elektrische paarden getrokken tow !!!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Elektrisch paardenkoets!!!




par Grelinette » 12/08/17, 17:01

Hallo,

Ik reactiveer dit topic weer omdat, eindelijk, na een lange en onzekere start

slak.gif
snail.gif (31.73 KiB) 7360 keer bekeken


het concept van het elektrisch ondersteunde paardenvoertuig lijkt eindelijk te gaan cruisen!

gif94.gif
gif94.gif (7.98 KiB) 7360 keer bekeken


Zal het dezelfde rage beleven als de elektrisch ondersteunde fiets?

Hier is een experiment in situatie dat onlangs plaatsvond:

http://hippotese.free.fr/blog/index.php/post/2017/08/04/Caleche-hippomobile-a-assistance-electrique-Alti-Trottibus-un-concept-d-ecomobilite-a-energie-positive-1ere-partie

https://youtu.be/ZEPuDOKRPWs
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Elektrisch paardenkoets!!!




par Grelinette » 04/03/19, 12:10

Bonjour à tous!

Ik keer terug naar mijn eerste liefde... en heropen dit onderwerp over econologie opnieuw om aan te kondigen dat 3 hogere technische opleidingsinstituten (Pro-licentieniveau, werktuigbouwkunde, digitale systemen, elektronica) momenteel aan het onderwerp werken om het reeds voltooide prototype te verbeteren:

Behandelde onderwerpen:

- Motorisatie
- Automatiseren
- Ontwerp


Het is duidelijk een kwestie van de voet weer in de stijgbeugel van dit project zetten voor ...

- verbetering van het interfacesysteem voor het meten van trekkrachten en het algoritme voor gegevensverwerking om de ondersteuning te optimaliseren,
- motorisering verbeteren door wielmotoren beter te dimensioneren,
- eventueel verbeteren energieopslag: keuze batterijtype en vermogen (V, Ah): lood, lithium, overig, 48 v),
- voeg een bijkomend energieproductiesysteem toe (PV, beter generatief remmen, enz.),
- en uiteindelijk een assistentie-KIT bestuderen en ontwerpen die kan worden aangepast aan een klassiek door paarden getrokken voertuig.

NB: Het prototype van de hybride paardenkoets gemaakt in 2013, genaamd "H2UE", welk project, ik herinner u eraan, was gestart op het gebied van econologie en had een innovatieprijs gewonnen[/color] :P , was ontworpen van gerecyclede materialen en donaties die niet noodzakelijkerwijs de meest geschikte waren.

De is de afkorting voor Hippomobiel Hhybride Urban Eevolutionair; het tussenwerpsel "HUE!" bekend staan ​​om het vooruit drijven van een paard!


Kent u een internet-samenwerkingsplatform waarmee u de informatie en gegevens die nodig zijn voor het werk van studenten (technische studies, metingen, foto's, video's, enz.) kunt opslaan en delen en waarmee ze er gemakkelijk toegang toe hebben.

Ik kreeg te horen over: DropBox, Wekan, Owncloud...

Wie kent ze en kan mij adviseren?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten