inter seizoensopslag thermische zonne-energie

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par lilian07 » 28/01/20, 18:41

Ik zou hieraan willen toevoegen dat we niet verder hebben gezocht omdat ecologie geenszins een probleem was. Dat is mogelijk hetzelfde als denken dat mensen eerder dom waren, maar dat is niet het geval AMHA.
Het is alleen zo dat we in de eerste plaats een verkwistende samenleving zijn sinds de mechaniseringssfeer en tot nu toe gaat alles goed.
Om terug te komen op opslag, het is waar dat er een wereld is tussen theorie en praktijk en dat niet alles mogelijk is bij renovatie, maar de geest van recycling begint beetje bij beetje zijn weg te vinden.
Ik heb een paar industrieën opgesomd met een hoog energieverlies door afval, maar er is er een die de algehele kampioen zou worden en die al een ketel is die veel warmte produceert (ik denk aan energiecentrales).
Daarnaast is het een stabiele warmtewisselaar in de grond (geen variatie aan klimatologische omstandigheden of gevoelig voor extreme weersvariatie).
Maar de duivel zit waarschijnlijk in de details en ik weet niet de reden die dit type wisselaar verhindert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par GuyGadebois » 28/01/20, 18:53

sicetaitsimple schreef:Zeker. Maar waarom zijn niet alle woningen in Frankrijk supergeïsoleerd, uitgerust met condensatieketels of warmtepompen, PV op het dak,... en/of aangesloten op een superefficiënt warmtenet?
Er moeten een of meer redenen zijn?

- Fabrikanten mogen zich NOOIT ergeren aan strenge en veranderende normen. "Als het gebouw gaat, gaat alles". : Cheesy:
- De opdrachtgever moet het gevoel hebben dat hij waar voor zijn geld krijgt met pulpboard-indelingen.
- Met volledig kernenergie zijn elektriciteitsbesparingen zelden up-to-date geweest.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par sicetaitsimple » 28/01/20, 18:58

lilian07 schreef:Maar de duivel zit waarschijnlijk in de details en ik weet niet de reden die dit type wisselaar verhindert.


De reden is dat een energiecentrale midden in de zomer water loost van maximaal 30°C en in het laagseizoen veel minder. Dus geen kans om begraven seizoensopslag aanzienlijk te herladen, het zal het zeker zelfs ontladen.....

Of het is warmtekrachtkoppeling, maar er is geen opslag meer nodig.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par sicetaitsimple » 28/01/20, 19:12

GuyGadebois schreef:- Fabrikanten mogen zich NOOIT ergeren aan strenge en veranderende normen. "Als het gebouw gaat, gaat alles". : Cheesy:
- De opdrachtgever moet het gevoel hebben dat hij waar voor zijn geld krijgt met pulpboard-indelingen.
- Met volledig kernenergie zijn elektriciteitsbesparingen zelden up-to-date geweest.


- het is zeker dat als je oprichters of Franse cementfabrikanten buiten de Europese normen lastig valt, het probleem snel zal worden opgelost... Ze zullen elders smelten of verbranden. Geweldig resultaat.
- Voor zover ik weet gelden er thermische voorschriften voor nieuwbouw.
- Oh, ik dacht dat elektriciteit duur was?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par GuyGadebois » 28/01/20, 19:22

sicetaitsimple schreef:- Oh, ik dacht dat elektriciteit duur was?

Niet op papier. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par lilian07 » 28/01/20, 19:23

ok, inderdaad 30° is niet veel, ik dacht dat de torens die sterk in de atmosfeer condenseren koeler heter water waren.
Er zijn nog steeds 75% van de warmteverliezen op een elektriciteitscentrale, wat veel GWh verloren gaat in de natuur.
Desalniettemin blijft de stabiele wisselaar/koelerfunctie in de grond zonder klimaatproblemen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par sicetaitsimple » 28/01/20, 20:17

lilian07 schreef:ok, inderdaad 30° is niet veel, ik dacht dat de torens die sterk in de atmosfeer condenseren koeler heter water waren.
Er zijn nog steeds 75% van de warmteverliezen op een elektriciteitscentrale, wat veel GWh verloren gaat in de natuur.

Preciezer gezegd, voor een bestaande Franse kerncentrale is het maar liefst 66%, voor een "moderne" kolencentrale 60% en voor een even moderne gascentrale nog geen 45%.
Het is misschien een nerd, maar het is gewoon natuurkunde... De wil zal er niet veel aan kunnen doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par GuyGadebois » 28/01/20, 20:36

sicetaitsimple schreef:
lilian07 schreef:ok, inderdaad 30° is niet veel, ik dacht dat de torens die sterk in de atmosfeer condenseren koeler heter water waren.
Er zijn nog steeds 75% van de warmteverliezen op een elektriciteitscentrale, wat veel GWh verloren gaat in de natuur.

Preciezer gezegd, voor een bestaande Franse kerncentrale is het maar liefst 66%, voor een "moderne" kolencentrale 60% en voor een even moderne gascentrale nog geen 45%.
Het is misschien een nerd, maar het is gewoon natuurkunde... De wil zal er niet veel aan kunnen doen!

Dus als ik je goed begrijp, is er geen manier om deze puinhoop aan calorieën terug te krijgen? Ik goed?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par plasmanu » 28/01/20, 20:46

Warmtekrachtkoppeling, trigeneratie...
Kerel, je kunt jezelf opwarmen met de verliezen van de voeding van bijvoorbeeld je pc
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nergie_fatale
toebehoren
Screenshot_2020-01-28-20-45-52-219_com.android.chrome.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie




par GuyGadebois » 28/01/20, 21:01

plasmanu schreef:Warmtekrachtkoppeling, trigeneratie...
Kerel, je kunt jezelf opwarmen met de verliezen van de voeding van bijvoorbeeld je pc

Ah bah, de verliezen van mijn pc verwarmen direct de kamer waar mijn pc staat. :D
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten