elektrische paarden getrokken tow !!!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 29/01/13, 23:30

Grelinette schreef:
Forhorse schreef:Eerlijk gezegd, hoeveel kostte de spanningsmeter?
Wat is zijn aandeel in de totale kosten van het project?


Waarschijnlijk minder dan 1€, maar de uitvoering is ingewikkeld: het is een elektronisch element van enkele mm2, dat aan een metalen onderdeel kleeft dat onder spanning vervormt. Het rekstrookje meet de vervorming van de drager waarop het wordt gelijmd. Om een ​​kracht te meten heb je dus een mechanisch geheel nodig met een onderdeel dat onder spanning precies vervormt. Dat verklaart de prijs: de meter kost niets, maar het deel waarop het wordt gelijmd, maakt deel uit van een mechanisch geheel dat met precisie is bewerkt, en dus duur. Als u veel betaalt voor een krachtsensor, koopt u eigenlijk werktuigbouwkunde.

> Het bestaat al op je elektrische fietsen die alleen werken
> bij het trappen geeft de motor meer kracht als je harder trapt!

Op geavanceerde modellen (bijvoorbeeld Panasonic- en Bosch-motoren), ja. In feite zit er in het crankstel een vervormbaar element, met een rekstrookje dat de vervorming en dus de kracht meet. Op de rotte modellen zit alleen een magneetsensor: je trapt, de motor start op volle toeren. Ik heb beide getest en de krachtsensor is echt fijner. De andere is echt binair.

Trouwens, hoe snel gaat de koets? Wielmotoren hebben een reductiekast of niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 30/01/13, 08:33

Grelinette schreef:In actie...
Beeld
(aan het stuur de koetsier, alias Grelinette, naast hem Alexandre, de student techniek), en vooraan Nénuphar, de hoofdmotor. Met 2 motorwielen zijn de resultaten al zeer goed: het paard valt deze goede klim in een goede draf en zonder inspanning aan.
Deze week zijn we de andere 2 wielmotoren aan het repareren: het wordt een 4x4 koets! : Cheesy:


Een rollende set heeft 8 punten van motoriek in alle ... formidabel in alle terreinen ...

Maar vertel eens.. Waterlelie, wordt hij niet dik??? Door te doen alsof hij zijn kar trekt... : Mrgreen:

Beeld
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 30/01/13, 21:23

Macro schreef:...
Een rollende set heeft 8 punten van motoriek in alle ... formidabel in alle terreinen ...
Maar vertel eens.. Waterlelie, wordt hij niet dik??? Door te doen alsof hij zijn kar trekt... : Mrgreen:

Meuuh nee, de Waterlelie is niet dik, hij heeft gewoon zijn wintervacht! : Cheesy:
Aan de andere kant is het waar dat ik vond dat het heel licht leek tijdens de tests van de koets, zelfs bergop!....
We gaan de parameters van de gemotoriseerde assistentie controleren. Elke keer hebben we het verpest en zetten we meer dan 100% hulp in: het is de koets die het paard duwt. Je verbaast me dat hij er comfortabel uitzag. Heilige Waterlelie, hij heeft me niets verteld!

Voor de 8 trekpunten geldt dat des te meer omdat ook de aanhangwagens die bedoeld zijn om achter de paardenkoets te worden gehangen (zitplaatsen, kipper, tank, enz.) zullen worden uitgerust met gemotoriseerde ondersteuning volgens hetzelfde principe: het geheel wordt geactiveerd zodra het wordt getrokken.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 30/01/13, 22:01

BobFuck schreef:Trouwens, hoe snel gaat de koets? Wielmotoren hebben een reductiekast of niet?

Voor snelheid is het antwoord simpel: bij een hulpmotor bepaalt het paard de snelheid, de koets volgt (maximaal ongeveer 20 km/u). Het zou op een bank moeten worden getest om de maximale theoretische snelheid te kennen.

Wielmotoren hebben geen reductiekast.
Voordeel: geen weerstandskoppel wanneer de motorisering inactief is
Nadeel: minder startkoppel. Met de 4-wielmotoren zou het starten gemakkelijker moeten zijn.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 31/01/13, 18:46

Nog geen fortuin, maar al een beetje glorie!!!! : Cheesy:
Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 22/02/13, 11:12

2 leerlingen van 1.ère S vroegen me of ze een technisch dossier konden maken over de paardenkoets. Hier is hun TPE, met enkele formules voor amateurs: http://aveniratoutcrin.free.fr/doc/TPE-mathieu-m.pdf

Ik moet een kleine presentatie van het project geven voor een beurs.
Wat vind je van deze korte presentatie? : http://aveniratoutcrin.free.fr/doc/Hippomobile-hybride.pdf
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 20/11/13, 11:53

Bonjour à tous,

Help... ik kom nog een keer bij je terug om me te helpen met het invullen van een tabel voor het berekenen van de kracht die nodig is voor een pull-up.
(Het paardenkoetsproject gaat verder: deze zomer werd de hybride koets met veel tamtam gepresenteerd op de Haras National du Pin in Normandië. Foto's hier: http://aveniratoutcrin.fr. Ik zal later meer nieuws geven).

Om terug te komen op mijn verzoek, ik probeer een samenvattende tabel te maken die een geschatte waarde geeft van de benodigde trekkracht, berekend met een paar voor de hand liggende parameters: helling, getrokken massa, type wielen/blokken, type ondergrond, enz. ..

Ik ben begonnen met het maken van een Excel-tabel, maar ik ben niet bekwaam genoeg om het af te ronden.

Kun je me helpen ? Excel-spreadsheet hier: https://www.econologie.info/share/partag ... f2ws8b.xls

Als u ideeën en verbeteringen heeft die u mij wilt voorstellen...

NB: De resultaten van deze tabel zouden van toepassing moeten zijn op alle soorten sets "trekkermodule/getrokken of geduwde module", of het nu gaat om paard/kar, fiets/aanhanger, moeder/kinderwagen, arbeider/kruiwagen, kerstman/slee... : Mrgreen: het komt snel!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 22/11/13, 15:18

Welnu, ik heb een beetje vooruitgang geboekt met de vraag en ik vond een zeer interessante tabel met de meeste wrijvingscoëfficiënten tussen 2 klassieke klassieke materialen (er zijn zelfs paardenhoeven): http://www.engineeringtoolbox.com/friction-coefficients-d_778.html#.Uo9iMycxjMo

Ik heb ook een formule om de theoretische kracht van een paard te berekenen op basis van zijn gewicht en schofthoogte. Ik heb al deze gegevens verzameld in deze pdf:
https://www.econologie.com/fichiers/partager3/1385127799iLUiPt.pdf

Omdat ik het regelmatig aanpas, heb ik de Excel-tabel hier gedownload:
http://aveniratoutcrin.free.fr/doc/Tableau_calcul_force_traction.xls

Trouwens, het aangekondigde weer voor dit weekend is koud, regen en sneeuw...Beeld
Ik stel voor dat je warm blijft met een goede dampende thee of koffie en me helpt dit schilderij af te maken.
: Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/11/13, 15:58

de wrijvingscoëfficiënten van de materialen zijn in dit geval niet nuttig voor u. het is geen wrijving maar rollen.
de rolweerstandscoëfficiënt van een bepaald wiel op een bepaalde ondergrond is erg moeilijk theoretisch te definiëren. de beste manier is om het experimenteel te bepalen door de methode van natuurlijke vertraging.
het principe is om het voertuig met lage snelheid te lanceren (in jouw geval zelfs gewoon met de hand duwen) en vervolgens de afstand te meten die nodig is om te stoppen. door dit in de ene richting en in de andere te doen om een ​​eventuele lichte helling te elimineren, verkrijgen we een vrij nauwkeurige meting van de rolweerstandscoëfficiënt die rekening houdt met het totale effect: wielen op de grond maar ook wrijving van de naven, enz.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 23/11/13, 10:48

Dirk Pitt schreef:de wrijvingscoëfficiënten van de materialen zijn in dit geval niet nuttig voor u. het is geen wrijving maar rollen.
de rolweerstandscoëfficiënt van een bepaald wiel op een bepaalde ondergrond is erg moeilijk theoretisch te definiëren. ...


Het definiëren van de "echte" rol-/wrijvingscoëfficiënt is niet eenvoudig, maar in eerste instantie is het idee om een ​​"relatieve coëfficiënt" te definiëren die relatief betrouwbare berekeningsresultaten mogelijk maakt. In een tweede stap zal een meting met een dynamometer me in staat stellen om de coëfficiënten ten opzichte van elkaar opnieuw te evalueren.

Als ik een kar trek die is uitgerust met grote brede opblaasbare wielen, dan dezelfde met dunne metalen wielen, zal de kracht die ik zou moeten leveren voor dezelfde grond anders zijn.

In feite is het meer de formule die rekening houdt met deze coëfficiënt die belangrijk is.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten