Prestaties en efficiëntie van een zonne-installatie

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 21/12/09, 00:10

Hi Nicolas,

Dank je voor het compliment.

A + op APPER

Keke
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 08/02/10, 18:04

[In de winter, zodat de productie later zal starten als er weinig heeft getrokken ... productie zal ook stoppen zodra de ondergaande zon, het meten van de temperatuur te snel dalen, het beëindigen van de overdracht aan de opslagtank. ]


deze ergernissen ik mijn wisselaar ECS (150 s) stroomopwaarts van mijn elektrische cumilus geïnstalleerd einde Ik bleef
ook: de voorverwarmde solar water ophopingen (70l) en het bereikt 60 ° de zonne-tank thermostaat sneed de elektriciteit aan de cumulus en ik gebruik de maximale zonne-energie overschrijdt 75 ° ik een elektromagneet loresque omzeilt de zonne-ballon en verwierp de wisselaar vloeistof in het expansievat
zonne circulatiepomp start als de temperatuur sensor van de temperatuur van het water van de zonne-ballon bereikt

NB: Ik kan alleen gebruik maken van mijn cumulus in de isolatie van zonne-energie door een klep
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/08/14, 11:49

Ik heractiveer deze oude thread, omdat ik vandaag wat tijd heb genomen om mijn oude installatie te "ausculteren" ...

de forums, als ze vol zijn met "theoretische opbrengsten" ("tot 50% besparing ..." enz.), missen ze echte gegevens!

- CESI De Dietrich geïnstalleerd in de herfst 2002
- Kit met bijna 2 5 panelen m² en een dubbele spoel 300 de bal
- Aanvulling: tot 2007 inbegrepen, olie-oven en pelletketel (twee xerpentins bal, de spoel top EANT gewijd aan de ketel)

Een snel overzicht:

- incident: geen; niettemin is een van de twee panelen vandaag de dag niet meer 100% waterdicht, waardoor na een regenperiode condensatie op een deel van het glas aan de binnenkant ontstaat; vandaar opbrengstverlies [niettemin, zelfs bij wisselvallig weer tegenwoordig, is dat genoeg! Boiler gestopt; dit moet "ontbreken" in het schouderseizoen]

- de doos bevatte tellers (bedrijfsuren pomp, geschat vermogen, rekening houdend met het "theoretische" vermogen van de panelen: oppervlak en oriëntaties en specifieke kenmerken); deze tellers zijn intulizable omdat ... beperkt is tot 4 cijfers! Ze worden daarom vandaag "geëxplodeerd"; één geblokkeerd op 9999, de andere geeft een nummer aan, maar we weten niet wat de teller is van tienduizenden ...

- gelukkig is er een "beest" -watermeter, mechanisch, in het warmtedragercircuit, die voor hem werkt

- "kruiscontroles" uitgevoerd in 2005 en 2007 op verzoek van een geïnteresseerde vriend lieten me zien dat de indicaties van de elektronische meters en de berekening op een zeer eenvoudige basis zijn gemaakt: volume vloeistof dat door de meter stroomt X warmtecapaciteit X verschil gemiddelde van 15 ° geven consistente "ordes van grootte"

Dus op basis van de meter, en met deze methode, ik kan vandaag, na jaren 12 2 259 om m3 heeft gecirculeerd in het circuit.

Het verschil van 15 ° lijkt een mini (de regelaar start en stopt de pomp zodra het verschil tussen de boven- en onderkant 12 ° is; maar 's middags is het verschil aanzienlijk groter dan 15 °; daarom denk dat dit een "conservatief gemiddelde" is).

Alles berekend komt dit overeen met een "inzameling" van ongeveer 40 kWh.

De installatie heeft kostte me 4 450 euro (afgetrokken hulp), dan zien we dat ongeveer na 12 jaar:

- het zou worden 'afgeschreven' (de investering zou worden terugverdiend) als ik elektriciteit zou gebruiken (gemiddelde prijs van 11 cent inclusief belasting per kWh over de periode; het is nu ongeveer 13,5 echte cent inclusief belasting thuis: factuur inclusief belasting / verbruik aan de meter; laat u niet misleiden door de "weergegeven" prijzen, doorgaans exclusief een getypte belasting onderaan de factuur)

- Het zou niet helemaal de brandstof (ongeveer 7,5 cent per kWh)

- Het is helemaal niet met de pellets (eniron 5 cent per kWh).

Voor degenen die nog steeds denken.

Oh, ik vergat: Ik ben in de Elzas.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/14, 12:00

Kleine aanvulling: ik helaas geen specifieke elektriciteitsmeter bij CESI.

Maar ik moet het verbruik van mijn circulatiepomp herlezen [helaas, een apparaat van de "oude generatie", voor high performance neodyne] en met het aantal bedrijfsuren zou ik ook een energiebalans kunnen maken, zonder maar de belichaamde energie van de installatie ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten