieur van Renault "het probleem van de individuele auto-emissies zal alleen worden opgelost als het concept van de auto volledig is herzien. Het is duidelijk dat ze te zwaar, te groot, te leeg zijn. De rdt bereikt 10 % van de put op de weg. De aardbewoner van het jaar 2020 met een olie van 250E per vat zal zich afvragen waarom de aardbewoner van het jaar 2007 een voertuig van 1T400 nodig had voor zijn reizen. "
Ik denk dat wat de projectmanagers van de nieuwe elektrische voertuigconcepten Bolorré en SVE doen, een stap voorwaarts is om kleine slimme elektrische apparaten te maken. We moeten dus rekening houden met de weegfactor. Een slechtere prestatie op een lagere massa zal niet noodzakelijk slechtere resultaten opleveren.
En wat enorm telt is niet het rendement, het zijn de CO2-uitstoot en de olieprijs die steeds duurder wordt.
Goede nacht
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/07, 23:11

"Het probleem van de individuele auto-emissies zal alleen worden opgelost als het concept van de auto volledig is herzien. Het is duidelijk dat ze te zwaar, te groot, te leeg zijn. De opbrengst bedraagt ​​10% van de put tot de weg. . De aardbewoner van het jaar 2020 met een olie van 250E per vat zal zich afvragen waarom de aardbewoner van het jaar 2007 een voertuig van 1 nodig had voor zijn reizen. "


1) Ik ben het niet meer eens met deze opmerking, maar waarom is het altijd zo VOORMALIGE ingenieurs geweldige bouwers die zulke dingen met gezond verstand durven te zeggen?

Voor de 2020 daarentegen weet ik het niet zeker ...

2) Bolloré is kennelijk niet van plan een auto te verkopen, maar alleen de accu's aan fabrikanten die ze willen hebben. De Blauwe auto is slechts een demonstrator.

Eindelijk, dit is wat ik altijd heb "gelezen of gehoord".

3) De Smart MOET elektrisch zijn volgens de allereerste specificaties. Als "zij" het in 1995 niet deden, waarom doen ze het dan nu? Alleen voor de CO2 ... pkoi niet ... maar ik betwijfel het ...

Ben het anders over het principe eens: we moeten het concept van de auto herzien!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 164 gasten