elektrische paarden getrokken tow !!!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 29/01/13, 15:38

Grelinette schreef:Voor andere interessante toepassingen die dit principe kunnen gebruiken, denk ik dat het toepasbaar zou zijn van de fietskar tot de kinderwagen, via de koffer op wielen : Mrgreen:
Ik meen me te herinneren dat een industrieel de elektrisch ondersteunde kinderwagen had overwogen (in het bijzonder het geval van de dubbele of zelfs driedubbele kinderwagen die zwaar kan worden om bergopwaarts te duwen), maar had opgegeven ondanks wettelijke belemmeringen...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 17:53

Forhorse schreef:
Alain G schreef:
Er is niets revolutionairs aan een eenvoudige variabele weerstand en een gedempte veer die is uitgerust met een aanpassing van versnelling en vertraging die elektronisch wordt gedaan door een eenvoudige condensator.



Ja, het is nog steeds een "krachtsensor", zoals je zegt. het blijft dus een weerstand die varieert naargelang de kracht die erop wordt uitgeoefend.
Aangezien je zogenaamd 20 jaar in "load-cell" zit (dus stel dat je 20 jaar op veel gebieden hebt gewerkt, het is gek ...) zul je me het fundamentele verschil uitleggen tussen een potentiometer die de vervorming van een veer meet en een rekstrookje (en ja, als we in het Frans de term "rekstrookje" gebruiken in plaats van "krachtsensor", is het goed om een ​​heel specifiek systeem precies te noemen)



Ik zit in de voedingssector en we moeten een arsenaal aan velden kennen om ons beroep uit te oefenen.

De spanningsmeter wordt aangebracht op het vervormende mechanische deel dat in vorm kan variëren en de krachtsensor is beide!


Voor de Engelse term is het "Load cell" in het geval van een elektronische weegschaal en ik zie geen reden om te kibbelen over de exacte woorden die iedereen aan deze sensor wil geven!
:frons:
Dernière édition par Alain G de 29 / 01 / 13, 18: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 17:55

Gaston schreef:
Alain G schreef:Ik heb niet naar de Franse term gezocht, omdat we deze gadget altijd een loadcel noemden, wat zich woord voor woord vertaalt als "loadcel".
Pas op voor woord-voor-woord vertalingen : Mrgreen:

Zoveel als "load cell" begrijpelijk is voor iemand die een beetje van het onderwerp af weet, is "cellule de charge" helemaal niet de juiste term voor een Fransman (om nog maar te zwijgen van "celle de charge") : Wink:


Voer een zoekopdracht uit en u zult zien dat load cell zeer geschikt is als vertaling en dat "dat" een spelfout was.

Excuses voor de fout!
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 18:06

Grelinette schreef:Misschien een eenvoudigere en meer economische oplossing met een piëzo-elektrische sensor
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pi%C3%A9zo ... icit%C3%A9


Nee, het zou niet kunnen werken omdat deze piëzo elektriciteit opwekt met een spanning of een beweging en het niet mogelijk maakt om de positie te kennen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 18:11

Gaston schreef:
Grelinette schreef:Voor andere interessante toepassingen die dit principe kunnen gebruiken, denk ik dat het toepasbaar zou zijn van de fietskar tot de kinderwagen, via de koffer op wielen : Mrgreen:
Ik meen me te herinneren dat een industrieel de elektrisch ondersteunde kinderwagen had overwogen (in het bijzonder het geval van de dubbele of zelfs driedubbele kinderwagen die zwaar kan worden om bergopwaarts te duwen), maar had opgegeven ondanks wettelijke belemmeringen...


Het bestaat al op je elektrische fietsen die alleen werken door te trappen, de motor geeft meer kracht als je harder trapt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 29/01/13, 18:14

Grelinette schreef: een identieke meter met een capaciteit van 500 kg die elk ongeveer € 200 waard was. (Een speciale nationale onderwijsprijs: nog een voordeel van het doorlopen van studenten!)



Voordeel Ik weet het niet zeker... als het op de openbare markt aankomt, weten sommige mensen hoe ze hun zakken moeten vullen.
200 € voor 500 kg lading is precies de prijs die wordt berekend door radiospares, een leverancier die verre van goedkoop wordt geacht.

Als u dan geen extreme precisie nodig heeft, kunt u een mechanisch systeem gebruiken om de te meten inspanning te vermenigvuldigen.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 18:27

Grelinette


Staat uw proces toe dat het paard de kar afremt of werkt het alleen in tractie?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/01/13, 18:56

Grelinette schreef:Ik voeg een kleine opmerking toe aan mijn vorige opmerking over het gebruikte algoritme. We hebben verschillende rekenproeven gedaan om de wielmotoren tot slaaf te maken op basis van de door het paard geleverde kracht.
In sommige gevallen is de motorische respons constant en regelmatig, maar gaat de kwaliteit van de ondersteuning verloren wanneer het paard een "instorting" geeft, d.w.z. wanneer er een piek is in de tractie (starten, accelereren zoals de overgang van stap naar te veel, ...).

Omgekeerd verslechtert het beheersen van de pieken de kwaliteit van de motorische respons wanneer het paard in een constante gang wordt geïnstalleerd.

Een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn om de mogelijkheid te hebben om te kiezen uit een paar vooraf vastgestelde algoritmen die overeenkomen met specifieke tractiesituaties (klimmen, vlak, sportparcours, lopen, landbouwwerkzaamheden, enz.), en het ideaal zou een algoritme zijn dat zich "intelligent" aanpast aan de situatie en dat automatisch wordt verrijkt met metingen van tractiesituaties uit het verleden.
Bijvoorbeeld een algoritme dat spikes analyseert en probeert deze te verwijderen. Een soort kunstmatige intelligentie.

Dit zou des te interessanter zijn omdat het systeem zich dan ook zou kunnen aanpassen aan het type tuigpaard (sterk en langzaam trekpaard, levendig en snel volbloed, pony, ... zelfs koppige ezel, lui paard, enz. : Mrgreen:

Kortom, er is nog veel graan te malen met dit project. We noemden al de mogelijkheid om het concept voor versie 2.0 van de hybride koets te verbeteren! Als je ideeën hebt ...

Een team met meerdere paarden... Het zou helemaal niet hetzelfde moeten zijn, amha.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/13, 19:11

Grelinette schreef:Ik voeg een kleine opmerking toe aan mijn vorige opmerking over het gebruikte algoritme. We hebben verschillende rekenproeven gedaan om de wielmotoren tot slaaf te maken op basis van de door het paard geleverde kracht.
In sommige gevallen is de motorische respons constant en regelmatig, maar gaat de kwaliteit van de ondersteuning verloren wanneer het paard een "instorting" geeft, d.w.z. wanneer er een piek is in de tractie (starten, accelereren zoals de overgang van stap naar te veel, ...).

Omgekeerd verslechtert het beheersen van de pieken de kwaliteit van de motorische respons wanneer het paard in een constante gang wordt geïnstalleerd.

Een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn om de mogelijkheid te hebben om te kiezen uit een paar vooraf vastgestelde algoritmen die overeenkomen met specifieke tractiesituaties (klimmen, vlak, sportparcours, lopen, landbouwwerkzaamheden, enz.), en het ideaal zou een algoritme zijn dat zich "intelligent" aanpast aan de situatie en dat automatisch wordt verrijkt met metingen van tractiesituaties uit het verleden.
Bijvoorbeeld een algoritme dat spikes analyseert en probeert deze te verwijderen. Een soort kunstmatige intelligentie.

Dit zou des te interessanter zijn omdat het systeem zich dan ook zou kunnen aanpassen aan het type tuigpaard (sterk en langzaam trekpaard, levendig en snel volbloed, pony, ... zelfs koppige ezel, lui paard, enz. : Mrgreen:

Kortom, er is nog veel graan te malen met dit project. We noemden al de mogelijkheid om het concept voor versie 2.0 van de hybride koets te verbeteren! Als je ideeën hebt...


Het kan met een PID-controller, die gebruik ik in de fabriek op mijn PH-controllers en het stabiliseert de dosering en het werkt ook voor motorbesturing. Mijn verwarmingsthermostaat gebruikt dit proces ook.

link:
http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9gulateur_PID

http://clubelek.insa-lyon.fr/joomla/fr/ ... oduc_5.php
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/01/13, 21:37

In actie...
Beeld
(aan het stuur de koetsier, alias Grelinette, naast hem Alexandre, de student techniek), en vooraan Nénuphar, de hoofdmotor. Met 2 motorwielen zijn de resultaten al zeer goed: het paard valt deze goede klim in een goede draf en zonder inspanning aan.
Deze week zijn we de andere 2 wielmotoren aan het repareren: het wordt een 4x4 koets! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten