5000 € extra hulp op VE in Hoog-Normandië?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

5000 € extra hulp op VE in Hoog-Normandië?




par jean.caissepas » 03/04/14, 10:01

Om de inzet van elektrische auto's te ondersteunen wil de regio Haute-Normandie een steunbedrag van € 5000 toekennen voor de aanschaf van een elektrische auto door een particulier en tot € 25 voor bedrijfswagens.

De president van de regio, Nicolas Mayer-Rossignol, gaf aan dat hij van “de ontwikkeling van elektrische voertuigen een economische en ecologische kwestie” wil maken. Er zijn verschillende Renault-fabrieken in de regio aanwezig, met name die van Cléon, die de elektromotor voor de ZOE produceert.

De regionale raad zal op 7 april moeten beslissen over het steunsysteem dat drie componenten omvat:
-steun van 5.000 euro voor particulieren
-steun beperkt tot 25.000 euro voor bedrijven en gemeenschappen die laadstations gaan installeren en elektrische dienstvoertuigen aanschaffen (5.000 euro per voertuig)
-financiering van 70% van de elektrische dienstvoertuigen die door middelbare scholen zullen worden aangeschaft. Voor deze vestigingen worden de terminals voor 100% gefinancierd.

Dit systeem kan uiteraard gecombineerd worden met de ecologische bonus van € 6300. Deze hulp zou daarom welkom zijn bij de ontwikkeling van elektrische voertuigen in de regio Haute-Normandie!


link: http://www.automobile-propre.com/2014/0 ... lectrique/

Mijn schoonouders wonen daar, ik ga er met ze over praten...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423




par jean.caissepas » 08/04/14, 12:37

Hoog-Normandië – De regio valideert haar steun voor elektrische voertuigen

Op 7 april valideerden regionale adviseurs tijdens een plenaire vergadering de implementatie van een reeks maatregelen die bedoeld waren om de ontwikkeling van elektrische voertuigen in de regio Hoog-Normandië te ondersteunen.


link: http://www.avem.fr/actualite-haute-normandie-la-region-valide-ses-aides-en-faveur-du-vehicule-electrique-4913.html

Dit zou de verkoop van Zoé en andere elektrische voertuigen moeten stimuleren...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 08/04/14, 14:51

Voor individuen is de steun beperkt tot 150 begunstigden per jaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten