elektrische paarden getrokken tow !!!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/09, 20:22

Bonjour à tous

http://forums.futura-sciences.com/envir ... heval.html

Echte kracht van de zeur, in de 10 kW voor een paar seconden.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/01/09, 20:39

Ik dacht dat ik een paardenkoets (2 wielen of 4 wielen) kon uitrusten met een elektrische hulpmotor voor de beklimmingen en een laadsysteem voor de afdalingen.

Haal een motor van een elektrische palletwagen op, met zijn aandrijving met variabele snelheid... (sommige hebben een groot koppel)
Het is zo'n idee :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 13/01/09, 20:48

We wijken af ​​van mijn oorspronkelijke vraag (een hulpmotor op een paardenkoets plaatsen), maar de vraag is interessant: welk vermogen ontwikkelt een paard: 736 W of 10 kW?

In feite is het niet eenvoudig om zo'n dier macht te geven, omdat er andere factoren zijn die een rol spelen, sommige biomechanisch, andere morfologisch en fysiek, omgevingsfactoren en zelfs motiverend...

Een paard kan bijvoorbeeld effectiever zijn in het uittrekken van een vastzittend voertuig dan een tractor, omdat het een betere grip in de modder heeft. hetzelfde op sneeuw. En als je benzinetank leeg is, zeg dan eens tegen je auto: "ga mijn doudou, nog een laatste inspanningje naar de pomp...", terwijl je bij een paard gewoon zegt "ga mijn doudou, de stal is rechtdoor". .. en hij vertrekt als een gek!

Kunnen we trouwens echt twee systemen vergelijken die kracht ontwikkelen: het ene mechanisch en het andere levend?

(Ik maak van de gelegenheid gebruik om mijn vraag nogmaals te stellen: kent u een fabrikant of detailhandelaar van elektrische hulpmotoren?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/09, 21:13

Als een man van 80 kg, een beetje anabool, 380 W kan produceren, moet een zeur van 800 kg produceren......: Mrgreen:

http://letour.over-blog.com/categorie-464870.html


POWER ALPE d'HUEZ 2008: Andy Schleck 385 Watt; Sastre 6,2 Watt/kg
Podium absolute kracht ALPE d'HUEZ 2008:
1. Andy Schleck: 386 watt in Alpe d'Huez in 2008
2. Vladimir Efimkin: 380 watt in Alpe d'Huez in 2008
3. Roman Kreuziger: 378 watt in Alpe d'Huez in 2008
Podiumvermogen per kg ALPE d'HUEZ 2008:
1. Carlos Sastre: 6,2 watt/kg
2. Samuel Sanchez: 5,7 watt/kg
3. Alejandro Valverde: 5,7 watt/kg

GIRO 2007: 500 WATT / TOREN 2008: 385 WATT


De rest van het artikel is totaal off-topic, maar wel interessant...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/01/09, 22:06

Ik weet niet of het idee van Grelinette succesvol is, maar in principe is het heel interessant.
Als de toepassing enige problemen met zich meebrengt (wat onvermijdelijk is), lijkt het mij al met al vol gezond verstand (zeldzaam goed!).

Hoewel expliciet, lijkt de titel vatbaar voor kritiek: zou het niet beter zijn geweest om hem "De auto van de toekomst" te noemen? ;O)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 13/01/09, 22:42

En als je om de passagiers tegen de regen te beschermen een "top" hebt gemaakt van voltaïsche fotopanelen?

Ik denk 4 of 5 m²...

Het idee van de palletwagenmotor, het is helemaal niet stom en je moet het tweedehands vinden...

Bonsoir
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 14/01/09, 09:42

Bedankt voor deze eerste suggesties en ik noteer al uw ideeën:

- Een motor van een palletwagen: deze lijkt inderdaad behoorlijk krachtig te zijn. Ik ga meer te weten komen over pallettrucks met elektromotoren.

- Een zeildoek gemaakt van zonnepanelen: dit is ook een interessant idee, vooral als de route vlak is en dus weinig mogelijkheden heeft om de batterijen op te laden.
Dat gezegd hebbende, moet je kijken of er lichtpanelen zijn, want je moet de auto ook niet te veel belasten. Hoe dan ook, het is interessant om voor regenachtige dagen een zeil te voorzien.

Ik kom terug op de vragen van Dirk Pitt:
Dirk Pitt schreef:... je zou ons ongeveer moeten vertellen welk "gewicht" je zou willen compenseren in de odds om het paard te helpen en in welk percentage van de odds. Laat het me uitleggen:
je "voelt" dat het paard het goed zou doen met 1 persoon in plaats van 5 in de auto voor bijvoorbeeld een waardering van 5%
of in een rating van 2 1% minder zou volstaan.
het zal een idee van de nodige kracht te geven voor de motor en nadat we spreken van autonomie voor het beste compromis gewicht / vermogen van alle elektrische vinden
hoe snel u vooruit op het vlakke (normale snelheid) en scoren?


- Het maximale gewicht van de auto zou ongeveer 600 tot 700 kg zijn bij een auto van 250 kg, maximaal 5 personen (1 bestuurder + 4 passagiers) voor een lading van 350 kg, plus het gewicht van het hulpsysteem (motor, transmissie, accu)

- Voor bewegingssnelheden is het relatief eenvoudig:
a priori op de openbare weg circuleert men wandelend (snelheid van een snelle voetganger: ongeveer 7 km/uur), eventueel in kleine draf (15 km/uur), zelden in galop. Je moet weten dat sommige paardenrassen meer aanleg hebben voor bepaalde gangen.
Een draver kan bijvoorbeeld met een snelheid van meer dan 50 km/u draven, maar hij zal sneller maar minder krachtig zijn dan een trek- of halftrekpaard.

- Welk gewicht moet worden gecompenseerd en welke autonomie?
Het maximum ! hoe meer het paard wordt geholpen en verlicht, hoe beter, vooral op de beklimmingen. Je moet er rekening mee houden dat er een vermoeidheidsfactor is die verband houdt met het reliëf (klimmen) en de hoeveelheid werk. Als het paard de hele dag moet werken, moet het zoveel mogelijk worden ontlast van de last die bergop moet worden getrokken.

Het zou nogal wat zijn om een ​​prototype te kunnen maken, waarmee ik bijvoorbeeld mijn gemeente een stukje openbaar vervoer zou kunnen aanbieden om de kinderen 's ochtends en aan het begin van de middag op te halen en naar school te brengen. , en neem ze in de late ochtend en avond mee naar huis. In dit geval zou er weinig werk voor het paard zijn, maar intensiever werk in een korte periode: elke rit zou ongeveer 1 uur duren (inclusief ritten en stops), met uiteraard bergopwaartse ritten.
Het spreekt voor zich dat er, net als bij bussen, een vooraf gedefinieerde route zal zijn waarbij heuvelachtig terrein zoveel mogelijk wordt vermeden.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/01/09, 10:28

Kom op, met de eerste paar elementen die je geeft, pak ik mijn rekenmachine en Zou..

dus ik neem een ​​aantal willekeurige hypothesen aan, maar die zijn, denk ik, in lijn met de geest van uw project:

Laten we zeggen dat we het gewicht van 4 personen + het gewicht van de motor en de accu's (totaal 400 kg) willen compenseren in een helling van 7% terwijl we vooruitgaan met een snelheid van 9 km/u.
Het lijkt mij niet slecht en niet ver van de noodzakelijke max.
het paard zou daardoor de indruk krijgen 250 kg auto + koetsier te trekken.

mijn rekenmachine vertelt me ​​dat om deze beoordeling met 7% te verhogen bij 9 km/u met 400 kg, er ongeveer 1000 W nodig is. Het is niet enorm.

nu de autonomie: ik ging uit van 80 kg motorisering + batterij. als we uitgaan van een motor van een palletwagen van 20 kg, hebben we nog 60 kg aan accu's over. gezien uw toepassing of als u regeneratief remmen wilt gebruiken tijdens afdalingen, zou ik 4 gebruikte SAFT STM5-batterijen zien (om 24V te maken (spanning van de meeste pallettrucks)
4x13 = 52kg
Het voordeel van deze accu's is dat ze tijdens de regeneratie sterke laadstromen accepteren, wat bij loodaccu's niet het geval is.
met deze accu's zou je dus een maximaal bereik van 7% hebben bij 9 km/u van ongeveer 20 km.
wetende dat het gemiddelde vermogen lager zal zijn omdat je ook vlakke en afdalingen zult hebben, denk ik dat het de autonomie waarschijnlijk kan verdubbelen. (gemiddeld vermogen=500W)
bovendien is het belang van deze batterijen met hun sterke oplaadstroom dat je tussen twee gangen snel kunt opladen. met de grote pollepel krijgt u 10 km autonomie in 30 minuten opladen.

Wat de motoren van de pallettrucks betreft, ik heb een grote gekregen (2500 W in schokkerige werking maar waarschijnlijk meer continu) met de controller en alle bedrading voor 100 €, deze werd op dit soort dingen gemonteerd.
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 14/01/09, 10:37

Dank u voor deze informatie.

Van mijn kant ga ik al op zoek naar bedrijven die elektrische palletwagens produceren of verkopen in een industriegebied vlakbij mijn huis! Ik zal ook de veilingen zien.

Hé, ik ga ook contact opnemen met de plaatselijke technische scholen (A&M) om te zien of het project hen zou kunnen interesseren.
0 x
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 14/01/09, 10:49

dit idee is al bij mij opgekomen om het gebruik van trailerverhuur op een circuit van een week te vergemakkelijken. De beperkingen als gevolg van het gewicht van de aanhangwagen en de onervarenheid van de chauffeurs maken het noodzakelijk om gemakkelijke routes te kiezen en daarom niet altijd de meest interessante in termen van toerisme of veiligheid.
Ik ging niet te ver in het project, ik dacht aan twee kruiwagenmotoren (2X800 W), maar het hoofdidee was om de assistentie te automatiseren door een lastsensor op de dissel te plaatsen, die het motorvermogen in meer zou doseren dan dat van de paard, hetzelfde bij vertraging. het is technisch eenvoudig en volledig transparant voor de gebruiker
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten