elektrische paarden getrokken tow !!!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 25/11/13, 23:45

Dirk Pitt, je opmerking over het verschil tussen wrijving en rollen stoort me.... :schok:

Ik ben geneigd te denken dat er een verband is tussen de 2 en daarom is de conversie eenvoudig.

Als ik bijvoorbeeld een kar met 2 opblaasbare rubberen wielen neem en deze over een bepaalde afstand over een vuile vloer trek om hem te laten rollen door de kracht te meten met een dynamometer.
Laten we zeggen dat ik de kracht F1.1 krijg (het maakt niet uit de eenheid, Newton, kg.kracht), ...)
Dan blokkeer ik de wielen en doe ik dezelfde test. Ik krijg F1.2 (met F1.2 > F1.1).

Ik doe dezelfde test met houten wielen. Ik krijg F2.1 (freewheels) en F2.2 (locked wheels).

Heb ik het mis als ik zeg dat ik met de waarden van F1.1, F1.2 en F2.1 F2.2 kan berekenen? (regel van 3 rekening houdend met de wrijvingscoëfficiënt).


Beeld
(Bron: http://www.aptc.fr/cariboost_files/TRACTION.pdf)

...en voor wie meer wil weten over de energie die tuigpaarden ontwikkelen, vond ik zojuist dit zeer interessante dossier met tractiemetingen:
http://www.aptc.fr/cariboost_files/Compte-rendu_2013_20nov_20mod_20hj.pdf
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

horsedrawn




par DanielJ » 25/01/14, 16:34

Een kleine correctie in het beeld met de relaties kracht, arbeid, energie.
in de eerste alinea lezen we:

"1. KRACHT
Actie die een lichaam vervormt of beweegt.
Meeteenheid = kilogramkracht of Newton
1 kg kracht = 9.81 N (puntkracht nodig om een ​​gewicht op te tillen
van 1 kg tot 1 meter hoog) "

De vermelding "verhogen tot 1 meter hoogte" klopt niet, want daar introduceren we het begrip energie.

Er moet worden gezegd: "kracht van 1 kg = 9.81 N (specifieke kracht die nodig is om een ​​gewicht van 1 kg op te tillen."

a+
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

horsedrawn




par DanielJ » 25/01/14, 16:43

Grelinette: over "Vergis ik me als ik zeg dat ik met de waarden van F1.1, F1.2 en F2.1 F2.2 kan berekenen? (regel van 3 met inachtneming van de wrijvingscoëfficiënt)."

Ik denk dat er verwarring bestaat tussen wrijving van het mechanische systeem (assen/wielen) en wrijving van wielen op de grond vergrendeld (wielen vergrendeld/grondsysteem).

Het is helemaal niet hetzelfde. Het voorbeeld dat in het vorige document wordt genoemd, is een goed voorbeeld. Wrijving wordt gemeten door de inspanning te meten die nodig is (in Newton) om een ​​voertuig over een vlakke ondergrond te trekken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 25/01/14, 19:20

Dank u voor de verduidelijking DanielJ.

Het klopt dat ik geen expert ben op dit gebied.
Dat gezegd hebbende, mijn probleem is om te proberen een theoretische tabel te bouwen die een idee geeft van de "kracht/kracht/energie" die nodig is om een ​​last te slepen die op een rollend of glijdend systeem is gemonteerd.

Zelfs als de parameters theoretisch en relatief zijn, moet het mogelijk zijn ze te benaderen en een formule op te stellen waarmee een waarde kan worden berekend die bevestigt dat het gemakkelijker is om met gelijke massa een kar op grote dunne wielen te trekken die over gladde wielen rolt. beton dan een slee die over ruw asfalt glijdt!

Ik kom terug op de rekentabel die ik online heb gezet omdat ik hem een ​​beetje heb ingevuld, en ik heb al verschillende verzoeken gehad om te weten wanneer hij klaar zou zijn. (link aan het einde van de opmerking, xls-formaat)

Bovendien heb ik aan het begin van de tabel de formule geïntroduceerd die werd gebruikt om het theoretische vermogen van een motor (dat van de hybride paardenkoets) te berekenen:
Helling=10%, massa=1000 kg, snelheid=10 km/h (nul wrijvingscoëfficiënt).
Maximaal motorvermogen (Pmax) = Kracht (Newton) x Snelheid (m/s)
Kracht = massa (kg) x projectie van de kracht op de helling, d.w.z. cos(90°-5.74°) x waarde van de versnelling van de zwaartekracht (g=9.81 Newton)
Snelheid = 10 km/u of 2,8 m/s => P.max = 1000 x Cos (84.26°) x 9.81 x 2.8 = 2725 Watt => CV conversie (1pk = 735 w): 2747,2 / 735 = 3,71 CV


De formule lijkt coherent, maar als ik een helling van 0% invul (vlakke grond, 0 m hoog voor 100 m afgelegd), is het berekende theoretische vermogen 0 pk, wat niet logisch is. Als je opmerkingen hebt...

Link naar de tabel: http://aveniratoutcrin.free.fr/doc/Tableau_calcul_force_traction.xls
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 26/01/14, 02:15

Als het logisch is, aangezien je geen rekening houdt met noch de inspanning om wrijving tegen te gaan, noch de energie die nodig is om van 0 naar 10 km/u te gaan
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Door paarden getrokken elektr.




par DanielJ » 28/01/14, 18:04

Je moet de wrijvingsverliezen bij elkaar optellen (niet te berekenen, maar wel makkelijk te meten. Je moet de trekkracht op het vlakke meten met een veerdynamometer of met een weegschaal (je duwt het karretje met de weegschaal).
Als u bijvoorbeeld 30 kgf vindt, is dat: 30 x 9.81 (om te rekenen in newton)=294,3. Voor 10 km/u hebben we 2,78 m/sec, dus verloren vermogen bij 10 km/u door wrijving = 294,4 x 2,78 = 818,43 watt. Dit vermogen is evenredig met de snelheid.

Grelinette schreef:Dank u voor de verduidelijking DanielJ.

Bovendien heb ik aan het begin van de tabel de formule geïntroduceerd die werd gebruikt om het theoretische vermogen van een motor (dat van de hybride paardenkoets) te berekenen:
Helling=10%, massa=1000 kg, snelheid=10 km/h (nul wrijvingscoëfficiënt).
Maximaal motorvermogen (Pmax) = Kracht (Newton) x Snelheid (m/s)
Kracht = massa (kg) x projectie van de kracht op de helling, d.w.z. cos(90°-5.74°) x waarde van de versnelling van de zwaartekracht (g=9.81 Newton)
Snelheid = 10 km/u of 2,8 m/s => P.max = 1000 x Cos (84.26°) x 9.81 x 2.8 = 2725 Watt => CV conversie (1pk = 735 w): 2747,2 / 735 = 3,71 CV


De formule lijkt coherent, maar als ik een helling van 0% invul (vlakke grond, 0 m hoog voor 100 m afgelegd), is het berekende theoretische vermogen 0 pk, wat niet logisch is. Als je opmerkingen hebt...

Link naar de tabel: http://aveniratoutcrin.free.fr/doc/Tableau_calcul_force_traction.xls
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/10/14, 21:37

Het is al tien maanden geleden dat we erover spraken Grelinette, vertel me eens wat er nieuw is sinds...?

;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 03/11/14, 18:07

Obamot schreef:Het is al tien maanden geleden dat we erover spraken Grelinette, vertel me eens wat er nieuw is sinds...?
;-)

Helaas niet veel: ik zit vast met het afronden van de Excel-tabel, wegens gebrek aan technische kennis terzake en gebrek aan tijd om ter plekke onderzoek, testen en metingen uit te voeren. (Ik ben ook aan een nieuwe baan begonnen die veel van mijn tijd en mijn geest in beslag neemt...), en ik geef toe dat ik me meer op mijn gemak voel als een empirische experimentator in het veld dan als een theoreticus op papier!

Dat gezegd hebbende, het idee van de theoretische tabel rijpt en zodra ik wat tijd heb, zal ik proberen het aan te pakken om het af te maken, zelfs grofweg, om het vervolgens te verbeteren.

Als sommigen de motivatie hebben om de beweging opnieuw op te starten, zou dat ook goed zijn : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 27/02/15, 15:02

En voilà, met een flinke sprong terug meer dan 100 jaar (1898)!

lezen dit artikel en je zult leren dat de eerste Porsche... een elektrische wagen ! : Cheesy:

35 km / u en 80 km autonomie, allemaal hetzelfde! Zoals, alles bij elkaar genomen, vertegenwoordigen onze moderne elektrische auto's niet zo'n grote technologische vooruitgang!

Beeld

Beeld
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Elektrisch paardenkoets!!!




par Grelinette » 15/03/16, 18:34

Hallo,

Ik reactiveer dit onderwerp om het huidige prototype van de Hybride door paarden getrokken auto.
Elektrisch rijtuig (2).jpg
Elektrisch rijtuig (1).jpg

Om te beginnen zou ik de 4-wielmotoren willen vervangen door plattere omdat de huidige 10 cm dik zijn (22 cm in diameter), wat 20 cm toevoegt aan de asbreedte, en bepaalde problemen oplevert (bijv. laden op een aanhanger). .

Ik kon de technische specificaties van de huidige motoren niet vinden, maar het maakt niet echt uit of ik ze allemaal verander.
Ze komen uit 4 E-scooter . Ik geloof dat het 1200 of 1300 watt was.

Kent u een fabrikant van in-wheel motoren die een compacter equivalent zou hebben?

Ik dacht aan VAE-kit in-wheel motoren omdat je nu zeer krachtige exemplaren kunt vinden tegen aantrekkelijke prijzen.

Voor het huidige prototype wordt de assistentie geactiveerd door een krachtsensor waarvan de gegevens naar een programmeerbare logische controller worden gestuurd.
Maar wat sommige VAE betreft, lijkt mij een eenvoudige wielrotatiedetector voldoende.

Wat denk je ?...
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten